اگر استیو جابز هنوز مدیرعامل اپل بود، آیا آیفون ۶.۵ اینچی عرضه می‌شد؟

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، اپل از آیفون‌های جدید خود رونمایی کرد که یکی از آن‌ها آیفون XS مکس مجهز به صفحه‌نمایش اولد ۶.۵ اینچی است. این یعنی صفحه‌نمایش این گوشی در مقایسه با سری نخست آیفون، ۳ اینچ بزرگ‌تر است. هرچند از زمان معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷ سلیقه کاربران تا حد زیادی تغییر کرده، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که اگر استیو جابز به سرطان پانکراس مبتلا نمی‌شد، آیا همچنان آیفون ۶.۵ اینچی ساخته می‌شد؟

جابز طرفدار پروپاقرص صفحه‌نمایش ۳.۵ اینچی بود، زیرا به اعتقاد او چنین اندازه‌ای به کاربر اجازه می‌دهد که با انگشت شصت خود به تمام مناطق نمایشگر دسترسی داشته باشد. در اکتبر سال ۲۰۱۱، گلکسی نوت اولین گوشی مجهز به نمایشگر بزرگ‌تر از ۵ اینچ بود و در سال بعد، اپل با معرفی آیفون ۵ اندازه نمایشگر گوشی پرچم‌دار خود را به ۴ اینچ رساند. دو سال بعد از آن، اپل با معرفی آیفون ۶ اس که مجهز به صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچی بود، برای اولین بار از مرز اندازه ۵ اینچ عبور کرد.

آیفون

به غیر از موضوع مربوط به دسترسی انگشت شصت، جابز قویا اعتقاد داشت که هیچ کاربری به‌دنبال خرید گوشی بزرگ نیست. در سال ۲۰۱۰، او اعلام کرد که آیفون بزرگ وجود ندارد «زیرا کسی حاضر نیست چنین گوشی هوشمندی را بخرد». اما حتی در همان دوران هم، بسیاری از گوشی‌های اندرویدی از صفحه‌نمایش‌های بزرگی بهره می‌بردند که از بین آن‌ها می‌توانیم به موتورولا DROID X اشاره کنیم که از نمایشگر ۴.۳ اینچی بهره می‌برد. در همین رابطه باید خاطرنشان کنیم که استیو جابز از اندروید به شدت متنفر بود و حتی یک‌بار گفت: «من اندروید را نابود می‌کنم، برای اینکه یک محصول دزدی است.». به همین خاطر او به‌هیچ‌عنوان نمی‌خواست متهم به کپی‌برداری از گوشی‌های مبتنی بر پلتفرم رقیب خود شود.

حالا در سال ۲۰۱۸، از بین سه آیفون جدید، ۲ تای آن‌ها از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از ۶ اینچ بهره می‌برند و به همین خاطر کاملا واضح است که اپل تحت رهبری تیم کوک، در این سال‌ها استراتژی‌های جدیدی را در مورد اندازه صفحه‌نمایش آیفون‌ها اتخاذ کرده است. اگر استیو جابز همچنان مدیرعامل اپل بود، به دلیل اعتقاد او به قانون «انگشت شصت» همچنان آیفون‌های ۳.۵ اینچی تولید می‌شد؟ یا اینکه بالاخره او هم کوتاه می‌آمد و از ترندهای روز پیروی می‌کرد؟

در حال حاضر، این یک سوال بی‌نیاز به پاسخ است. چیزی که می‌توانیم با قاطعیت بگوییم، این است که حالا اپل یک آیفون مجهز به صفحه‌نمایش ۶.۵ اینچی را روانه بازار کرده و احتمالا در نتیجه‌ی این اقدام، می‌توانیم انتظار ارائه‌ی گوشی‌های اندرویدی مجهز به نمایشگرهای بزرگ‌تر از این اندازه را هم داشته باشیم.

منبع: Phone Arena

The post اگر استیو جابز هنوز مدیرعامل اپل بود، آیا آیفون ۶.۵ اینچی عرضه می‌شد؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط