دی اس 3 کراس بک معرفی شد؛ برداشت عجیب فرانسوی ها از یک کراس اوور لوکس

امتیاز دهید post

کمپانی دی اس که به عنوان برند لوکس فرانسوی ها شناخته می شود، از یک کراس اوور جدید رونمایی کرد. این کراس اوور دی اس 3 کراس بک (DS 3 Crossback) نام داشته و با 4.12 متر طول، 1.79 متر عرض و 1.54 متر ارتفاع در دسته کامپکت ها قرار می گیرد.

دی اس 3 کراس بک همانند دیگر اعضای خانواده خود از ظاهری لوکس و پویا برخوردار است، به ویژه در بالاترین تریم که در آن از اجزای کرومی به طور سخاوتمندانه ای استفاده شده است.

ترکیب جلوپنجره بزرگ و شکل عجیب چراغ های اصلی بیش از سایر المان ها در نمای روبرو جلب توجه می کنند. این چراغ ها ساختاری پیچیده داشته و دی اس 3 کراس بک را اخمو و کم حوصله نشان می دهند.

ds-3-crossback-2019 (35)

در نمای جانبی، استفاده از رنگی متفاوت برای سقف، پیش رفتگی بخشی از بدنه بر روی شیشه های عقب، دستگیره های هم سطح با بدنه و فرورفتگی جالب بومرنگ شکل روی درها از المان ها شاخص هستند.

ds-3-crossback-2019 (34)

در نمای عقب شاهد به کارگیری چراغ های افقی نسبتا کشیده هستیم که با نواری باریک به هم متصل شده اند. این سبک از طراحی چراغ های عقب این روزها در میان بسیاری از خودروسازان باب شده و دیگر کمی تکراری احساس می شود. به دلیل رنگ آمیزی دوگانه، در این نما هم سقف از بدنه جدا دیده شده که این امر جلوه ای زیبا به خودرو بخشیده است. شکاف های موجود در دو طرف سپر دو رنگ از دیگر نکات قابل ذکر در قسمت عقب هستند.

DS-3_Crossback-2019 (2)

در داخل کابین با فضایی کاملا متفاوت روبرو هستیم. عمده عناصر موجود در این بخش از لوگوی دی اس اقتباس شده و حالتی لوزی شکل دارند.

DS-3_Crossback-2019 (4)

طبق انتظار در دی اس 3 کراس بک هم نشاندهنده های آنالوگ پشت فرمان، جای خود را به یک نمایشگر دیجیتال داده اند. بخش میانی داشبورد هم میزبان نمایشگر مربوط به سیستم اینفوتینمنت است. این نمایشگر در تریم های رده بالا، اندازه ای برابر با 10.3 اینچ خواهد داشت که در این کلاس بزرگ ترین به شمار می رود.

ds-3-crossback-2019 (23)

اگر چه در دی اس 3 کراس بک خبری از آپشن دید در شب (Night Vision) موجود در دی اس کراس 7 نیست، اما این اتومبیل کوچک به سیستم خودران سطح دو مجهز شده است.

ds-3-crossback-2019 (24)

جدیدترین کراس اوور لوکس فرانسوی ها بر روی پلتفرم CMP شکل گرفته، البته اگر به طور دقیق تر بخواهیم اشاره کنیم این پلتفرم تغییراتی به خود دیده و با نام e-CMP شناخته می شود. همانطور که از حرف e می توان حدس زد، این پلتفرم برای مدل های کاملا برقی توسعه یافته و طبق شنیده ها نسل آتی 208 نیز بر روی آن ساخته خواهد شد.

ds-3-crossback-2019 (29)

مطابق انتظار دی اس 3 کراس بک با چند پیشرانه به فروش خواهد رسید. موتور بنزینی که از نمونه 1.2 لیتری 3 سیلندر PureTech پژو سیتروئن اشتقاق یافته یکی از این موارد است. این موتور در سه نسخه مختلف توانایی تولید 100، 130 و 155 اسب بخار قدرت را دارد.

ds-3-crossback-2019

موتور دیزلی 1.5 لیتری BlueHDI دیگر پیشرانه ای است که فرانسوی ها در نظر گرفته اند. این موتور هم در دو نسخه می تواند 100 و 130 اسب بخار قدرت تولید کند.

نیروی تولیدی توسط تمامی این موتورها از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه جدید هشت سرعته خودکار EAT8 به سمت هر چهار چرخ هدایت می شود.

ds-3-crossback-2019 (26)

اما نکته حائز اهمیت اینکه دی اس قول داده نسخه تمام برقی این کراس اوور کوچک را زودتر از نسخه هیبریدی روانه خیابان ها کند. این نسخه که با پسوند E-Tense معرفی خواهد شد از یک موتور الکتریکی با 136 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. با این موتور شتاب دی اس 3 کراس بک E-Tense برابر با 8.7 ثانیه اعلام شده است.

ds-3-crossback-2019 (33)

وظیفه تامین انرژی موتور برقی مذکور را پک باتری 50 کیلووات ساعتی بر عهده خواهد داشت. به لطف سیستم بازیابی انرژی در حین ترمزگیری این باتری شارژ شده و به دلیل پشتیبانی از ترمینال های شارژ سریع (تا 100 کیلووات) در عرض 30 دقیقه تا 80 درصد از ظرفیت آن پر می شود.

ds-3-crossback-2019 (31)

در صورت استفاده از شارژر دیواری 11 کیلوواتی زمان پر شدن کامل باتری به 5 ساعت افزایش می یابد. به گفته دی اس، این کراس اوور برقی مطابق با استاندارد WLTP خواهد توانست تا 300 کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد پشت سر بگذارد.

ds-3-crossback-2019 (36)

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده دی اس 3 کراس بک ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس در معرض دید عموم قرار گرفته و از بهار 2019 راهی نمایندگی ها خواهد شد؛ نسخه تمام برقی هم زمستان بعد از راه خواهد رسید، علاقه مندان به نسخه هیبریدی نیز باید تا سال 2022 در انتظار بمانند. دی اس اطلاعاتی درباره قیمت کراس اوور جدید خود منتشر نکرده است.

The post دی اس 3 کراس بک معرفی شد؛ برداشت عجیب فرانسوی ها از یک کراس اوور لوکس appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط