پشتیبانی گوگل کروم 70 بتا از حسگر اثر انگشت

امتیاز دهید post

چند روز قبل بود که گوگل با معرفی تِم طراحی متریال دهمین ساگرد مرورگر کروم را جشن گرفت. اکنون نسخه 70 بتای کروم عرضه شده که خبر از پشتیبانی حسگر اثر انگشت در سیستم عامل های مک و اندروید می دهد.

با این قابلیت جدید توسعه دهندگان می توانند از لایه های امنیتی اضافه تر برای مرورگر بهره ببرند. بر این اساس امکان استفاده از این حسگر در کامپیوترهای مک و نیز دستگاه های اندرویدی فراهم می شود ولی هنوز سخنی از سایر مدل های امنیتی بیومتریک از جمله حسگر اثر انگشت ویندوز هِلو و تاچ آی دی در آیفون های قدیمی تر نشده است.

قابلیت دیگری که برای کروم در نظر گرفته شده به هشدار صفحات نا امن مرتبط است. هنگامی که کاربر در یک صفحه HTTP (و نه HTTPS) اقدام به ورود اطلاعات بکند علامت «Not Secure» به رنگ قرمز در می آید تا توجه کاربر بیش از پیش جلب شود.

علاوه بر این قابلیت دیگری به نسخه 70 بتای کروم اضافه شده: پشتیبانی از بلوتوث وب که به واسطه قابلیتی در ویندوز 10ممکن شده است. بر اساس این قابلیت کروم می تواند با دستگاه های بلوتوث در نزدیکی خود ارتباط برقرار کند. البته باید اشاره کرد که نسخه های متفاوت کروم اکنون این قابلیت را در خود دارند.

کروم 70 همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که از رابط برنامه نویسی کاربردی (API) شناسایی اشکال بهره ببرند. به این ترتیب امکان شناسایی چهره کاربران، بارکد و متون داخل تصاویر فراهم می شود.

The post پشتیبانی گوگل کروم 70 بتا از حسگر اثر انگشت appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط