نمایشگر هوشمند گوگل تا پایان سال میلادی عرضه می‌شود

امتیاز دهید post

پیش از این گوگل به شرکت‌های شخص ثالث اجازه داده بود تا با استفاده از دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی این کمپانی، اسپیکر‌های هوشمند بهره‌مند از نمایشگر توسعه دهند. حال گزارش شده که این کمپانی قصد دارد خود به این بازار وارد شود و با عرضه نمایشگر هوشمند گوگل ، رقیبی برای اکو شو آمازون بیافریند.

منابع آگاه از زنجیره‌‌ی تولید گوگل خاطر نشان کرده‌اند این کمپانی قصد دارد تا پایان سال میلادی جاری، ۳ میلیون اسپیکر‌ هوشمند به همراه نمایشگر تولید کند.

این اسپیکر‌های هوشمند بهره مند از نمایشگر که به اختصار «نمایشگرهای هوشمند» نیز خوانده می‌شوند، از قابلیت‌های متنوعی بهره می‌برند. بهره مندی آنها از یک صفحه نمایش موجب می‌شود که رابط کاربری آسانتری نسبت به اسپیکر‌ها داشته باشد چرا که کاربر راحت تر می‌تواند اطلاعات یا تنظیمات موردنظرش را مشاهده کرده یا به تماشای ویدیو بنشیند.

این مسئله آشپزخانه را به محیطی مناسب برای این گجت تبدیل می‌کند چرا که کاربران می‌توانند هنگام کار یا آشپزی، دستور تهیه غذاها را چک کرده یا با دیدن سریال مورد علاقه‌شان، سرگرم شوند.

با این وجود به نظر نمی‌رسد که نمایشگر‌های هوشمند از لحاظ سخت افزاری توان رقابت با تبلت‌های هوشمند را داشته باشند.

در حال حاضر به غیر از این کمپانی آمریکایی، شرکت‌های ال جی، سونی و JBL اعلام کرد‌ه‌اند که نمایشگر‌های هوشمند تولید خواهند کرد. علاوه بر این چندی پیش کمپانی لنوو با همکاری گوگل، نمایشگر هوشمندی به بازار عرضه کرده که با استقبال مطلوب کاربران مواجه شده است . اکنون با معرفی سرویس Google One و خدمات فضای ابری یکپارچه آن، خریداران بیشتری را هم جذب خواهد کرد.

در حال حاضر گوگل، سه بلندگوی هوشمند تولید می‌کند؛ گوگل هوم، هوم مینی ارزانتر و اسپیکر قدرتمند هوم مکس. با این حال به نظر می‌رسد این سه محصول به تنهایی موفق به شکست دادن آمازون و اسپیکرهای محبوبش یعنی اکو، ساعت اکو اسپات و نمایشگر هوشمند اکو شو نشده‌اند. شاید به همین خاطر باشد که ساکنین مانتین ویو قصد دارند با تولید نمایشگر هوشمند گوگل گوی رقابت را از این شرکت بربایند.

تماشا کنید: ویدیویی از تغییرات آینده طراحی متریال گوگل منتشر شد

The post نمایشگر هوشمند گوگل تا پایان سال میلادی عرضه می‌شود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط