هکر بازی فیفا ۱۸ وثیقه سنگین خود را به صورت ارز مجازی پرداخت می کند

امتیاز دهید post

دادگاهی در سانفرانسیسکو به یک هکر اجازه داده از ارزهای مجازی به عنوان وثیقه برای آزادی موقت استفاده کند.

قاضی «ژاکلین کورلی» هفته گذشته به یک هکر صربستانی که به اتهام هک کمپانی «الکترونیک آرتز» EA در بازداشت به سر می برد، اجازه داده ۷۵۰ هزار دلار وثیقه خود را به صورت ارز مجازی از قبیل بیت کوین و اتریوم پرداخت کند.

این هکر ممکن است با پنج سال زندان و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار غرامت محکوم شود

این قاضی در حالی حکم مذکور را صادر کرده که نقل و انتقال پول از طریق ارزهای مجازی بیشتر در معاملات زیر زمینی یا باج افزارهایی نظیر واناکرای توسط مهاجمان سایبری مورد استفاده قرار می گیرد. معاون دادستان محلی «آبراهام سایمونز»، در واکنش به این حکم اعلام کرده که هدف اصلی از دریافت وثیقه وادار کردن متهم به حضور در دادگاه است و قاضی می تواند هر چیزی را به عنوان وثیقه در نظر بگیرد.

متهم صرب که «مارتین مارسیچ» نام دارد بر اساس شواهد یکی از ماموران ویژه پلیس فدرال آمریکا به نام «جاستین گیگز» به هک شبکه کامپیوتری داخلی EA متهم شده است. ظاهرا این هکر به کپی هایی از بازی FIFA 2018 و همچنین بسته های پرداخت درون برنامه ای دسترسی پیدا کرده و سپس آنها را برای فروش در سایت های بازار سیاه عرضه کرده است.

فروش اطلاعات حساس و داده های ارزشمند در بازارهای سیاه رواج بسیاری دارد و حتی تحقیقات حاکی از این است که میزان تقاضا در دارک وب بیش از عرضه است و به همین دلیل هکرها از شانس بسیار بالایی برای فروش داده های مختلف برخوردار هستند.

مقامات قضایی مدعی شده اند که این حمله سایبری حدود ۳۲۴ هزار دلار به الکترونیک آرتز خسارت زده است. در صورتی که اتهام مارسیچ به اثبات برسد ممکن است به پنج سال زندان و پرداخت ۲۵۰ هزار دلار غرامت محکوم شود.

تماشا کنید: فیفا 18 یا PES 2018؛ کدام یک حرف اول را می زند؟

The post هکر بازی فیفا ۱۸ وثیقه سنگین خود را به صورت ارز مجازی پرداخت می کند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط