سونی از مینی کنسول «پلی استیشن کلاسیک» رونمایی کرد

امتیاز دهید post

سونی امروز در خبری غافلگیرکننده از «پلی استیشن کلاسیک» رونمایی کرد که در واقع ورژن مینی نخستین پلی استیشن بوده و همراه با 20 بازی که به صورت پیش فرض روی دستگاه نصب شده اند از راه می رسد. سونی می گوید در روز سوم دسامبر (12 آذرماه) باید منتظر پلی استیشن کلاسیک بود و قیمت آن معادل 99 دلار است.

مینی کنسول سونی قرار است به صورت پیش فرض میزبان بازی هایی نظیر فاینال فانتزی 9، تکن 3، ریج ریسر تایپ 4، Jumping Flash و Wild Arms باشد و سایر «عناوین افسانه ای» موجود در این کنسول طی ماه های آتی میلادی معرفی خواهند شد؛ گفتنی است که تمام این بازی ها در فرمت اصلی خود به اجرا در می آیند و خبری از بهبودهای گرافیکی و چیزهایی از این دست نیست. بیشینه رزولوشن این کنسول هم 720p است و امکان دارد برخی بازی ها با رزولوشن پایین تر 480p به اجرا در بیایند؛ بنابراین خروجی نهایی بازی ها روی تلویزیون های مدرن چندان چشم نواز نخواهد بود.

پلی استیشن کلاسیک حدوداً 45 درصد از نخستین پلی استیشن کوچک تر است و سونی در تلاش بوده تا مشخصه های ظاهری دستگاه را تا حد امکان حفظ کند. هر دستگاه همراه با یک کابل HDMI، یک کابل USB و دو کنترلر از راه می رسد اما در حرکتی عجیب آداپتور USB AC در جعبه آن قرار نگرفته و برای استفاده از کنسول، باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

پلی استیشن کلاسیک قرار است از روز دوازدهم آذرماه و در تعداد محدود روانه بازار ژاپن، آمریکای شمالی، اروپا، استرالیا و نیوزلند شود. سونی هنوز اعلام نکرده که این تعداد محدود به معنای چند واحد است اما باید امیدوار بود که ماجرای کنسول های مینی نیتندو تکرار نشود و تنها چند روز پس از عرضه، تمام خرده فروشی ها با اتمام موجودی مواجه نباشند.

The post سونی از مینی کنسول «پلی استیشن کلاسیک» رونمایی کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط