مشخصات کارت گرافیک گیمینگ آتی انویدیا خبر از بهبود قدرت فراوان می دهد

امتیاز دهید post

در حالی که تنها دو روز به رویداد جشن جی فورس انویدیا باقی مانده جزئیاتی منتسب به کارت گرافیک RTX 2080 ویژه گیمرها منتشر شده است.

انویدیا اخیراً تیزری را نمایش داده بود که اشاره به یک کارت گرافیک گیمینگ جدید داشت. این محصول آن طور که در ویدیو نمایش داده می شود دارای صفحه پشتی متفاوتی است که طراحی آن با نمونه های فعلی تفاوت دارد. برخی از کاربران در انجمن ردیت ادعا کرده بودند که نام آن احتمالاً RTX 2080 خواهد بود.

در هفته گذشته انویدیا از معماری تورینگ و کارت های گرافیک ورک استیشن سری کوادرو بهره مند از این فناوری رونمایی کرد. پردازشگرهای گرافیکی بهره مند از این فناوری به ویژگی ray-tracing مجهز شده اند که بر اساس آن افکت های نور پردازی بهبود می یابد. به این ترتیب انتظار می رود کارت های گرافیک گیمینگ مجهز به این فناوری نیز افکت های نوری را به طور ویژه ای به نمایش بگذارند.

کارت گرافیک RTX 2080

انویدیا ادعا می کند ray-tracing بزرگترین جهش از زمان معرفی کودا در سال 2006 است. احتمال می رود این بار با تأکید بر این قابلیت نام کارت های گرافیک از GTX به RTX تغییر داده شود.

اکنون مشخصاتی منتسب به کارت گرافیک جی فورس RTX 2080 Ti منتشر شده که خبر از بهبود قابل توجه در مقایسه با GTX 1080 Ti می دهد. بر این اساس تعداد هسته های کودا از 3584 در مدل فعلی به 4352 واحد افزایش یافته. حافظه گرافیکی همچنان 11 گیگابایت است اما این بار به جای GDDR5X از نوع GDDR6 است. میزان باس حافظه نیز همچنان 352 بیت است ولی پهنای باند حافظه از 484 به 616 گیگابایت در ثانیه افزایش یافته است.

نسخه ضعیف تر، RTX 2080 است که از 2944 هسته کودا در کنار 8 گیگابایت رم بهره می برد و باس حافظه آن 256 بیتی است. در نهایت باید اشاره کرد که این مدل پهنای باند حافظه 448 گیگابایت در ثانیه را ارائه می دهد.

کارت گرافیک RTX 2080

وبسایت videocardz همچنین تصویری از یک کارت گرافیک گیگابایت مجهز به این چیپ گرافیکی را منتشر کرده که ظاهری مشابه با سری AORUS این شرکت دارد. البته ادعا شده که این بار نام (GAMING (OC برای کارت گرافیک گیگابایت در نظر گرفته خواهد شد.

در صورتی که این اطلاعات صحت داشته باشند شاهد افزایش قابل توجه قدرت کارت های گرافیک انویدیا در مقایسه با نسل فعلی خواهیم بود.

The post مشخصات کارت گرافیک گیمینگ آتی انویدیا خبر از بهبود قدرت فراوان می دهد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط