کیا از ProCeed و Ceed GT رونمایی کرد؛ کره ای هایی با استیل اروپایی

امتیاز دهید post

سال گذشته و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت بود که کمپانی کیا از مفهومی پروسید (ProCeed) رونمایی کرد. حال نسخه تولیدی این کانسپت در قامت یک شوتینگ بریک زیبا معرفی شده و بزودی راهی خیابان ها خواهد شد.

برای این نسل از پروسید، کیا نسخه کم طرفدار سه درب را حذف کرده و اتاق شوتینگ بریک را جایگزین آن کرده است. با این اتفاق پروسید در کلاس خود بی همتا شده و رقیب مستقیمی ندارد. البته درست است که مرسدس CLA شوتینگ بریک از اتاقی مشابه بهره می برد، اما به دلیل پرداخت رقمی بسیار بیشتر، نمی توان آن را رقیب پروسید تلقی کرد.

kia-proceed-2019 (4)

در زیر کاپوت این کره ای خوش استیل موتورهای 1 و 1.4 لیتری بنزینی و موتور 1.6 لیتری دیزلی که از نسخه عادی Ceed به امانت گرفته شده اند، عهده دار وظیفه تامین نیرو هستند. موتور 1.6 لیتری بنزینی مشترک با Ceed GT هم برای دوستداران قدرت و هیجان بیشتر در نظر گرفته شده است.

kia-proceed-2019 (1)

این موتور 201 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و در همکاری با گیربکس شش سرعته دستی استاندارد یا گیربکس هفته سرعته خودکار دو کلاچه آپشنال چرخ های جلو را به حرکت در میاورد.

با وجود سقف شیب دار، پروسید از لحاظ فضای بار، تقریبا حجم مشابهی با Ceed Sportswagon ارایه می کند. این اتومبیل زیبا بدون خواباندن صندلی های عقب 594 لیتر حجم دارد، این رقم در مدل Sportswagon برابر با 600 لیتر عنوان شده است. با این حساب می توان گفت که مهندسین کیا در تولید مدلی زیباتر بدون قربانی کردن کارایی موفق بوده اند.

kia-proceed-2019 (6)

در کنار پروسید، کیا از نسخه GT نسل اخیر Ceed نیز رونمایی کرده است. این نسل از Ceed که مراحل طراحی و توسعه را در اروپا گذرانده، از ظاهری بسیار زیبا و چشم نواز برخوردار بوده و در نسخه های مختلف در قاره سبز تولید می شود.

kia-ceed-gt-2019 (1)

نسخه GT از Ceed در مقایسه با مدل استاندارد از خصوصیات اسپرت تری بهره برده و مشتریان جوان تر را هدف گرفته است. نیروبخش این نسخه بجای موتور 1.4 لیتری مدل استاندارد، یک موتور 1.6 لیتری است که می تواند 201 اسب بخار قدرت و 265 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

kia-ceed-gt-2019 (2)

مثل پروسید، Ceed GT جدید نیز با گیربکس هفت سرعته خودکار دو کلاچه قابل انتخاب است. در صورت انتخاب این گیربکس امکان تعویض دنده از طریق پدال های آلیاژی پشت فرمان نیز میسر خواهد شد.

kia-ceed-gt-2019 (4)

برای ترمزگیری های بهتر، کیا دیسک های جلوی 288 متری نسخه استاندارد را کنار گذاشته و از دیسک های بزرگ تر 320 کمک گرفته است. این دیسک ها به منظور مدیریت حرارت ضخیم تر از نمونه استاندارد هستند. نسل کنونی Ceed GT بر روی رینگ های 18 اینچی حرکت می کند. این رینگ ها توسط لاستیک های میشلن Pilot Sport 4 225/40 R18 احاطه شده اند.

kia-ceed-gt-2019

متاسفانه کیا اطلاعاتی درباره آمار و ارقام مربوط به شتاب و سرعت حرفی به میان نیاورده و به مشخصات فنی پیشرانه بسنده کرده است.

در مقایسه با نسخه استاندارد Ceed، نسخه GT ظاهر خشن تر و جذاب تری دارد. سپرهای برجسته تر، خروجی های اگزوز دوگانه ترکیب شده با دیفیوزر عقب و استفاده از خطوط قرمز در برخی از قسمت های بدنه برخی از تفاوت های GT با نسخه استاندارد هستند.

kia-ceed-gt-2019 (3)

شایان ذکر است تولید پروسید و Ceed GT از نوامبر امسال در کارخانه کیا واقع در اسلواکی آغاز شده و از سه ماهه نخست سال آینده به فروش خواهند رسید. این دو مدل زیبا در نمایشگاه خودروی پاریس که در اواسط مهر ماه برگزار می شود، در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

The post کیا از ProCeed و Ceed GT رونمایی کرد؛ کره ای هایی با استیل اروپایی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط