کانسپت نیسان ناوارا Dark Sky رونمایی شد؛ رصدخانه ای متحرک برای علاقه مندان به آسمان

امتیاز دهید post

نیسان علاقه خاصی به ارایه خودروهای آینده نگرانه دارد. این کمپانی ژاپنی در چند سال گذشته مدام در نمایشگاه های خودرویی با کانسپت هایی جذاب و پیشرفته خودی نشان داده است.

در نمایشگاه خودروی هانوفر که این روزها در آلمان جریان دارد، نیسان باز هم یک کانسپت مدرن معرفی کرده است. این مفهومی بر اساس پیکاپ ناوارا شکل گرفته و گویی از سیاره ای دیگر راهی کره زمین شده است!

ژاپنی ها کانسپت جدید خود را ناوارا Dark Sky نامگذاری کرده اند. این پیکاپ مفهومی با همکاری آژانس فضایی اروپا توسعه یافته و در اصل یک رصدخانه متحرک محسوب می شود.

Nissan-Navara_Dark_Sky_Concept-2018 (5)

به لطف تجهیزات موجود در این رصد خانه همه جا رو، اخترشناسان می توانند از هر نقطه ای نظاره گر آسمان شب و اعماق فضا باشند.

در داخل تریلر مدرنی که به پشت نیسان ناوارا Dark Sky متصل شده، تلسکوپ قدرتمند PlaneWave قرار دارد. با کنار رفتن سقف مکانیکی تریلر، دسترسی به این تلسکوپ و امکان تماشای آسمان برای دانشمندان فراهم می شود.

Nissan-Navara_Dark_Sky_Concept-2018 (17)

به گفته نیسان، طراحی مفهومی جدید این شرکت از فضا الهام گرفته شده است. ترکیب رنگ مشکی با الگوهای سفید سحابی بر روی بدنه ناوارا Dark Sky و تریلر متصل به آن نمایی آینده نگرانه پدید آورده اند. استفاده از نوارهای نورانی قرمز رنگ در قسمت جلو و جانبی، چراغ های مه شکن LED سقفی و رینگ های بزرگ سفید رنگ تکمیل کننده جذابیت های ظاهری این کانسپت هستند.

Nissan-Navara_Dark_Sky_Concept-2018 (9)

نیروبخش نیسان ناوارا Dark Sky یک موتور 2.3 لیتری دیزلی توئین توربو است که توانایی تولید 187 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور را دارد.

Nissan-Navara_Dark_Sky_Concept-2018 (2)

آقای آشوانی گوپتا (Ashwani Gupta) معاون ارشد بخش خودروهای تجاری سبک نیسان درباره کانسپت جدید این کمپانی گفته:

نیسان ناوارا Dark Sky مثالی بارز از قابل اعتماد بودن این برند است و نشان می دهد که ما مشتریانمان را در رفتن به همه جا یاری می کنیم. با تکیه بر قابلیت های Intelligent Mobility و ProPILOT، ما بهترین راهکارها را برای مرزهای تجاری جدید ارایه می کنیم؛ مهم نیست که نیازهای تجاری تا چه حد پیچیده باشند.

The post کانسپت نیسان ناوارا Dark Sky رونمایی شد؛ رصدخانه ای متحرک برای علاقه مندان به آسمان appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط