از پیکسل ۳ تا وان پلاس ۶T؛ گوشی‌های پرچمداری که مهرماه معرفی می‌شوند

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

تقریبا در هر ماهی از سال، چند گوشی هوشمند جدید معرفی می‌شوند اما گویا ماه اکتبر از این بابت خیلی خاص‌تر خواهد بود. نه تنها شش گوشی پرچمدار اندرویدی در این ماه معرفی می‌شوند بلکه تعدادی از این گوشی‌ها، مهم‌ترین محصولاتی هستند که هرساله عرضه می‌شوند.

بزرگترین معرفی این ماه بدون شک مربوط به گوشی پیکسل ۳ و پیکسل ۳ اکس‌ال می‌شود اما خب در کنار این گوشی، چند گوشی قدترمند دیگر از وان پلاس، ال جی و حتی سامسونگ معرفی خواهند شد. همچنین بعید نیست در مراسم معرفی هر کدام، تعدادی وسیله جانبی تلفن‌های هوشمند که کاربردی هم خواهند بود، معرفی شود.

تمام این شرکت‌ها امیدوارند با معرفی پرچمداران جدید در ماه اوت، بتوانند فروش خوبی در تعطیلات سال نو میلادی داشته باشند. اگر شما هم قصد خرید گوشی دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان ماه اکتبر صبر کنید تا ببینیم چه گجت‌های هیجان انگیزی در ماه آینده معرفی خواهد شد. در ادامه لیستی از محصولاتی که انتظار داریم معرفی شوند را برایتان نوشته‌ایم. با ما همراه باشید.

۱۱ مهر: ال جی V40

گوشی V40 ThinQ جدیدترین پرچمدار غول تکنولوژی کره‌ای یعنی ال‌جی خواهد بود. به طور کلی گوشی‌های سری وی معمولا رده‌بالا‌تر و حتی گران‌تر از پرچمداران سری G شرکت ال جی هستند و V40 ThinQ نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

مهم‌ترین نکته درباره V40 دوربین سه گانه در بخش پشتی این گوشی و قرار گرفتن دو دوربین در بخش جلویی دستگاه است. استفاده از دوربین سه گانه اولین بار در ابتدای سال جاری میلادی و توسط Huawei P20 Pro آغاز شد. سه دوربین پشتی به علاوه دو دوربین در بخش جلویی دستگاه، V40 را به اولین گوشی تبدیل می‌کند که در مجموع پنج دوربین خواهد داشت.

در کنار دوربین که مهم‌ترین ویژگی V40 است، انتظار داریم این گوشی به آخرین نسل از پردازنده کوالکام یعنی اسنپ‌دراگن ۸۴۵ نیز مجهز باشد. ویزگی‌های دیگری مثل Quad DAC برای جک هدفون و همینطور نمایشگر OLED نیز در این گوشی حضور خواهد داشت.

۱۲ مهر: نوکیا ۷.۱ پلاس

شرکت HMD Global که صاحب امتیاز برند نوکیا است، به تازگی دعوت‌نامه‌ای برای ۱۲ مهر ارسال کرده است. هنوز دقیقا مشخص نیست که این شرکت چه چیزی را معرفی خواهد کرد. برخی انتظار دارند بالاخره گوشی نوکیا ۹ با پنج دوربین در بخش پشتی معرفی شود.

اما آنطور که عکس‌ها و خبرها می‌گویند، گویا نسل جدید نوکیا ۷ پلاس با نام Nokia 7.1 Plus معرفی خواهد شد. نسل اول این گوشی بررسی‌های خیلی خوبی دریافت کرد و بسیاری آن را دوست داشتند. حالا اما اولین عکس‌ها از نسل دوم این گوشی نیز منتشر شده و دیگر می‌توان گفت نوکیا برای معرفی و عرضه این گوشی آماده شده است.

هنوز خبری از مشخصات سخت افزاری این گوشی نیست اما می‌دانیم که ۷.۱ پلاس نیز مثل دیگر گوشی‌های قبلی نوکیا، تحت لایسنس اندروید وان عرضه خواهد شد. بعید این این گوشی با اندروید پای عرضه شود و اگر هم این اتفاق نیفتد، قطعا پس از مدت کوتاهی بروزرسانی اندروید پای را دریافت خواهد کرد. در نهایت در این لیست، ۷.۱ پلاس تنها گوشی است که کمترین اطلاعات از آن لو رفته و منتشر شده است.

۱۷ مهر: پیکسل ۳

در این لیست، رسواترین گوشی پیکسل ۳ است که دیگر همه چیز آن به طور کامل لو رفته است. چند ماه پیش حتی این گوشی در یک بازار سیاه چندین نسخه پروتوتایپ از پیکسل ۳ اکس‌ال را به فروش رساند که در نتیجه آن، شاهد بررسی دوربین و حتی ویدیو آنباکسینگ این گوشی بودیم. تقریبا باید بگوییم این گوشی شاید رکورد دار لو رفتن در تمام تاریخ گوشی‌های هوشمند باشد.

البته نسخه معمولی پیکسل ۳ هنوز کمی راز آلود است. از این گوشی تنها یک یا دو عکس منتشر شده و هنوز به دست کسی نیفتاده است.

این صحبت‌ها را که کنار بگذاریم، پیکسل ۳ و پیکسل ۳ اکس‌ال احتمالا دوباره لقب بهترین دوربین تلفن‌های همراه را به خود اختصاص خواهند داد. همچنین انتظار مشخصات سخت‌افزاری قوی از این گوشی‌ها داریم که شامل پردازنده اسنپ‌دراگن ۸۴۵ و اضافه شدن پشتیبانی از شارژ وایرلس نیز می‌شود.

در کنار این گوشی، احتمالا گوگل یک نمایشگر هوشمند و همینطور کروم‌بوک جدید خود را معرفی خواهد کرد. ممکن است محصولات دیگری نیز معرفی شوند که هنوز اطلاعاتی از آن نداریم اما در نهایت ۱۷ مهر خیلی دور نیست و به زودی با پرچمداران گوگل بیشتر آشنا خواهیم شد.

۱۸ مهر: ریزر فون ۲

درست یک روز پس از معرفی پیکسل‌ها، شرکت فعال در حوزه کامپیوترهای مخصوص بازی یعنی ریزر، نسل دوم گوشی‌های خود را معرفی خواهد کرد. اولین نسل گوشی‌های این شرکت، در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و به نوعی اولین گوشی هوشمند گیمینگ شناخته می‌شد. از آن زمان شرکت‌های مختلفی گوشی‌های گیمینگ معرفی کرده‌اند اما قطعا ریزر که این مسیر را شروع کرده، بهتر از هرکسی می‌تواند آن را هدایت کند.

این گوشی توانست به مشخصات سخت افزاری عالی و رم ۸ گیگابایتی به علاوه قیمت مناسب، هواداران زیادی را جذب کند. همچنین نمایشگر ۱۲۰ هرتز دستگاه را فراموش نکنیم که در بسیاری از بررسی‌ها از آن تعریف و تمجید زیادی شد. شاید بزرگترین نقطه ضعف آن دوربین بود که البته با بروزرسانی‌های نرم‌افزاری توانست بهبود یابد اما لقب دوربین معمولی روی این گوشی باقی ماند.

حالا آنطور که می‌دانیم، ریزر فون ۲ ظاهری بسیار شبیه به نسل اول خود خواهد داشت اما در بخش‌هایی شاهد پیشرفت هستیم. حتی عکسی که در بالا مشاهده می‌کنید، از نسل دوم این گوشی در کنار نسل اول منتشر شده و همانطور که شاهد هستید، در نگاه اول نمی‌توان تفاوتی بین آن‌ها پیدا کرد. اگر برایتان سوال شده، ریزر فون ۲ در سمت راست و نسل اول این گوشی در سمت چپ قرار گرفته است.

بزرگترین تغییر در طراحی این گوشی، اضافه شدن چراغ‌های کروما خواهد بود که در بخش پشتی این گوشی قرار می‌گیرند و می‌توانند تا ۱۶ میلیون رنگ را نمایش دهند. همچنین مشخصات این گوشی که شامل پردازنده اسنپ‌دراگن ۸۴۵، هشت گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی نیز می‌شود، پیش‌تر لو رفته بود.

۱۹ مهر: گوشی‌های جدید سری A سامسونگ

روز گذشته سامسونگ اولین گوشی خود با سه دوربین یعنی Galaxy A7 2018 را معرفی کرد. اما خب اطلاعات زیادی مخصوصا در زمینه پردازنده این گوشی منتشر نشد. برخی حدس می‌زنند این گوشی بار دیگر در تاریخ ۱۹ مهر معرفی خواهد شد و قیمت و مشخصات فنی آن به صورت کامل منتشر می‌شود اما ممکن است گوشی دیگری هم باشد که ما از آن بی خبر هستیم.

شعار سامسونگ برای این مراسم ۴x fun انتخاب شده که برخی حدس می‌زنند ممکن است گوشی با چهار دوربین از طرف سامسونگ معرفی شود. برخی دیگر هم می‌گویند منظور، مجموع چهار دوربین در این گوشی خواهد بود که Galaxy A7 2018 در حال حاضر چنین شرایطی را دارد.

اما خب اینکه سامسونگ دعوتنامه مراسم برگزاری گوشی را ارسال کند و بعد چند روز قبل همان گوشی را معرفی کند، کمی عجیب است. نظر ما روی این موضوع است که احتمالا این شرکت یک گوشی کاملا جدید را معرفی خواهد کرد که ممکن است میان‌رده هم باشد. شما در این زمینه چه فکر می‌کنید؟

۲۴ مهر: هواوی میت ۲۰ و Mate 20 Pro

هواوی میت ۱۰ پرو یکی از بهترین گوشی‌هایی بود که در سال گذشته عرضه شد و حالا باید منتظر نسل جدید این گوشی با نام Mate 20 Pro باشیم.

عکس‌های زیادی از این گوشی منتشر نشده و تنها شاهد چند رندر و تصویر خبری از Mate 20 Pro و نسخه معمولی آن بوده‌ایم. تصویر بالا نیز نمایشگر جلویی Mate 20 را نشان می‌ٔدهد که بریدگی کوچکی در بالای آن حضور دارد. در نسخه پرو اما این بریدگی بزرگ‌تر بوده و فناوری تشخیص چهره در آن قرار خواهد گرفت و کناره‌های نمایشگر آن نیز خمیده است.

از نظر سخت‌افزاری، طبق اعلام رسمی خود شرکت هواوی، این گوشی‌ها با پردازنده Kirin 980 که توسط خود هواوی توسعه داده می‌شود، عرضه خواهند شد. Kirin 980 اگرچه اولین پردازنده ۷ نانومتری بود که معرفی شد اما پردازنده A12 Bionic استفاده شده در آیفون XS نیز معماری ۷ نانومتری دارد و توانست لقب اولین پردازنده هفت نانومتری عرضه شده را از هواوی برباید. جالب اینجاست که تمام پرچمداران دیگری که در این لیست به شما معرفی کردیم، از پردازنده ده نانومتری اسنپ‌دراگن ۸۴۵ استفاده می‌کنند اما Mate 20 و Mate 20 Pro از این حیث، خاص‌تر از رقبای اندرویدی خود هستند.

نکته بعدی در مورد این دو گوشی، استفاده از سه دوربین در بخش پشتی آن‌ها است. ترکیب این دوربین‌ها نیز به احتمال بسیار زیاد شبیه به P20 Pro خواهد بود اما احتمالا از سنسورها و لنز‌های بهتر استفاده خواهد شد.

همچنین پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نیز به این گوشی‌ها اضافه خواهد شد و نکته جالب اینجاست که گوشی‌های میت ۲۰ می‌توانند به صورت بی‌سیم، وسیله‌های دیگری را هم شارژ کنند. در همین راستا، روز گذشته تصویری از هدفون جدید هواوی با نام Freebuds 2 Pro منتشر شد که با گوشی میت ۲۰ پرو در حال شارژ شدن بود.

۲۵ مهر: وان پلاس ۶T

در نهایت در پایان مهر ماه نوبت به وان پلاس می‌رسد تا با معرفی گوشی OnePlus 6T، جدیدترین پرچمدار دنیای اندروید را معرفی کند. البته درباره این تاریخ هنوز مطمئن نیستیم و وان پلاس نیز تاریخ معرفی این گوشی را اعلام نکرده اما از این موضوع مطمئن هستیم که در ماه اکتبر این گوشی معرفی می‌شود.

وان پلاس ۶ یکی از موفق‌ترین محصولات شرکت وان پلاس بوده که حدود ۶ ماه پیش معرفی شد و توانست چند میلیون فروش در سراسر دنیا داشته باشد. این گوشی حتی تمام رکوردهای فروش وان پلاس را شکست و در کشور هند نیز برای مدت زمانی پرفروش‌ترین گوشی لقب گرفت. OnePlus 6T نیز احتمالا موفقیت تازه‌ای برای شرکت وان پلاس خواهد بود چرا که آن‌ها چند ویژگی جذاب را به این گوشی خواهند آورد. سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر دستگاه و همینطور کوچکتر شدن بریدگی بالای نمایشگر دستگاه شاید مهم‌ترین ویژگی‌های جدید وان پلاس ۶T باشد. همچنین این گوشی اولین دستگاه وان‌پلاس خواهد بود که توسط اپراتور موبایلی T-Mobile در آمریکا به فروش خواهد رسید.

اما خب یک نقطه ضعف خیلی بزرگ در همین ابتدای کار برای وان پلاس ۶T مشخص شده و آن حذف جک هدفون از این گوشی است. آنطور که مدیرعامل این شرکت رسما اعلام کرده، در گوشی بعدی وان پلاس خبری از جک هدفون نیست و وان پلاس ترجیح داده به جای پورت هدفون، از باتری بزرگ‌تری در گوشی خود استفاده کند.

همچنین این گوشی احتمالا بالاخره استاندارد ضد آب IP را دریافت خواهد کرد که این مورد نیز برای اولین بار در گوشی‌های وان‌پلاس خواهد بود. مهم نیست که وان‌پلاس ۶T چه ضعف و قوت‌هایی ممکن است داشته باشد چراکه بسیاری منتظر این گوشی هستند و وان پلاس توانسته جامعه کاربران بسیار خوبی را در این سال‌ها برای خود بسازد.

شما درباره این لیست چه فکر می‌کنید؟ کدام یک از گوشی‌های این لیست شما را بیش از همه هیجان زده کرده است؟

منبع: Android Authority

The post از پیکسل ۳ تا وان پلاس ۶T؛ گوشی‌های پرچمداری که مهرماه معرفی می‌شوند appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط