30 سال درخشش؛ نبرد چهار نسل ب ام و M3 در مسابقه درگ [تماشا کنید]

امتیاز دهید post

چزمانی که صحبت از بی ام و های M نشان می شود. M3 به عنوان جذاب ترین گزینه برای رانندگی در بین دیگر مدل ها شناخته می شود. تمامی 5 نسل بی ام و M3 نماد خودرو های کوچک سایز قدرتمندی هستند که سطح فوق العاده ای از کنترل و هندلینگ را به نمایش می گذارند.

حال سوال این است که در رقابت درگ یا همان مسیر یک چهارم مایلی کدام یک از 5 نسل بی ام و M3 سریع تر است.

شبکه CarWow با قرار دادن 4 نسل از بی ام و M3 در برابر یکدیگر به این سوال ما پاسخ داده است. البته این کانال یوتیوبی نتوانسته تا یک M3 اتاق E36 که اولین نسل از M3 با موتور 6 سیلندر است را در این رقابت قرار دهد.

اگر بخواهیم شرحی بر هر 5 نسل بی ام و های M3 داشته باشیم باید عنوان کرد که همه چیز از مدل E30 شروع شد. این خودرو در سال 1986 میلادی معرفی شد. در این ویدئو یک M3 E30 تولید محدود موسوم به Roberto Ravaglia به زورآزمایی با نسل های پس از خودش می پردازد. این مدل از موتور 4 سیلندر 2.3 لیتری با حداکثر قدرت 215 اسب بخار و جعبه دنده دستی بهره می برد.

از آن جا که اتاق E36 در این رقابت حضور ندارد از معرفی آن صرف نظر می کنیم.

در ادامه به بررسی اتاق E46 می پردازیم. شاید برای شما جالب باشد که بدانید M3 CSL نیز یکی از نسخه های محدود اتاق E46 بوده و تنها 500 عدد از آن ساخته شده است.

به صورت کلی اتاق E46 نسخه قوی تر و سبکتر (110 کیلوگرم) نسبت به M3 استاندارد است. موتور 6 سیلندر 3.2 لیتری آن توانایی تولید 365 اسب بخار قدرت و جعبه دنده SMG یا نیمه اتوماتیکی نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو بر عهده داشته است.

بی ام و M3

نسل بعدی اتاق E92 GTS است که بزرگ ترین و حجیم ترین موتور را در بین تمامی نسل های بی ام و M3 در اختیار دارد. پیشرانه این اتاق یک موتور 4.4 لیتری 8 سیلندر خورجینی است که می تواند 450 اسب بخار قدرت تولید کند و در سال 2011 معرفی شده است. از این مدل تنها 50 نسخه در بازار انگلستان عرضه شد.

bmw m3 cs 2018

آخرین نسل M3 ها F80 M3 CS است که تنها در نسخه چهار درب تولید می شود و مدل دو درب آن نیز با نام M4 و تحت سری 4 عرضه می شود. با حداکثر قدرت 460 اسب بخار از موتور 3 لیتری تویین توربو شارژر 3 لیتری، جدیدترین و پیشرفته ترین M3 تولید شده تا به امروز است. آیا این مدل می تواند از پس نیاکان خود بر بیاید؟ در ادامه با مشاهده ویدیو تهیه شده توسط CarWow به پرسش شما پاسخ داده خواهد شد.

The post 30 سال درخشش؛ نبرد چهار نسل ب ام و M3 در مسابقه درگ [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط