نخستین موبایل 5G هواوی، تاشو هم خواهد بود

امتیاز دهید post

هواوی، دومین تولیدکننده بزرگ موبایل های هوشمند در جهان مدتی است که به ارائه اطلاعات درباره نخستین اسمارت فون 5G خود می پردازد. به همین شکل، هواوی از مدت ها پیش دست از رازداری کشیده و اعلام کرده که باید منتظر معرفی یک موبایل تاشو هم طی سال آتی میلادی باشیم. اما حالا در خبری غافلگیرکننده مشخص شده که این دو موبایل، در واقع یک دستگاه هستند.

کن هو، رییس هیئت مدیره موقت هواوی اخیراً در «فروم اقتصاد جهانی» اعلام کرده که نخستین موبایل مبتنی بر تکنولوژی 5G این شرکت، در واقع یک دیوایس تاشو هم هست. وی همچنین تایید کرده که اواسط 2019 باید منتظر رونمایی از این دیوایس باشیم که با اعلامیه قبلی هواوی مبنی بر عرضه اسمارت فون 5G اش طی ماه ژوئن 2019 همخوانی دارد.

نکته مهم اینست که خبر امروز، شایعه عرضه موبایلی تاشو طی چند ماه باقی مانده از سال 2018 را نقض می کند. پیشتر در برخی گزارش ها خوانده بودیم که هواوی با هدف شکست سامسونگ در رقابت بر سر موبایل های تاشو، اسمارت فون خود را طی ماه نوامبر پیش رو عرضه می کند. اما حالا به نظر می رسد که چینی ها وقت بیشتری را به بهبود دستگاه و افزودن پشتیبانی از شبکه 5G اختصاص داده اند.

بدیهی است که هواوی هنوز هیچ اطلاعاتی درباره قیمت گذاری یا مشخصات سخت افزاری این دستگاه ارائه نکرده است اما فارغ از تمام این مسائل، سال آینده سالی تاریخی برای بازار موبایل های هوشمند خواهد بود و باید دید سایر شرکت ها برای رقابت با چنین موبایلی دست به چه حرکتی می زنند.

The post نخستین موبایل 5G هواوی، تاشو هم خواهد بود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط