فراتر از کیفیت؛ دهگانه زیباترین کابین خودروهای 2018

امتیاز دهید post

به عنوان یک راننده، نمای داخلی کابین خودروتان، اولین و آخرین عنصری است که تا زمانی که در حال رانندگی هستید، با آن سر و کار دارید. حس خوبِ راندن یک خودرو، بی هیچ شکی وابسته به زاویه دید راننده است.

در این مطلب قصد داریم مجموعه ای از بهترین کابین ها را معرفی و با چشمانتان آشنا کنیم. اما پیش از آن، ذکر دو نکته ضروری است: اول اینکه، سهم کشورمان از خودروهای پیشِ رو تقریبا هیچ است. تنها برخی از نام ها با مناطق آزاد کشورمان آشناست. از باقی آنها، تنها دیدن و تماشاست که نصیبمان می شود. نکته دوم: زمانی یک مقایسه منطقی به نظر می رسد که در یک بازه ای مشخص از قیمت نهایی خودرو انجام شود.

در محدوده قیمتی تا 50 هزار دلار، نام برخی محصولات همچون آئودی تی تی، کلاس C مرسدس بنز، لکسوس ES350 و غیره به چشم می خورد. اما آنچه در ادامه خواهید دید، انتخابمان از محدوده ی هیجان انگیزتر 50 تا 100 هزار دلار است. باز تکرار می کنیم، گرچه سهمی از محصولات این لیست نداریم و با توجه به وضع کنونی احتمالا هیچگاه نخواهیم داشت، اما همه ی آنها بدون استثنی، اسامیِ آشنایی برای دوستداران دنیای خودرو هستند.

10- Range Rover Velar

نکته جالبی که احتمالا پیش از آنکه باقی لیست را ببینید، حدس خواهید زد، حضور پر رنگ شاسی بلند ها خواهد بود. اما باید بدانید که با وجود شمار روزافزون آنها در بازار جهانی، حدستان غلط از آب درمیاید چراکه تنها سه مورد از 10 خودرو، اس یو وی هستند.

با این وجود، نمای داخلی اولین اس یو ویِ این لیست، یعنی رنجروور ولار، فوق العاده است! همانطوری که در عکس فوق می بینید، طراحی زیبا و منحصر به فرد ولار ستودنی است. همچنین باید اضافه کرد که در جای جای کابینِ بی نظیر آن، متریال بسیار با کیفیت به کار رفته و نمایشگر دوگانه آن، بیش از پیش حس مدرن بودن را القا می کند.

9- Jaguar I-Pace

با گذشتن از آی پیس، جایگاه نهم متعلق به تسلای آمریکایی است. اما جگوارِ تازه وارد این اجازه را نمی دهد. آی پیس، در عین حفظ کانسپت و اصالت خود، تا حد زیادی شبیه به پسر عمویش وِلار است.

اگر تنها یک درصد، تسلا را پیروز رقیب تمام الکتریکیِ انگلیسی اش میدانید، توصیه می کنیم فقط نگاهی مختصر به طراحی همراه با نمایشگر تهویه مطبوع آی پیس بیاندازید!

8- Lincoln Navigator

ناویگیتور، محصول شرکت آمریکایی که در گذشته نه چندان دور، برای علاقه مندان زیاده خواهِ فورد ساخته شده بدون شک نه تنها جایگاهی ویژه در این فهرست دارد، بلکه عنوان بهترین کابین در میان اس یو وی ها را نیز از آن خود می کند.

رنگ های متفاوت تریم در کنار چوبکارهای بی نظیر محصول جدید خودروساز آمریکایی هر راننده ای را تحت تاثیر قرار می دهد.

البته تک تک سرنشینان نیز از آن سهم خواهند داشت!

7- Lexus LC500

پس از شاسی بلندها، نوبت به سواری ها و خودروهای اسپرت می رسد. ال سی 500، کوپه لوکس ژاپنی، یکی از دو خودرو اسپرت این دهگانه است.

ال سی 500 لکسوس، چه در کابین و چه در نمای خارجی، مظهری دیگر از قدرت طراحی این خودروساز ژاپنی است. پیشتازی لکسوس در طراحی، نگاه روبه جلوی و سلیقه او، کاملا در تک تک جزئیات کابین ال سی مشهود است. از خطوطِ هماهنگ تمام ادوات کابین گرفته تا المان های کوچک تری همچون دستگیره در. تنها نقطه ضعف کابین کوپه لوکس لکسوس سیستم سرگرمی آن است که از جهت فنی کمی تاریخ گذشته به نظر می رسد.

6- Alfa Romeo Giulia QV

سدان های اسپرت زیادی می توانستند ابن رتبه را از آن خود کنند، اما تنها یک ایتالیایی اسپرت زیبا با بهایی زیر 100,000 دلار ، به نام جولیتا وجود دارد که تماما شایسته این جایگاه است. کابین آلفارومئو جولیتا شاید به مجهزی و تکنولوژیکی رقبایش در این سگمنت نباشد ولی در عوض پدال های فلزی شیفتر و حضور فیبر کربن در جای جای کابین، آنقدری هیجان انگیز است که جولیتا را کاملا منحصر بفرد می سازد.

5- Porsche Panamera

پنج خودروی باقیمانده، همگی سدان های بزرگِ چهار درب لوکس هستند. پورشه پانامرای اورجینال (یعنی نسل قبلی که در کشورمان نیز شمار قابل توجهی از آن یافت می شود) با تعداد زیاد دکمه هایش شناخته می شود. اما در نسل جدید همه ی آنها با کلید های حساس لمسی جایگزین شده اند. (البته عده ای همچنان نسل قبلی را ترجیح می دهند).

دکمه های لمسی ممکن است گاهی اوقات برای کار کردن مشکل ساز باشند مانند آنچه در مدل های مختلف کادیلاک رخ می دهد. اما رابط کاربری پورشه برای پانامرایش بسیار عالی و کاملا بی نقص است.

4- Mercedes E-Class

اگر محدودیت تا 100,000 دلار را در نظر نمی گرفتیم، مرسدس بنز کلاس S پیروز بر تمامی خودروهای این لیست می شد. اما در بازه قیمتی مشخص شده بنز کلاس E به نمایندگی از آن رتبه چهارم را از آن خود می کند. کلاس E، در محدوده ی بهای خود، تمامی رقبایش از جمله ب ام و سری 5 را شکست می دهد.

سیستم نمایشگر دوگانه، خطوط زیبای کرومی، دریچه های کولر مرواریدی، پنجره های اسپیکر و سیستم صوتی تنها بخش کوچکی از کابین فوق العاده بنز کلاس E هستند. آیتم هایی که بسیاری از خودروسازان، آن ها را از همین کلاس بنز کپی برداری کرده اند.

3- Kia K900

ممکن است از حضور شرکت خودروسازی کیا، در این لیست که توسط خودروسازان لوکس تصاحب شده کمی تعجب کنید. آن هم بالاتر از مدل محبوبی از مرسدس بنز. اگر اینطور فکر می کنید باید کمی بشتر کیا K900 را بشناسید.

K900، گلِ سر سبد کل سدان های کره ای، تمامی امکانات و تجهیزات گرانترین خودرو سدان لوکس یعنی بنز کلاس S را، تنها با پرداخت نیمی از بهای آن در اختیارتان می گذارد که قطعا خالی از لطف نخواهد بود! در کنار تجهیزات، طراحی بسیار خوب و به اندازه ی K900، عاملی دیگر بر درخشش آن است. متریال تشکیل دهنده ی پرچم دار کیا، شاید به اعلایی کلاس S نباشد، اما قیمت بسیار متفاوت آن ورق را به نفع خودش برمی گرداند.

2- Lexus LS500

لکسوس تنها خودروسازی است که در این میان، نامش 2 بار تکرار می شود. اینبار اما کابین ال اس، طراحی کاملا متفاوتی با ال سی دارد و فرم کلی طراحی اش فرق می کند.

متاسفانه پرچم دار لکسوس در سگمنت سدان، از همان مشکل ال سی رنج می برد. با این وجود لکسوس ال اس، همچنان یکی از بهترین و زیباترین کابین ها را در اختیار سرنشینان می گذارد.

1- Audi A8

نام آئودی A8، واژگانی نظیر تقلیل یافته، ساده سازی و مینیمال شده را تداعی می کند. درون کابین A8 نیز این چنین است. توجه داشته باشید که A8 به هیچ وجه ازین ساده تر نمی شود. چرا که اقیانوسی از آپشن و امکانات را در دل خود جای داده و به شکل عجیبی کاملا هوشمندانه طراحی شده است.

کابین

صفحه نمایش پشت آمپر، سیستم دو نمایشگری تهویه مطبوع و کنسول وسط از نقاط عطف کابین A8 هستند. سیستم سرگرمی A8، بیشتر از آنکه بتوانید تصورش را کنید، قابلیت شخصی سازی کابین را دارد.

گذشته از امکانات و تجهیزات مدرن A8، طراحی یک دست، زیبا و براق آن را نیز نباید از خاطر برد.

The post فراتر از کیفیت؛ دهگانه زیباترین کابین خودروهای 2018 appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط