معرفی اپلیکیشن Fluid Navigation Gestures؛ شخصی سازی ژست حرکات

امتیاز دهید post

همه به تنوع علاقمند هستیم و در هر حوزه‌ای دوست داریم بعد از مدتی با تنوع رو به رو شویم. مخصوصا در مواردی که هر روز با آن‌ها سر و کار داریم و درگیرشان هستیم. یکی از این موارد بدون شک تلفن همراه ماست. اگر از تلفن های هوشمند اندرویدی استفاده می‌کنید احتمالا گزینه‌های بیشتری برای اعمال تغییرات ظاهری در تلفن همراهتان داشته باشید.

اما حتی اندروید هم گاهی ما را با محدودیت‌هایی مواجه می‌کند. به عنوان مثال شاید دوست داشته باشید با ژست حرکتی متفاوت از گذشته به صفحه‌ی قبل برگردید و یا دکمه‌ی بازگشت به خانه را با حرکتی متفاوت تر از گذشته تجربه کنید. در این مطلب قصد داریم به معرفی اپلیکیشنی بپردازیم که قصد دارد این تنوع‌ها را برای کاربران اندروید به ارمغان بیاورد. با معرفی اپلیکیشن Fluid Navigation Gestures با ما همراه باشید.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، نرم افزار کاربردی Fluid Navigation Gestures به دنبال ایجاد تنوع در نوع حرکاتیست که برای انجام اموری مثل بازگشت، رفتن به صفحه‌ی خانه و یا باز کردن آخرین اپلیکیشن بسته شده می‌پردازد. البته این نرم افزار هنوز در ابتدای راه قرار دارد و نسخه‌ی بتای آن در اختیار کاربران قرار گرفته است و تنها برای سیستم عامل اندروید عرضه شده.

با نصب و فعال کردن این اپلیکیشن، هر ضلع صفحه نمایش گوشی به ارائه‌ی دو ویژگی می‌پردازد که کاملا قابلیت شخصی سازی شدن دارد. به عنوان مثال، شما می‌توانید امکان بازگشت به آخرین اپلیکیشنی که از آن استفاده کردید را به ضلع سمت راست تلفن همراه‌تان اضافه کنید. هر ضلع دو حرکت ارائه خواهند کرد: «کشیدن ساده» و «کشیدن و سپس نگه داشتن».

در واقع با استفاده از این نرم افزار شما دو ویژگی به هر ضلع می‌دهید. مثلا می‌توانید انتخاب کنید با کشیدن ساده‌ی ضلع سمت راست، به صفحه‌ی قبل برگردید و اگر ضلع سمت راست را کشیدید و سپس آن را نگه داشتید، اپلیکیشن پلی استور اجرا شود.

اما این پایان ماجرا نیست. شما با استفاده از کشیدن روی صفحه نمایش تلفن همراه‌تان حتی می‌توانید صفحه‌ی اعلان‌ها و اپلیکیشن‌های متنوعی را اجرا کنید. البته ویژگی دوم نیازمند نسخه‌ی Premium و پولی اپلیکیشن است و در نسخه‌ی رایگان این نرم افزار امکان پذیر نخواهد بود.

ضلع پایین صفحه نمایش، می‌تواند دارای ۶ ویژگی متفاوت باشد. چرا که بخش چپ، راست و وسط ضلع پایین هرکدام قابلیت اجرای دو ویژگی مختلف را خواهند داشت. به طور پیش فرض، اگر از وسط ضلع پایین صفحه را به بالا بکشید، به صفحه‌ی خانه یا Home تلفن می‌روید. اما چپ و راست ضلع پایین ویژگی های مختلف دیگری نظیر رفتن به تنظیمات، اجرای دوربین و … را ارائه می‌دهند.

در برخی از تلفن های هوشمند جدید که دارای هیچ دکمه‌ی فیزیکی نیستند، شاهد Navigation Keys هستیم که به طور مجازی اعمالی نظیر رفتن به صفحه‌ی اصلی تلفن هوشمند و بازگشت به صفحه‌ی قبل را انجام می‌دهند. با استفاده از این برنامه‌ی کاربردی می‌توانید دکمه‌های مجازی یاد شده را حذف کنید و تنها با استفاده از حرکاتی که این اپلیکیشن در اختیارتان قرار می‌دهد اعمال مورد نیازتان را به انجام برسانید.

اپلیکیشن Fluid Navigation Gestures

شخصی سازی در این اپ به سادگی انجام می‌شود. وقتی این نرم افزار را اجرا کنید، در صفحه‌ی اصلی آن می‌توانید اعمال مشخص شده برای هر ضلع را به راحتی مشاهده کنید. با زدن روی هر کدام از گزینه‌ها می‌توانید به راحتی مشخص کنید که انتظار انجام چه کاری از آن‌ها را دارید.

به طور کلی استفاده از اپلیکیشن بسیار ساده است و نباید فراموش کنیم که این نرم افزار هنوز به طور کامل عرضه نشده و فقط نسخه‌ی بتای آن برای استفاده‌ی کاربران عرضه شده است. این اپلیکیشن می‌تواند تا حد قابل قبولی تغییرات ظاهری جدیدی را برای تلفن همراه‌تان به ارمغان بیاورد. چرا که گرافیک روان و جذابی که در این حرکت مورد استفاده قرار گرفته می‌تواند جذابیت بیشتری در استفاده از اپلیکیشن‌ها را برایتان به ارمغان بیاورد.

آموزش نصب اپلیکیشن Fluid Navigation Gestures

از آنجایی که این اپلیکیشن به طور مستقیم نیاز به دسترسی های سیستم عامل دارد، نصب این نرم افزار دارای پیچیدگی هایی خواهد بود. به همین دلیل در ادامه آموزش نصب این اپلیکیشن را آماده کرده‌ایم (اگر تلفن شما روت شده نیازی به طی کردن مراحل زیر ندارید و به راحتی می‌توانید از این اپلیکیشن استفاده کنید).

  • اپلیکیشن را دانلود کرده و آن را نصب کنید.
  • حال Developer Mode را فعال کنید. این کار در تلفن‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. اما ابتدا به یافتن Kernel Number بپردازید و با چند بار زدن روی آن، این حالت را فعال کنید.
  • سپس نسبت به فعال کردن USB Debugging اقدام کنید.
  • حال باید ADB را در کامپیوتر خود نصب کنید و با استفاده از یک کابل تلفن همراهتان را به کامپیوتر متصل کنید. (این کار کمی دشوار است. در صورتی که تجربه‌ی زیادی در کار با کامپیوتر و تلفن های همراه ندارید، به هیچ عنوان اقدام به نصب ADB نکنید)
  • حال دستور adb shell pm grant com.fb.fluid android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS را در ترمینال تایپ کنید. (این دستور در سیستم عامل مک adb shell pm grant com.fb.fluid android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS خواهد بود.

 Fluid Navigation Gestures (Unreleased)

  • Fluid Navigation Gestures (Unreleased)
  • قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای
  • سازنده: Francisco Barroso
  • سیستم عامل: اندروید
  • حجم: نسبت به هر دستگاه متفاوت است مگابایت
  • دانلود:
  • گوگل پلی

The post معرفی اپلیکیشن Fluid Navigation Gestures؛ شخصی سازی ژست حرکات appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط