رابرت ردفورد از بازنشستگی عقب‌نشینی کرد

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

رابرت ردفورد تا امروز هر جایزه و تحسینی را که ممکن است نصیب کسی در صنعت سرگرمی شود، دریافت کرده است. او تا کنون چند جایزه اسکار، گلدن‌گلوب و بفتا برده و جوایزی به مناسبت یک عمر فعالیت هنری از آکادمی اسکار و اتحادیه بازیگران دریافت کرده است. اما به نظر می‌رسد رابرت ردفورد دوست دارد یک لقب دیگر هم به کارنامه کاری‌اش اضافه شود: دارنده کوتاهترین بازنشستگی در تاریخ.

وقتی در جلسه مطبوعاتی از رابرت ردفورد سوال شد که آیا «پیرمرد و تفنگ» آخرین فیلمش است یا نه؟ گفت: «من به این سوال پاسخی نمی‌دهم. اجازه بدهید رمز و راز زنده بماند».

در ماه آگوست (حوالی مرداد) این بازیگر-فیلمساز گفت که بعد از آخرین فیلمش به نام «پیرمرد و تفنگ» (The Old Man & The Gun) تصمیم دارد خودش را از بازیگری بازنشسته کند. دلایل متعددی برای تصمیم‌اش گفت و به نظر می‌رسید در تصمیم‌اش تزلزل‌ناپذیر است که الان بهترین وقت برای خداحافظی با حضور جلوی دوربین است. در عرض چند ماه چه تغییری به وجود آمده است؟!

«پیرمرد و تفنگ» هنوز در سینماها اکران هم نشده و ردفورد در یک مصاحبه جدید در افتتاحیه فیلم یک‌جورهایی گفته که از تصمیم‌اش برگشته است.

ردفورد به ورایتی گفت: «آن حرف یک اشتباه بود. من هیچ‌وقت نمی‌بایست آن را می‌گفتم. اگر قرار باشد بازنشسته شوم باید در سکوت از بازیگری کناره بگیرم اما نباید درباره‌اش حرف بزنم چون فکر می‌کنم این حرف‌ها توجه‌های زیادی را به مسیر نادرستی جلب می‌کند. من می‌خواهم روی این فیلم جدید و عواملش متمرکز باشم.»

شاید هم به نظر برسد که او فقط می‌خواهد بار دیگر توجه‌ها از شخص او معطوف به فیلم «پیرمرد و تفنگ» شود. احتمال دارد ردفورد از این ناراحت شده باشد که چرا همه گفت‌وگوها حول و حوش اوست نه فیلم دیوید لووری که طبق حرف‌های قبلی ردفورد قرار بوده خداحافظی او با سینما باشد. به هر حال با گفتن این حرف‌ها ردفورد در را دوباره باز کرده و این امید برای طرفدارانش هست که باز هم او را در سال‌ها و فیلم‌های آینده جلوی دوربین ببینند. وقتی در جلسه مطبوعاتی از او سوال شد که آیا «پیرمرد و تفنگ» آخرین فیلمش است یا نه؟ گفت: «من به این سوال پاسخی نمی‌دهم. اجازه بدهید رمز و راز زنده بماند».

رابرت ردفورد متولد ۱۹۳۶ در آمریکا و موسس جشنواره ساندنس، یکی از مهم‌ترین جشنواره‌ها برای فیلم‌های مستقل است. او بازیگری را در سال ۱۹۶۰ با سریال تلویزیونی «ماوریک» شروع کرد. سال ۱۹۶۲ اولین فیلم بلند سینمایی‌اش را بازی کرد. اواخر دهه ۶۰ با فیلم‌های «پابرهنه در پارک» که اقتباسی از نمایشنامه نیل سایمون بود و در آن مقابل جین فاندا بازی می‌کرد و «بوچ کسیدی و ساندنس کید» که وسترن متفاوت جورج روی هیل بود و در آن در نقشی کنار پل نیومن بازی می‌کرد به شهرت رسید. سال ۱۹۸۰ اولین فیلمش «مردم عادی» را در مقام کارگردان جلوی دوربین برد که برای آن برنده اسکار بهترین کارگردانی شد.

منبع: The Playlist

عکس نمایی از آخرین فیلمی است که ردفورد در آن نقش‌آفرینی کرده؛ پیرمرد و تفنگ

The post رابرت ردفورد از بازنشستگی عقب‌نشینی کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط