آیفون Xs Max با قیمت نجومی وارد ایران شد

امتیاز دهید post

حدود 10 روز قبل بود که اپل از سری جدید گوشی‌های خود Xs و Xs Max رونمایی کرد. اکنون تنها چند روز پس از عرضه رسمی، تعداد کمی از فروشندگان موبایل در بازار ایران جدیدترین‌ آیفون‌ها را با قیمت‌های نجومی 27 تا 44 میلیون تومان عرضه کرده‌اند.

آیفون XS Max در بازار جهانی 1099 تا 1.449 دلار قیمت دارد. یعنی با احتساب دلار آزاد روز 14.440 تومانی، قیمت آیفون‌های جدید بدون در نظر گرفتن حق گمرکی، هزینه ارسال و سایر موارد حداقل 14میلیون و 425 هزار تومان تا 20 میلیون و 923 هزار تومان قیمت دارند.

قیمت‌های روز آیفون‌های XS و XS MAX

Xs و Xs Max در بازار ایران هنوز کم‌یاب هستند و اگر چرخی در بازار بزنید متوجه خواهید شد که مدل Xs به ندرت یافت می‌شود. در همین مورد با یکی از فروشندگان موبایل در پاساژ پایتخت صحبت کردیم که تنها مدل Xs Max می‌فروشد.

این فروشنده به دیجیاتو می‌گوید که موبایل‌ها را با ارز 13.800 تومانی خریداری و دریافت کرده و به همین دلیل قیمت‌‌های او بسیار مناسب است و اگر بخواهد قیمت‌‎ها را با دلار 14.700 تومانی روز حساب کند، قیمت‌ها حداقل یک میلیون تومان بیشتر خواهند شد:

«دوسیم کارت 512 گیگ 44 میلیون تومان، دوسیم کارت 256 گیگ 29 میلیون تومان، تک سیم کارت 512، 38 میلیون، تک سیم کارت 256، 29 میلیون و ارزان‌تر از همه تک سیم کارت 64 گیگ، 27 میلیون تومان قیمت دارند.»

مشخصاً این موبایل‌ها که احتمالاً به شکل مسافرتی وارد کشور شده‌اند گارانتی ندارند اما فروشندگان تضمین می‌دهند که رجیستر شده‌اند و مشکلی در شبکه ایران ندارند.

یکی از فروشندگان در مورد نداشتن گارانتی به دیجیاتو گفت: «گارانتی در حال منحل شدن است. در واقع هیچ وقت گارانتی حقیقی برای محصولات آیفون در ایران وجود نداشت و شرکت‌ها فقط مشکلات کارخانه‌ای را رفع می‌کردند. آن هم در صورتی که گوشی در نوبت یک ماه تا سه ماهه می‌ماند تا موبایل به کارخانه فرستاده و تعویض شود.»

به گفته او گارانتی بیشتر برای مبارزه با کالای قاچاق و گرفتن کد ریجستری بود اما الان گوشی‌ها به صورت ریجستر شده به مشتریان تحویل داده می‌شود و دیگر داشتن و نداشتن گارانتی اهمیتی ندارد:

«می‌توان گفت گارانتی منحل شده و این شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند خدمات بدهند. دفاتر گرانتی به جز سامسونگ همه یا تعطیل هستند یا فعلا جواب مشتریان را نمی‌دهند.»

لازم به اشاره است که وارد کردن موبایل به شکل مسافرتی و رجیستر کردن دستگاه حدود ۱۶ درصد ارزش موبایل هزینه دارد. این یعنی خرده فروشان بازار موبایل تقریباً هر آیفون XS Max را به دو برابر قیمت می‌فروشند.

The post آیفون Xs Max با قیمت نجومی وارد ایران شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط