سایت‌های مطرح درباره‌ی آیفون XS و XS مکس چه می‌گویند؟

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

در این مطلب قصد داریم به‌صورت مختصر و مفید به جمع‌بندی نقد و بررسی آیفون XS و آیفون XS مکس در سایت‌های مختلف بپردازیم. معرفی آیفون‌های جدید به یکی از بخش‌های جذاب صنعت گوشی‌های هوشمند بدل شده است و به همین خاطر این مراسم همواره سروصدای زیادی ایجاد می‌کند. این بار، دو تا از گوشی‌ها از پسوند S بهره می‌برند و این یعنی در مورد گوشی‌های آیفون XS و XS مکس نباید انتظار نوآوری‌های هیجان‌انگیزی داشته باشیم و این گوشی‌ها عمدتا نسخه‌ی بهبودیافته‌ی آیفون X محسوب می‌شوند.

با این وجود، آیفون XS مکس به دلیل بهره‌گیری از نمایشگر ۶.۵ اینچی توجه زیادی را جلب کرد. علاوه بر این، باید به بهره‌گیری این گوشی‌ها از تراشه قدرتمند A12 Bionic، بهبودهای صورت‌گرفته در دوربین و افزایش سرعت اینترنت LTE هم اشاره کنیم. آیفون XS و XS مکس چند روز پیش رسماً روانه بازار شدند. منتقدان سایت‌های تکنولوژی آن‌ها را به دقت بررسی کرده‌اند. در اینجا به‌صورت مختصر و مفید به نظرات این افراد و جمع‌بندی نقد و بررسی آیفون XS در سایت‌های مختلف نگاهی می‌اندازیم.

Tom’s Guide

سردبیر ارشد Tom’s Guide، «مارک اسپونائر» (Mark Spoonauer)، روی هم رفته آیفون XS و XS مکس را پسندیده است. او در نقد و بررسی خود اذعان کرده که این گوشی‌ها گران‌قیمت هستند و همچنین به نظر او مدل ۶۴ گیگابایتی این گوشی‌ها از ظرفیت کافی برای کاربران معمولی بهره نمی‌برند. اما روی‌هم‌رفته او گفته که این دو گوشی انتخاب‌های فوق‌العاده‌ای برای طرفداران تکنولوژی محسوب می‌شوند.

نقاط مثبت

«آیفون ۵.۸ اینچی XS از لحاظ ویژگی‌های سخت‌افزاری کاملاً مشابه برادر بزرگ‌تر خود است؛ از تراشه قدرتمند A12 گرفته که بار دیگر فاصله آیفون‌ها را از گوشی‌های اندرویدی بیشتر کرده تا دوربین بهبود یافته و قابلیت جذاب Smart HDR. اما در نهایت این آیفون XS مکس بود که چشم من را گرفت و نمی‌خواستم یک لحظه آن را رها کنم.»

آیفون XS

«هرکدام از این دو آیفون را انتخاب کنید، در رنگ طلایی بسیار زیبا هستند. وقتی که نور به پنل پشتی شیشه‌ای این گوشی‌ها می‌خورد، طیف‌های رنگ زیبایی ایجاد می‌شود و فریم فولادی همرنگ هم زیبایی این گوشی‌ها را دوچندان کرده است.»

«آیفون XS مکس در بین گوشی‌های آیفون از بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش بهره می‌برد و این پنل اولد با کیفیت بالایی که دارد، می‌تواند توجه هر کاربری را به خود جلب کند.»

نقاط منفی

«آیا در حالت پرتره دوربین آیفون XS عملکرد بهتری نسبت به پیکسل ۲ ایکس‌ال دارد؟ متأسفانه خیر. به‌عنوان مثال در بررسی‌هایی که انجام دادیم، رنگ کلی عکس‌های گرفته‌شده با مدل XS کمی گرم‌تر از حالت طبیعی است اما پیکسل ۲ ایکس‌ال با توجه به شرایط نوری مختلف، عکس‌های طبیعی‌تری را ثبت می‌کند.»

آیفون XS

«باتری آیفون XS هم کاملاً معمولی است و طبق بررسی‌های ما، ۹ ساعت و ۴۱ دقیقه دوام می‌آورد که از متوسط کلی گوشی‌ها یعنی ۹ ساعت و ۴۸ دقیقه اندکی پایین‌تر است.»

«قیمت پایه آیفون XS مکس با ظرفیت ۶۴ گیگابایتی ۱۰۹۹ دلار است و برای خرید مدل ۲۵۶ گیگابایتی باید ۱۲۴۹ دلار و برای خرید مدل ۵۱۲ گیگابایتی باید ۱۴۴۹ دلار بپردازید. بله درست خواندید، این یعنی قیمت این گوشی بیشتر از مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی است.»

The Verge

در سایت The Verge، «نیلای پاتل» (Nilay Patel) هم در کل از این دو گوشی راضی است. او خاطرنشان کرده که این دو گوشی در مقایسه با آیفون X تغییرات چندانی نداشته‌اند ولی همین معدود به‌روزرسانی‌ها هم می‌توانند توجهات را به خود جلب کنند. هرچند او از استفاده از عبارت «مکس» چندان راضی نیست، اما از اندازه صفحه‌نمایش آیفون XS کاملاً رضایت دارد.

نقاط مثبت

«اگر اهل استفاده از صفحه‌نمایش‌های غول‌پیکر هستید، مطمئناً از خرید مدل مکس پشیمان نخواهید شد. صفحه‌نمایش این گوشی بسیار بزرگ و جذاب است و استفاده از آن هم بسیار لذت‌بخش است.»

آیفون XS

«بهبودهای انجام شده در مورد دوربین آیفون XS بسیار محسوس است و در مقایسه با این گوشی، دوربین آیفون X در بیشتر موارد عملکرد چندان خوبی ندارد.»

«بیشتر وقت خود را صرف XS مکس کردم و می‌توانم بگویم که باتری این گوشی عملکرد بسیار خوبی دارد. با وجود اینکه ساعات متمادی از این گوشی برای کارهایی مانند تماشای ویدیو، وب‌گردی، عکاسی و موارد این‌چنینی استفاده کردم، اما باتری آن بدون بهره‌گیری از حالت low power، بیش از ۱۲ ساعت دوام آورد.»

نقاط منفی

«در آیفون XS مکس برای مشاهده نوتیفیکیشن‌ها یا کنترل سنتر، باید انگشت خود را به بخش فوقانی صفحه‌نمایش برسانید. با وجود اینکه دست‌های من بزرگ هستند، اما فقط با یک دست نمی‌توانستم چنین کاری را انجام دهد و در بیشتر موارد برای این کارها ناچار به استفاده از هر دو دست خود می‌شدم.»

آیفون XS

«هرچند صفحه‌نمایش مدل مکس بسیار بزرگ است، اما اپل از این بزرگ بودن اندازه در زمینه‌ی نرم‌افزار بهره‌ی کافی نبرده و به‌عنوان مثال شاهد یک ردیف اضافه برای آیکون اپلیکیشن‌ها یا قابلیت تصویر در تصویر برای ویدیوها نیستیم.»

«همچنان عدم بهره‌گیری از جک هدفون یا پورت USB-C تأسف‌آور است، به‌خصوص وقتی که می‌بینیم اکوسیستم مربوط به پورت لایتنینگ تنوع چندانی ندارد. به‌عنوان مثال تعداد خیلی کمی از هدفون‌ها از پورت لایتنینگ پشتیبانی می‌کنند و حالا در جعبه این گوشی‌ها دیگر رابط جک هدفون به پورت لایتنینگ هم دیگر وجود ندارد.»

CNET

منتقد سایت CNET، «اسکات استاین» (Scott Stein)، به بهبود محسوس دوربین آیفون XS اشاره کرده و گفته که دوربین این گوشی بسیار بهتر از دوربین موجود در آیفون X است. و هرچند اندازه صفحه‌نمایش مدل XS مکس توجه او را جلب کرده، ولی از قیمت بسیار بالای این گوشی اصلاً راضی نیست.

نقاط مثبت

«کیفیت دوربین دوگانه آیفون XS تا حد زیادی بهبود یافته و در محیط‌های تاریک و کنتراست بالا در مقایسه با دوربین آیفون X عکس‌های بهتری را ثبت می‌کند.»

«فیس آی‌دی در این گوشی‌های جدید سرعت بالاتری دارد اما من انتظار داشتم که سرعت این سیستم از این هم بیشتر باشد. حالا این سیستم می‌تواند تقریبا با سرعت مشابه حسگر اثر انگشت، گوشی را آنلاک کند. البته برای اتمام این فرایند همچنان ناچار به سوایپ به سمت بالا هستید.»

آیفون XS

«بریدگی نمایشگر موجود در آیفون XS مکس هم‌اندازه بریدگی آیفون XS و X است و به دلیل بزرگ بودن صفحه‌نمایش، حضور آن احساس نمی‌شود. علاوه بر این، باید خاطرنشان کنم که نمایشگر این گوشی واقعاً زیبا است و چشم کاربر از دیدن آن سیر نمی‌شود.»

نقاط منفی

«با توجه به قیمت بسیار بالای آیفون XS مکس کمتر کاربر معمولی می‌تواند چنین آیفونی را خریداری کند. من معمولاً گوشی‌هایی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت می‌خرم اما در مورد این گوشی چنین ظرفیتی ارائه نشده و پس از ۶۴ گیگابایت، ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۱۲۴۹ دلار عرضه شده است.»

آیفون XS

«اگر مالک یکی از آیفون‌ها (به غیر از آیفون X) هستید، خرید آیفون XR را توصیه می‌کنم که هم قیمت مناسبی دارد و هم از بسیاری از قابلیت‌های مشابه دو آیفون دیگر بهره می‌برد.»

Wired

«لاورن گود» (Lauren Goode) در نقد و بررسی خود با نوشتن یک جمله، موضع خود را در قبال این دو گوشی مشخص کرده است؛ در بخشی از نقد و بررسی او می‌خوانیم: «آیفون‌های جدید گوشی‌های انقلابی نیستند، بلکه گوشی‌های تکاملی هستند.». عملکرد بسیار خوب تراشه A12 این منتقد را تحت تأثیر قرار داده و به نظر او صدای استریو این آیفون‌ها عملکرد بسیار خوبی دارند. اما در نهایت او معتقد است که این گوشی‌ها برای کاربران مالک آیفون X از جذابیت‌های زیادی بهره نمی‌برند.

آیفون XS

نقاط مثبت

«عکس‌هایی که من با استفاده از گوشی آیفون XS و XS مکس گرفتم بدون شک در مقایسه با آیفون ۸ پلاس از کیفیت بسیار بهتری بهره می‌برند و در مقایسه با آیفون X هم کیفیت آن‌ها اندکی بهبود یافته است.»

«روی هم رفته، نمایشگر اولد این دو آیفون بسیار زیبا و جذاب هستند اما به نظر من تفاوت چندانی با نمایشگر موجود در آیفون X ندارند.»

آیفون XS

نقاط منفی

«این گوشی‌ها همچنان همراه با کابل‌های USB-A عرضه می‌شوند و این در حالی است که مک‌بوک‌های جدید از پورت USB-C پشتیبانی می‌کنند. هرچند این موضوع در نگاه اول چندان حائز اهمیت نیست، اما همین موارد کوچک استفاده از این گجت‌ها را سخت‌تر می‌کند.»

بیشتر بخوانید: آیفون XS و XS Max: بهترین و بدترین ویژگی‌ها

منبع: Tom’s Guide

The post سایت‌های مطرح درباره‌ی آیفون XS و XS مکس چه می‌گویند؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط