بالن خودران Eon جاسوسی پلیس از شهروندان را بر فراز ابرها میسر می‌کند

امتیاز دهید post

به تازگی بالن خودران جدیدی به نام Eon طراحی شده که می‌تواند انقلابی در نظارت خاموش پلیس ایجاد کند و به وسیله‌ی دوربین‌های با کیفیت تعبیه شده در آن، اشخاص به خصوصی را تحت نظر قرار دهد.

این بالن که توسط شرکت هواپیمایی انگلیسی Avalon Airships طراحی شده، در واقع یک وسیله‌ی نقلیه‌ هوایی است که می‌تواند روی آب فرود آید و این مسئله رسیدن به مکان های با دسترسی سخت را میسر می کند.

این کمپانی مدعی شده، وسیله‌ نقلیه هوایی مذکور تقریباً فضایی معادل دو اتوبوس دو طبقه را اشغال می‌کند و از آن برای امور مختلفی بهره گرفته خواهد شد. برای مثال می‌توان این بالن‌ها را جایگزین آمبولانس، وسایل نظارتی و پلیسی نمود یا اینکه از آنها برای مقاصد تجاری دیگر استفاده کرد.

علاوه بر این، یک پهپاد جداشدنی هم برای Eon در نظر گرفته شده که در مواقع مورد نیاز می‌تواند تجهیزات پزشکی نظیر دستگاه شوک الکتریکی را سریعاً به محل حادثه انتقال دهد.

با این حال Eon هنوز در حد یک طرح مفهومی باقی مانده و Avalon Airships حتی از نمونه‌ی اولیه‌ از آن رونمایی نکرده است.

سازندگان این بالن خودران باور دارند طراحی ساده و موتور‌های الکتریکی پر قدرت آن موجب شده که این وسیله‌ی نقلیه با سرعت بسیار بالای خود بتواند بسیار سریعتر از قطار‌ ها و ماشین‌ ها، خود را به مقصد برساند.

به گفته‌ی آنها، Eon در واقع یک وسیله‌ی نقلیه هوایی هیبریدی است که می‌تواند در آسمان، کاملاً بی صدا نقل مکان کند. ضمن اینکه موتور‌های تمام الکتریکی‌‌اش قادر است انٰرژی مورد نیاز برای پیمودن ۴۸۰ کیلومتر را فراهم کند.

کمپانی Avalon Airships مدعی شده که روی قسمت بالایی وسیله نقلیه یاد شده، پنل‌های خورشیدی و ژنراتور‌های بادی تعبیه خواهد کرد تا انرژی بیشتری برای آن فراهم کند.

با این وجود، بالن خودران مذکور تنها قادر است روی آب فرود بیاید و این مسئله کارایی آن در نواحی شهری پایین آورده و محدود می‌کند. باید دید که این شرکت می‌تواند راه حلی برای این مشکل پیدا کند یا خیر.

The post بالن خودران Eon جاسوسی پلیس از شهروندان را بر فراز ابرها میسر می‌کند appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط