روسیه در حال آزمایش فناوری های پیشرفته تر برای فیلترینگ تلگرام

امتیاز دهید post

روسیه قصد دارد پس از شکست فیلترینگ تلگرام فناوری های دقیق تری را برای فیلتر کردن این پیام رسان به کار ببرد.

روسیه در ماه های پیش پیام رسان تلگرام را به دلیل مقاومت این شرکت در برابر اجازه دسترسی به داده های رمزنگاری شده کاربران، فیلتر کرد. این موضوع برای کاربران دردسرهایی را به همراه داشت.

برخی از سرویس های گوگل برای کاربران این کشور از دسترس خارج شد، تماس صوتی وایبر از کار افتاد و دسترسی به برخی از سرویس های ابری آمازون، اپلیکیشن های ابری خودروهای ولوو و دوربین های شیائومی نیز ممکن نبود.مشکلی که پیش از این وجود داشت این بود که فیلتر کردن آدرس های IP مرتبط با تلگرام منجر به قطع شدن دسترسی به برخی از سرویس های دیگر با آدرس های مشترک شده بود.

به دنبال این اتفاقات به طور موقت فیلترینگ تلگرام متوقف شد و اکنون این پیام رسان در روسیه در دسترس کاربران است. به زودی قرار است بدون ایجاد اختلال در ترافیک اینترنت این کشور فیلترینگ تلگرام اجرایی شود.

بنا بر گزارش رویترز از روز 6 آگوست (15 مرداد) سازمان نظارت بر ارتباطات روسکومنادزور و سرویس امنیت فدرال روسیه در حال آزمایش سیستمی هستند که مسدود کردن سرویس های خاص را به طور دقیق تری انجام می دهد. این سیستم که «بازرسی بسته عمیق» نام گرفته به طور موشکافانه ای ترافیک اینترنت را تحلیل می کند و با شناسایی جریان داده خدمات خاص، اقدام به فیلتر آنها می کند.

به گفته یکی از مدیران اجرایی دخیل در این پروژه بر اساس زمان بندی ها قرار بوده در 20 آگوست (29 مرداد) نتیجه گیری آزمایشات مشخص شود، اما اکنون این زمان به تعویق افتاده است.

در تماس رویترز با روسکومنادزور، این سازمان گفته که اطلاعی از موضوع ندارد. سرویس امنیت فدرال و پاول دورف، بنیان گذار شرکت تلگرام نیز پاسخی به سوالات رویترز نداده اند.

بر اساس اسناد، از 9 شرکت فناوری محور روسیه دعوت شده که فناوری های مرتبط با بازرسی عمیق بسته ها را برای آزمایش ارائه دهند. بنا بر گفته های منبعی نزدیک به روسکومنادزور و یکی از مدیران اجرایی یکی از این 9 شرکت، هدف انتخاب موثر ترین فناوری است. پس از آن در صورت نیاز فناوری بهبود می یابد و در نهایت روی شبکه های تمامی اپراتورهای مخابراتی روسیه اجرا می شود.

The post روسیه در حال آزمایش فناوری های پیشرفته تر برای فیلترینگ تلگرام appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط