کاهش استقبال خریداران در اولین روز عرضه آیفون XS و XS Max

امتیاز دهید post

قبل از معرفی آیفون XS و XS Max بسیاری عقیده داشتند که معرفی مدلی مشابه با آیفون X حتی با چیپست قدرتمندتر احتمالا عدم استقبال خریداران را در پی خواهد داشت و ظاهرا این مساله حالا رنگ حقیقت به خود گرفته است.

حدود یک هفته از معرفی آیفون های XS Max، XS و XR گذشته و اپل با پشت سرگذاشتن فاز پیش فروش این محصولات عرضه عمومی را در سراسر جهان کلید زده است. مطابق معمول عاشقان سینه چاک اپل از شب قبل در صف های طولانی منتظر رسیدن لحظه موعود برای وصال جدیدترین مدل آیفون بوده اند.

با این حال گزارش های رسیده از سراسر جهان حاکی از گردهمایی تعداد کمتری از خریداران اپل است که بخشی از آن به عرضه نشدن مدل اقتصادی آیفون XR و عدم نوآوری قابل توجه در آیفون XS باز می گردد.

برای مثال در شهرهایی نظیر سیدنی، مادرید و حتی نیویورک صف های انتظار کوتاه تر شده اند. در سنگاپور اما که نزدیکترین مرکز نمایندگی اصلی برای کشورهای جنوب شرقی آسیا محسوب می شود، کماکان صفی طویل به چشم می خورد. البته برخی از افراد حاضر در صف نظیر «فان مینه توان» ۲۵ ساله که از ویتنام به سنگاپور آمده، دلایل خاص خود را دارد:

در کشور من امکان سفارش آنلاین وجود نداشت، علاوه بر این به عنوان توریست از بازپرداخت مالیاتی هم برخودار خواهم شد.

در همسایگی ایران نیز یعنی دبی نیز مشتاقان اپل برای خرید آیفون صف بسته اند. اغلب این افراد نسبت به آیفون XS چندان علاقه ای نداشته و برای خرید مدل بزرگتر یعنی آیفون XS Max خود را آماده کرده اند؛ مساله ای که در دیگر مراکز فروش هم قابل مشاهده است.

عدم استقبال قابل توجه از آیفون XS چندان غیر منتظره نیست و هفته گذشته مینگ-چی کو، تحلیلگر سرشناس اپل تاکید کرده بود که پیش فروش آیفون X کمتر از حد انتظار بوده است. «جان ژانگ»، تحلیلگر Rosenblatt نیز مدعی است که پیش فروش هردو مدل نسبت به میزان پیش فروش آیفون X در سال گذشته کمتر بوده است.

با این حال ارائه به روزرسانی های قابل توجه در اپل واچ سری ۴ نظیر حسگر نوار قلب، نمایشگر بزرگتر، کاهش حاشیه های اضافی و پردازنده دو هسته ای ۶۴ بیتی باعث استقبال کاربران از آن شده است.

The post کاهش استقبال خریداران در اولین روز عرضه آیفون XS و XS Max appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط