نقشه راه فراری مشخص شد؛ ارایه کراس اوور پوروسانگوئه و مدل های هیبریدی بیشتر تا سال 2022

امتیاز دهید post

مدت ها بود که زمزمه هایی مبنی بر اضافه شدن مدلی شاسی بلند به جمع محصولات فراری به گوش می رسید. پس از کش و قوس های فراوان، بالاخره با رونمایی از نقشه راه فراری این موضوع رسما تایید شد و مارانلویی ها اعلام کردند که یک اتومبیل شاسی بلند – به عبارت صحیح تر کراس اوور – را در آینده نزدیک به میدان خواهند فرستاد.

این محصول انقلابی Purosangue (پوروسانگوئه به معنای نژادی خالص از اسب مسابقه ای) نامگذاری شده و اواخر سال 2022 از راه خواهد رسید. نکته جالب اینکه مدیرعامل جدید فراری یعنی آقای لوئیز کاری کامیلری (Louis Carey Camilleri) در مراسم رونمایی از نقشه راه این کمپانی برای سال های آتی اعلام کرد که دوست ندارد نام فراری و واژه شاسی بلند را در یک عبارت ببیند!

با پخش فایل صوتی زیر می توانید با تلفظ ایتالیایی نام کراس اوور فراری آشنا شوید.

آقای کامیلری به برخی از جزئیات پوروسانگوئه نیز اشاره کرده است. بر این اساس خریداران این خودرو خواهند توانست از بین موتور درون سوز یا پیشرانه هیبریدی نمونه دلخواه خود را انتخاب کنند.

به گفته کامیلری پورسانگوئه نخستین اتومبیل مزین به نشان اسب رقصان است که 5 درب خواهد داشت. این کراس اوور در مقایسه با رقیبی مثل لامبورگینی اوروس کوچک تر بوده و از بدنه ای کوپه شکل بهره خواهد برد.

فراری پورسانگوئه بر روی پلتفرم جدید مارانلویی ها که در آن موتور مابین قسمت میانی و محور جلو نصب می شود، تولید خواهد شد. در این پلتفرم موتور دقیقا پشت محور جلو و گیربکس دوکلاچه در قسمت عقب قرار می گیرد. با چنین آرایشی، وزن خودرو بهتر توزیع می یابد.

پلتفرم مورد بحث از سیستم تمام چرخ محرک نیز پشتیبانی می کند. در این حالت موتور الکتریکی وظیفه به حرکت درآوردن چرخ های محور عقب را بر عهده می گیرد.

همانطور که اشاره کردیم ارایه یک کراس اوور 5 درب با نشان فراری یک حرکت انقلابی در تاریخ این برند 71 ساله محسوب می شود. بنا بر صحبت های آقای کامیلری، مدیرعامل فقید فراری یعنی سرجیو مارکیونه به دلیل گرایش روز افزون مشتریان – به خصوص چینی ها – به سمت مدل های کراس اوور، بر توسعه چنین محصولی پافشاری می کرد؛ همچنین آقای مارکیونه معتقد بود ارایه یک اتومبیل کراس اوور می تواند سود سرشاری را عاید این شرکت کرده و میزان فروش سالانه را به بیش از 10 هزار دستگاه افزایش دهد.

در کنار توسعه کراس اوور پورسانگوئه، فراری در نظر دارد تا سال 2022 مدل های برقی شده بیشتری را راهی خیابان ها کند. با این استراتژی تا سال 2020 مارانلویی ها 60 درصد از محصولات خود را با پیشرانه های هیبریدی تولید خواهند کرد.

طبق نقشه راه فراری بالاخره این کمپانی نیز به سیستم های کمکی رانندگی رو خواهد آورد. البته هنوز جزئیات زیادی در این باره منتشر نشده، اما احتمالا از هوش مصنوعی برای رسیدن به لذت بیشتر رانندگی استفاده خواهد شد.

piano-industriale-ferrari-2018-2022 (3)

تولید محصولات در چهار دسته اصلی، از اهداف فراری برای چهار سال آینده

عرضه 15 مدل کاملا جدید هدف بزرگ دیگری است که فراری برای 4 سال آینده تعیین کرده است. علی رغم بهره گیری از پیشرانه های هیبریدی، صدای موتور که قرمزپوشان از آن با نام "موزیک" یاد می کنند، کماکان به عنوان یکی از شاخصه های اصلی محصولات فراری باقی خواهد ماند.

The post نقشه راه فراری مشخص شد؛ ارایه کراس اوور پوروسانگوئه و مدل های هیبریدی بیشتر تا سال 2022 appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط