جزئیاتی از آخرین وضعیت ساخت آزادراه تهران شمال

امتیاز دهید post

فرماندار ویژه شهرستان کرج به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری ها عنوان کرد که آزادراه تهران شمال که امید می رود هرچه سریعتر افتتاح شود، در حدود ۶۵ کیلومتر کاهش مسیر به سمت شمال کشور را با خود به همراه خواهد داشت. این آزادراه به دلیل همجواری در قسمت هایی از مسیر با سد کرج و منطقه واریان می تواند مسافران زیادی را به سمت خود جذب کند و از جاذبه‌های گردشگری بالایی برخوردار است. رودخانه کرج – مناطق منتهی به جاده چالوس، سد کرج و روستای کوچک و زیبای واریان همگی از جاذبه هایی هستند که طول مسیر این آزادراه قرار گرفته و قطعا سبب رونق صنعت توریسم و افزایش اشتغالزایی در این منطقه خواهند شد.

گفته می شود که این آزادراه به طور کل به چهار قطعه تقسیم بندی شده که قطعه آخر آن در سال 94 افتتاح شده و حدفاصل بین مرزن‌آباد تا کمربندی چالوس را شامل می شود. این قطعه در حال حاضر زیر بار ترافیک رفته است.

سیروس شفقی توضیح داده است که یکی از اصلی ترین بخش ها در قطعه اول مربوط به قسمتی است که دهکده المپیک را به شهرستانک در شمال استان البرز متصل می‌کند که با توجه به اینکه کارگران زیادی در این حوزه مشغول به کاراند می توان ادعا کرد که 89 درصد پیشرفت فیزیکی در این منطقه صورت پذیرفته است.

گفته می شود که مسیر این آزادراه به‌موازات جاده قدیم کرج – چالوس امتداد یافته و در دره سرهنگ، وارد تونلی به نام البرز به طول 6 هزار و 400 متر خواهد شد. پل زنگوله جایی است که این آزادراه از این تونل خارج می‌شود. ارتفاعات البرز این آزادراه به شهر چالوس رسانده و در نهایت یک تقاطع غیرهمسطح آزادراه مذکور را به کمربندی چالوس – تنکابن متصل می کند.

فرماندار کرج ضمن تاکید بر روی کاهش زمان سفر عبوری از مسیر آزادراه تهران شمال عنوان کرده است که این آزادراه که امید می رود هرچه سریعتر افتتاح شود، در حدود ۶۵ کیلومتر کاهش مسیر به سمت شمال کشور را با خود به همراه خواهد داشت که همین موضوع افزایش ظرفیت تردد و صرفه جویی در هزینه‌های سوخت و بهبود ترافیک را سبب می شود.

دولت دوازدهم همواره تکمیل آزادراه تهران شمال را به عنوان یکی از اهداف خود مطرح کرده و با وجود اینکه 45 درصد مسیر این آزادراه را پل و تونل تشکیل داده است اما همواره به دنبال تکمیل کردن هرچه سریعتر آن بوده است.

با این حال هنوز تاریخ دقیق پایان این پروژه اعلام نشده است و بیم آن می رود که در پی شرایط اقتصادی ماه های اخیر، پروژه آزادراه شمال نیز به سرنوشت بخش انتهایی بزرگراه همت دچار شود که قرار بود قبل از آغاز سال 96 به بهره برداری برسد.

The post جزئیاتی از آخرین وضعیت ساخت آزادراه تهران شمال appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط