اعلام نتایج رقابت سالانه موتورترند؛ انتخاب برترین خودرو اسپرت 2018 [تماشا کنید]

امتیاز دهید post

هر ساله مجله معتبر و بزرگ موتورترند خودروهای سال را در دسته بندی های مشخص انتخاب می کند.

این نشریه تخصصی اتومبیل، بهترین خودرو راننده محور دنیا که شامل خودروهای اسپرت و سوپراسپرت عرضه شده در یک سال اخیر میلادی است را گردآوری و پس از تست و بررسی این خودروها در کنار یکدیگر، یک خودرو را را با لقب بهترین خودروی راننده محور سال انتخاب می کند.

این تست و بررسی شامل عملکرد این نامزدها در پیست اتومبیل رانی و حس و حال رانندگی با آن ها در جاده های پرپیچ و خم است.

در پایان و پس از معرفی قهرمان، مجله موتورترند تمامی رقبا را در کنار یکدیگر قرار می دهد و یک درگ ریس 407 متری یا 1.4 مایلی را برگزار می کند و به آن لقب درگ ریس سال را می دهد.

همانند سال های گذشته موتورترند این رقابت را برگزار کرد که در پایان گاو خشمگین سنت آگاتا یعنی لامبورگینی هوراکان پرفومنته توانست در پایان لقب بهترین خودروی راننده محور سال 2018 توسط نشریه موتورترند را از آن خود کند. سال گذشته فراری 488 GTB این عنوان را پس از آخرین حضور خود در سال 2010 کسب کرد.

مهم ترین تفاوت برنامه امسال با سال های گذشته این است که دیگر نشریه موتورترند محتوای این برنامه را به صورت رایگان در اختیار عموم قرار نمی دهد و برای تماشای بخش های ویدیوی و یا محتوای نوشتاری باید یا عضو شبکه اینترنتی(پولی) موتورترند موسوم به (On demand) شوید و یا این که مجله چاپی این نشریه را خریداری کنید.

موتورترند در انتهای برنامه هر ساله خود یک درگ ریس بین تمامی خودروهای حاضر در این برنامه برگزار می کند و همانند سال های گذشته با حضور خودروهای مهمان سعی می کند تا آتش رقابت را زیاد کند که امسال نیز از این قاعده مستثنا نیست.

تنها بخش رایگان برنامه امسال همین ویدیو درگ ریس است که در 7 دوره اخیر بیش از 110 میلیون مخاطب داشته است. البته این ویدیو با تاخیر یک روزه به نسبت شبکه اختصاصی موتورترند پخش می شود.

در رقابت های امسال مطرح ترین خودروها و سوپرخودروها حضور داشتند و برای اولین بار نیز یک کراس اور در این رقابت ها حضور پیدا کرده بود. همچنین برای اولین بار یک خودروی کره ای یعنی کیا استینگر توانسته به جمع برترین های سال راه پیدا کند که نشان از پیشرفت روز افزون خودروسازان کره ای دارد.

شورلت کوروت ZR1، آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو، مزدا Mx-5 Miata، هوندا سیویک Type R، بی ام و M5، آئودی TT RS، مک لارن 720S، فورد موستانگ GT، کیا استینگر GT، آستون مارتین Vantage، پورشه 911 GT2 RS از خودروهای حاضر در رقابت های امسال علاوه بر لامبورگینی هوراکان پرفومنته بودند.

هوراکان پرفومنته پس از معرفی توانسته نظر بسیاری از خودرو دوستان را به خود جلب کند و به حضور نه چندان درخشان لامبورگینی در این رقابت ها پایان بخشد. سه مجری مشهور برنامه Grand Tour یعنی جرمی کلارکسون، ریچارد هموند و جیمز می در فصل دوم این برنامه اعلام می کنند که پرفومنته سوپرخودروی محبوب حال حاضر آن ها است.

راننده حرفه ای موتورترند یعنی رندی پابست درباره این سوپرخودرو می گوید: تنها کافی است پشت آن بنشینید و همانند آیرتون سنا(از بهترین رانندگان تاریخ مسابقات فرمول یک) رانندگی کنید.

هوراکان پرفومنته از موتور 5.2 لیتری V-10 تنفس طبیعی با حداکثر قدرت 630 اسب بخار بهره می برد که توانایی دور خوردن تا مرز 8500 rpm را دارد. جعبه دنده دوال کلاچ 7 سرعته به همراه سیستم چهارچرخ متحرک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را بر عهده دارند. پرفومنته برای رسیدن از صفر به 96 کیلومتر بر ساعت به تنها 2.6 ثانیه زمان نیاز دارد.

در نهایت از شما دعوت می کنیم تا همانند سال های گذشته این رقابت نزدیک و مهیج را تماشا کنید.

The post اعلام نتایج رقابت سالانه موتورترند؛ انتخاب برترین خودرو اسپرت 2018 [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط