از مراسم رونمایی آیفون‌های ۲۰۱۸ چه انتظاراتی داریم؟

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

۱۶در کمتر از دو هفته دیگر در تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور)، آیفون های ۲۰۱۸ رسما معرفی می‌شوند. علاوه بر این گجت‌ها، می‌توانیم انتظار معرفی نسل جدید اپل واچ، آیپد پرو، ایرپاور و ایرپاد هم داشته باشیم. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم به‌صورت مختصر و مفید انتظاراتمان را از این رویداد بر اساس اخبار و شایعات منتشر شده، بیان کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

سه آیفون تازه‌نفس

هرچند اپل در سال ۲۰۱۷ فقط در مورد یک گوشی طراحی نوآورانه‌ای را عملی کرد، اما امسال قصد دارد برای هر سه گوشی خود چنین رویکردی را اتخاذ کند. از این سه گوشی، ۲ تای آن‌ها را می‌توان گوشی‌های پرچم‌دار به‌حساب آورد. یکی از آن‌ها فرزند مستقیم آیفون X (احتمالا تحت عنوان آیفون XS) است که از صفحه‌نمایش اولد ۵.۸ اینچی، سیستم تشخیص چهره، دوربین دوگانه و باقی ویژگی‌های آشنا بهره می‌برد. گوشی دیگر اما نسخه‌ی بزرگ‌تر آیفون X است که به احتمال زیاد نام آیفون X پلاس را بر پیشانی خود دارد. این گوشی از صفحه‌نمایش اولد ۶.۵ اینچی بهره می‌برد و به غیر از این موضوع و بهره‌گیری از باتری بزرگ‌تر، ویژگی‌های اصلی آن مشابه برادر کوچک‌ترش است.

آیفون

این دو گوشی از تراشه A12 بهره می‌برند که با فناوری ۷ نانومتری ساخته شده است. «مینگ چی کو»، تحلیلگر محصولات اپل، پیش‌بینی کرده که این دو گوشی از ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برند و این در حالی است که آیفون‌های X و ۸ پلاس مجهز ۳ گیگابایت حافظه رم بودند. بهره‌گیری از دوربین‌های بهتر هم محتمل است. از دیگر ویژگی‌ها هم می‌توانیم به احتمال ارائه سرعت LTE بیشتر و سریع‌تر شدن فرایند شارژ اشاره کنیم.

در چند ماه اخیر شایعات نه‌چندان موثقی هم منتشر شده که احتمال صحت آن‌ها پایین است. به‌عنوان مثال در برخی از این اخبار به احتمال پشتیبانی این گوشی‌ها از قلم اپل و احتمال بهره‌گیری از شارژ بی‌سیم سریع‌تر اشاره شده است. در کدهای iOS 12 به بهره‌گیری یکی از گوشی‌ها از دو سیم‌کارت اشاره شده که شاید یکی از سیم‌کارت‌ها به‌صورت مجازی باشد. در کشورهایی مانند چین و هند که کاربران علاقه زیادی به استفاده از گوشی‌های دو سیم‌کارته دارند، این مشخصه می‌تواند مورد توجه زیادی قرار بگیرد.

اما جالب‌توجه‌ترین گوشی، آیفون مجهز به صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی ال‌سی‌دی است که در مقایسه با دو آیفون دیگر قیمت کمتری دارد و احتمالا از تراشه A12 هم بهره نمی‌برد. هرچند این سه گوشی روی‌هم‌رفته تقریبا شکل و شمایل یکسانی دارند، اما باید خاطرنشان کنیم که در پنل پشتی این گوشی تنها یک دوربین تعبیه شده و فقط از ۳ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. علاوه بر این، خبرهایی در مورد احتمال حذف قابلیت لمس سه‌بعدی از این گوشی و عدم بهره‌گیری آن از شارژ بی‌سیم منتشر شده است.

آیفون

با وجود انواع و اقسام شایعات و خبرها در مورد ویژگی‌های این سه گوشی، هنوز نمی‌توانیم با قاطعیت زیادی در مورد قیمت آن‌ها صحبت کنیم. برای آیفون LCD می‌توانیم انتظار قیمت بین ۶۹۹-۷۹۹ دلار را داشته باشیم که این گوشی را در دسته‌ی گوشی‌های آیفون ۸ و ۸ پلاس قرار می‌دهد. در مورد قیمت‌گذاری مدل‌های ۵.۸ اینچی و ۶.۵ اینچی نمی‌توانیم حدس دقیقی مطرح کنیم. بر اساس اخبار منتشر شده، مدل‌های اولد به احتمال زیاد در تاریخ ۲۱ سپتامبر (۳۰ شهریور) روانه‌ی بازار می‌شوند اما به دلیل تأخیر در تولید مدل LCD، این گوشی شاید دیرتر عرضه شود.

سری چهارم اپل واچ

اپل واچ

از دیگر محصولاتی که به احتمال زیاد در این مراسم معرفی می‌شود، سری چهارم اپل واچ است که قرار است از شکل و شمایل جدیدی بهره ببرد. مهم‌ترین تغییر ظاهری آن، بهره‌گیری از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر است که طبق گزارش‌ها، ۱۵ درصد بزرگ‌تر از نسل قبلی خود محسوب می‌شود. «مینگ چی کو» در مورد اندازه‌ی کلی این ساعت‌ها گفته که از ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری نسل فعلی، به ۴۰ و ۴۵ میلی‌متری افزایش پیدا می‌کنند. فارغ از بحث مربوط به اندازه‌ها، باید انتظار بهره‌گیری از باتری بزرگ‌تر هم داشته باشیم.

از دیگر تغییرهای سری جدید این ساعت، می‌توانیم به بازطراحی دکمه‌ها اشاره کنیم که حالا مانند دکمه هوم موجود در آیفون ۷ و ۸، از مکانیزم مکانیکی بهره نمی‌برند و مجهز به فناوری لمسی هستند. عدم وجود بخش‌های مکانیکی می‌تواند فضای بیشتری را برای استفاده از باتری بزرگ‌تر فراهم کند.

اپل واچ

در زمینه‌ی دیگر ارتقاها می‌توانیم انتظار بهره‌گیری از تراشه قدرتمندتر و پشتیبانی از بلوتوث ۵ را داشته باشیم زیرا حالا آیفون‌ها و کامپیوترهای مک از این استاندارد بلوتوث پشتیبانی می‌کنند. در همین زمینه می‌توانیم به احتمال ارائه سرعت LTE بالاتر و حافظه بیشتر از ۱۶ گیگابایت هم اشاره کنیم. البته به نظر می‌رسد تنوع این ساعت‌ها کمتر از نسل قبلی آن‌ها خواهد بود. زیرا طبق اسنادی که مدتی قبل منتشر شده، احتمالا فقط ۶ مدل از سری ۴ روانه بازار می‌شود و این در حالی است که در مورد سری ۳ هشت مدل به بازار عرضه شد.

مدل جدید آیپد پرو

آیپد پرو

همین ابتدای امر باید بگوییم که احتمال معرفی مدل جدید آیپد پرو در مراسم رونمایی از آیفون های ۲۰۱۸ چندان بالا نیست و احتمالا در فصل پاییز در کنار کامپیوترهای مک معرفی می‌شود.

طبق بررسی‌های انجام شده در کدهای نسخه بتا iOS 12، آیپد پرو از سیستم فیس آی‌دی بهره می‌برد ولی مجهز به بریدگی نمایشگر نیست. احتمالا شاهد تغییری در اندازه ۱۰.۵ اینچی و ۱۲.۹ اینچی صفحه‌نمایش نخواهیم بود اما به دلیل بهره‌گیری از حاشیه‌های کمتر، این گجت‌ها کوچک‌تر از نسل قبلی خود خواهند بود. در ضمن نباید انتظار بهره‌گیری از صفحه‌نمایش اولد را داشته باشیم زیرا پنل‌های بزرگ اولد هزینه‌ی زیادی دارند و استفاده از آن‌ها برای اپل صرفه اقتصادی ندارد. در نهایت هم می‌توانیم به احتمال استفاده از مدل متفاوت از تراشه‌های استفاده‌شده در آیفون های ۲۰۱۸ (شاید تحت عنوان A12X) و بهره‌گیری از دوربین جدید اشاره کنیم.

ایرپاور و ایرپاد

ایرپاور

اپل سال گذشته در مراسم رونمایی از آیفون ها از پد شارژ ایرپاور پرده‌برداری کرد اما هنوز این محصول روانه بازار نشده است. بعد از گذشت یک سال، به احتمال زیاد در ماه جاری ایرپاور و کیس شارژ بی‌سیم ایرپاد رسما عرضه می‌شود. در مورد نسل جدید ایرپادها هم انتظارات زیادی نداریم. هرچند احتمال بهره‌گیری آن‌ها از تراشه بی‌سیم بهبود یافته و پشتیبانی از دستیار صوتی سیری وجود دارد، اما مدل‌های مجهز به قابلیت‌های جذاب‌تری مانند امکان حذف صدای محیط و مقاومت در برابر آب تا سال ۲۰۱۹ روانه بازار نخواهند شد.

منبع: Engadget

The post از مراسم رونمایی آیفون‌های ۲۰۱۸ چه انتظاراتی داریم؟ appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط