اولین تست سقوط آیفون XS از تخریب ناپذیر بودنش خبر می‌دهد [تماشا کنید]

امتیاز دهید post

شرکت اپل هنگام رونمایی از آیفون‌ های جدید خود مدعی شد که این گوشی‌ها نسبت به نسل قبلی، بسیار بادوام‌ترند و در برابر آب یا گرد و غبار مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

حال چند روزی است که از عرضه‌ی آیفون XS و XS Max می‌گذرد. به همین دلیل بسیاری از کاربران و رسانه‌ها سعی کرده اند این آیفون را مورد آزمایش قرار دهند تا ببیند ادعای شرکت کوپرتینویی تا چه حد به حقیقت نزدیک است. نتیجه‌ی اولین تست سقوط آیفون XS و آیفون XS Max نشان می‌دهد که این گوشی‌ها دوام بالایی دارند و تا حدودی تخریب ناپذیر هستند.

این می‌تواند بهترین خبر برای کاربران سیستم عامل iOS به شمار رود اما خبر بد این است که این شرکت هنوز از بدنه‌ی شیشه‌ای استفاده می‌کند و این مسئله بدین معنی است که این گوشی‌ها هنوز نقطه ضعف قبلی خود را حفظ کرده اند.

در صفحه‌ی معرفی آیفون XS در وب سایت رسمی اپل اشاره شده:

«این گوشی از مواد اولیه استثنایی ساخته شده و شیشه بکار رفته در این گجت بادوامترین نوع آن به شمار می‌رود که تا به حال در یک تلفن هوشمند استفاده شده است. به تمام این موارد بهترین کیفیت فولاد ضد زنگ و پوشش سطح بالای طلایی بکار رفته در این گوشی را باید اضافه نمود.»

حال تست سقوط آیفون XS و XS Max نشان می‌دهد اپل در زمینه‌ی ارتقای سختی و دوام آیفون هایش پیشرفت چشمگیری داشته است. بدین صورت که سقوط این دو گوشی از ارتفاع ۱ یا ۲ متری، آسیبی به آنها نمی‌زند بلکه فولاد ضد زنگ آنها نیز خراش پیدا نمی‌کند.

نکته جالب اینجاست که آیفون XS سقوط از ارتفاع ۳ متر را با موفقیت پشت سر گذاشته، در حالی که آیفون XS Max موفق نشده از این آزمایش سربلند بیرون آید.

با این وجود به تازگی پتنت جدیدی از کمپانی اپل ثبت شده که نشان می دهد این شرکت قصد دارد از موادی برای پوشش گوشی‌های بعد‌ی اش استفاده کند که در برابر خراش و سایدگی از خود مقاومتی باورنکردنی نشان دهند. بنابراین انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک کمپانی کوپرتینویی یک آیفون تخریب ناپذیرتر بسازد.

The post اولین تست سقوط آیفون XS از تخریب ناپذیر بودنش خبر می‌دهد [تماشا کنید] appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط