فیلم «خاطرات جنگ» نماینده فرانسه در اسکار ۲۰۱۹ خواهد بود

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

«خاطرات جنگ» (Memoir of War) ساخته امانوئل فینکیل (Emmanuel Finkiel) نام فیلمی است که قرار است به عنوان نماینده کشور فرانسه در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان در اسکار ۲۰۱۹ شرکت کند.

خاطرات جنگ از کتاب «درد» نوشته مارگریت دوراس، نویسنده صاحب‌نام فرانسوی اقتباس شده و نام فرانسوی آن هم هم‌نام با اثر ادبی La Douleur نام‌ گرفته است. انتخاب این فیلم به عنوان نماینده فرانسه کار آسانی نبود؛ خاطرات جنگ باید با فیلم‌هایی همچون The Four Sisters آخرین ساخته کلود لنزمن مستندساز مشهور فرانسوی که بخاطر ساخت فیلم شوآ (Shoah) شهرت جهانی دارد و در سال ۲۰۱۸ درگذشت و Climax اثر گاسپار نوئه رقابت می‌کرد. فیلم سینمایی Custody ساخته خاویر لگراند که در جشنواره فیلم ونیز برنده جایزه شیر نقره‌ای شده بود هم از دیگر رقبای خاطرات جنگ به حساب می‌آمد که شانس بالایی برای انتخاب شدن به عنوان نماینده فرانسه در نود و یکمین دوره مراسم اسکار داشت.

وجود مجموعه‌ای از آثار باکیفیت در این دوره باعث شد کمیته‌ای که مسئول انتخاب بهترین گزینه در میان این آثار بود در زمان مقرر به نتیجه نهایی نرسد و نهایتا با تمدید زمان انتخاب، فیلم امانوئل فینکیل به عنوان نماینده فرانسه برگزیده شود.

برحسب قوانین، فیلم انتخابی باید از تاریخ یکم اکتبر سال ۲۰۱۷ تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۱۸ حتما در کشور فرانسه اکران شود. انتخاب سال گذشته کشور فرانسه در همین بخش فیلم سینمایی «۱۲۰ تپش در دقیقه» ساخته ربان کامپیلو بود که موفق شده بود جایزه بزرگ جشنواره کن را تصاحب کند اما نهایتا در میان گزینه‌های نهایی مراسم اسکار برای انتخاب بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان قرار نگرفت‌.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که آخرین بار فیلم فرانسوی «هند و چین» ساخته سال ۱۹۹۲ موفق شد در ۶۵ مین دوره مراسم اسکار فرانسه را صاحب جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان کند و از آن دوره تا به حال، سال‌ها است که فرانسه در این بخش توفیق چندانی نداشته است.

The post فیلم «خاطرات جنگ» نماینده فرانسه در اسکار ۲۰۱۹ خواهد بود appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط