قابلیت Shortlist به صورت آزمایشی در گوگل مپس شروع به کار کرد

امتیاز دهید post

تابستان هم به پایان رسید و بالاخره کارمندان گوگل به پشت میزهای کارشان برگشتند تا روی قابلیت‌هایی وعده داده شده در مراسم IO امسال کار کنند. طی این چند روز شاهد ارائه افکت Color Pop برای گوگل فوتوز و واکنش‌های تصویری جدید گوگل اسیستنت بودیم، و حالا نوبت به اپلیکیشن نقشه مشهور گوگل رسیده که قابلیت جدیدی دریافت کند.

گوگل مپس از ساعاتی پیش تست قابلیتی به نام Shortlist را برای تعداد محدودی از کاربران آغاز کرده. Shortlist یک قابلیت «برنامه‌ریزی گروهی» محسوب می‌شود که به لطف آن، کاربران می‌توانند به صورت دسته‌جمعی فهرستی از مکان‌های مورد علاقه‌ خود روی نقشه ساخته و آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. افراد دعوت شده به این فهرست هم می‌توانند در ادامه به تکمیل این لیست بپردازند.

این تمام کاریست که Shortlist انجام می‌دهد. اگر شما هم به عنوان یکی از تسترهای آن برگزیده شده باشید، منوی شناورش را هنگام جستجوی مکان‌ در گوگل مپس مشاهده خواهید کرد. طبق گزارش تسترها، کار با Shortlist بسیار ساده به نظر می‌رسد. فهرست‌های شما می‌توانند به شکل لیست عناوین مکان‌ها یا نمایش موقعیت‌شان روی نقشه باشند و همه را می‌توانید به اشتراک گذاشته یا مکان‌های جدیدی به آن‌ها اضافه کنید.

قابلیت Shortlist در گوگل مپس

ضمنا امکان از بین بردن فهرست هم وجود دارد. هر تغییری که در لیست انجام بدهید نیز از طریق نوتیفیکیشن به سایر اعضای آن اطلاع‌رسانی می‌شود تا به عنوان مثال در یک سفر دسته‌جمعی، همه اعضا در لحظه در جریان تغییرات برنامه‌ سفر قرار بگیرند. به گفته گوگل، به نظر می‌رسد که این قابلیت به شکل یک آپدیت سروری برای بعضی کاربران منتشر شده و همه آن را دریافت نمی‌کنند.

اما احتمال دارد که در صورت گرفتن بازخوردهای کافی، به زودی شاهد انتشار آن به طور رسمی در به‌روزرسانی بعدی گوگل مپس باشیم.

The post قابلیت Shortlist به صورت آزمایشی در گوگل مپس شروع به کار کرد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط