سبزترین کارخانه جهان؛ پروژه عظیم سقف خورشیدی گیگافکتوری تسلا آغاز شد

امتیاز دهید post

تسلا در حال ساختن بزرگترین سقف مجهز به پنل های خورشیدی در دنیا است. هدف از ساخت این سقف تامین نیرو بخش کارخانه گیگافکتوری در نوادا آمریکا عنوان شده است.

تسلا در ژانویه 2017 اعلام کرد که این کارخانه به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر نیرو خواهد گرفت. این سقف پوشیده شده از پنل های خورشیدی توانایی تولید 70 مگاوات نیروی برق را خواهد داشت.

در صورتی که مراحل ساخت این سقف خورشیدی با موفقیت تمام شود تسلا سقف خورشیدی را در اختیار خواهد داشته که 7 برابر بزرگ تر از بزرگ ترین سقف خورشیدی فعلی دنیا است.

در حال حاضر مزرعه های خورشیدی بسیار بزرگ تری در دنیا وجود دارد اما تسلا با اتصال پنل های خورشیدی بر روی سقف کارخانه خود بزرگ ترین سقف خورشیدی دنیا را در اختیار خواهد داشت.

تسلا یک سال بعد از رونمایی از این پروژه کار ساخت آن را شروع کرد اما شرکت اجرا کننده پروژه پس از نصب 6 خوشه پنل، کار خود را متوقف کرد.

اما ماه گذشته بود که به نظر می رسید این پروژه عظیم مجددا آغاز به کار کرده و تسلا با انتشار تصویری جدید از مجل اجرای آن، دوباره ادعای بزرگ ترین سقف خورشیدی خود را مطرح کرد.

تسلا از ماژول های خورشیدی بزرگی استفاده می کند که گفته می شود هر کدام از آن ها در حدود 350 وات برق تولید می کنند. این شرکت از حدود 200 هزار ماژول خورشیدی استفاده خواهد کرد.

البته در حال حاضر تسلا راه طولانی ای تا رسیدن به تولید 70 مگاوات برق در پیشرو دارد.

طبق گزارشات این کارخانه در حدود 1.9 میلیون فوت مکعب وسعت خواهد داشت. در حال حاضر در حدود 4.9 میلیون فوت مربع فضا عملیاتی شده و طبق گفته تسلا این تنها 30 درصد از برنامه ای است که تسلا قصد انجام آن تا پایان سال جاری میلادی داشته است.

در دو سال گذشته در ظاهر این کارخانه تغییرات زیادی دیده نشده است. زیرا تسلا در حال حاضر بر روی تولیدات خود تمرکز کرده است.

سقف خورشیدی

این کارخانه قرار بود که 35 GWh (گیگاوات ساعت) سلول باتری و 50 Gwh بسته باتری تولید کند. در ادامه شرکت مدعی شد که آن ها به راه حل هایی دست پیدا کرده اند و بهره وری میزان تولیدات کارخانه را افزایش خواهند داد. برهمین اساس تسلا ادعا کرد که توانایی تولید 105 GWh سلول باتری و 150 GWh بسته باتری بر پایه همان ساختار قبلی را خواهد داشت.

در حال حاضر تسلا در این کارخانه تنها 20 GWh باتری تولید می کند و برنامه دارد تا پایان سال جاری به 35 GWh برسد.

The post سبزترین کارخانه جهان؛ پروژه عظیم سقف خورشیدی گیگافکتوری تسلا آغاز شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط