تاکسی آنلاین ماکسیم بعد از یک سال فعالیت در کشور چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟

امتیاز دهید post

سرویس حمل و نقل آنلاین ماکسیم حالا نزدیک به یک سال است که از فعالیتش می‌گذرد و صبح امروز با برگزاری مراسمی با حضور اهالی رسانه و تنی از مسئولان روسی و ایرانی شرکت از سامانه مرکز تماس خود با بیش از 400 نیروی شاغل در آن رونمایی کرد. در این مراسم آمارهایی درباره این سرویس اینترنتی و برنامه‌هایی برای آینده کاری شرکت ذکر شد و بازدیدی از مرکز تماس نیز بعمل آمد.

«آرمین کریمی» مدیر توسعه تاکسیم اعلام کرد که شرکت ماکسیم از سال 2014 به بعد به فعالیت‌های برون مرزی خود روی آورد و 24 مهرماه 96 نیز در تهران اولین سفر موفقیت آمیز خود را انجام داد. او می‌گوید که بعد از تهران به شهرهای با جمعیت بالای 1 میلیون نفر رفتند و بعد هم شهرهای با جمعیت صدهزار نفر و امروزه با فعالیت در 60 شهر ایران، بزرگترین تاکسی آنلاین از حیث وسعت فعالیت در کشور محسوب می‌شوند:

«صدهزار سفر در روز در ماکسیم صورت می‌گیرد و بیش از 70 هزار راننده در این مجموعه فعالیت می‌کنند. ما پیوسته در حال گسترش هستیم و روز به روز خدمات خود را بیشتر خواهیم کرد. سامانه مرکز تماس ما افق‌های بلندی پیش رو دارد و قصد داریم که با کمک این مرکز بتوانیم به درخواست تمامی مشتریان پاسخ دهیم.»

سپس «ایلیا بانی‌شف» مدیر منطقه ایران تاکسی ماکسیم ضمن ابراز همدردی و تسلیت برای واقعه تروریستی اهواز به موضوع روسی بودن این تاکسی اینترنتی اشاره کرد و گفت که برخی از مردم دائما سوال می‌کنند که روس‌ها در ایران چه می‌خواهند:

«این سوال را من هم از خودم چندین بار پرسیدم. نظرات مختلفی درباره روسیه در ینگه دنیا وجود دارد و حرف و حدیث‌های بسیاری پشت روسیه شنیده می‌شود، حرف‌هایی که شبیه آنها درباره ایران هم گفته می‌شود. اما نباید یک کسب و کار شفاف را به مسائل سیاسی ربط داد و این دو موضوع را با هم دخالت داد. ایران کشور بزرگ و ثروتمندی است و در مسائل تکنولوژی نیز روز به روز پیشرفت می‌کند و ما هم می‌خواهیم در کنار این توسعه حضور داشته باشیم و کسب‌وکار خودمان را داشته باشیم.»

بانی‌شف در پاسخ به خبرنگار دیجیاتو درباره امنیت سرویسشان به موضوع همکاری این شرکت با نیروی انتظامی اشاره می‌کند؛ موضوعی که سال گذشته هم در گفتگوی دیجیاتو با ماکسیم مطرح شده بود و حالا به مرحله اجرایی و نهایی رسیده است:

«کنترل اطلاعات کاربر و راننده‌ها را با پلیس داریم و دیگر خبری از لیست‌بندی و مراحل طولانی و اداری محرز شدن این موارد نیست و همه چیز در بستر آنلاین و به سرعت چک می‌شود.»

مدیر تاکسی ماکسیم در ایران همچنین درباره مجوزهای این شرکت و موضوع سفر بین شهری که برای کاربران ماکسیم قابل استفاده است به دیجیاتو گفت:

«ما در تبلیغاتمان به مساله سفرهای بین شهری اشاره نمی‌کنیم این سفرهای معدود نباید در سیستم رخ بدهد و اگر هم این موارد رخ داده، کوتاهی از مجموعه ما بوده و قصد داریم تا این روند را اصلاح کنیم. ماکسیم با مجوز اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد و خوشبختانه تا امروز علی رغم مشکلاتی که بر سر این مجوز پیش آمده، توانسته‌ایم به کار خود ادامه دهیم. ما پایبند به قانون کشور ایران هستیم و جایی قصد تخلف از قوانین را نداریم.»

کارنامه تاکسی آنلاین ماکسیمکارنامه تاکسی آنلاین ماکسیم

بانی‌شف شرکت خودشان را اسیر و در بند نرخ دلار نمی‌داند و تاکید می‌کند که شرکت‌ آنها یکی از بزرگترین موسسات IT در روسیه هست که کسب و کاری پیچیده همچون سامانه حمل و نقل آنلاین را در کشورهای مختلف راه اندازی کرده و تصمیم ورود به مارکت ایران را گرفته است. او اعلام کرد که ماکسیم در 300 شهر روسیه و بیش از 350 هزار راننده در این کشور فعالیت می‌کند و این موارد باعث اشتغالزایی مناسبی در کشورشان شده است، امری که قصد دارند در ایران هم آن را راه بیندازند:

«بیش از 400 نفر در مرکز تماس ماکسیم مشغول به کار هستند و برنامه داریم که این آمار را به 3000 نفر نیز برسانیم، این آمار جدا از رانندگان ناوگان ماست و اشتغالزایی ما در سطح کشوری است چرا که ما در 60 شهر ایران بعد از یک سال فعالیت داریم.»

کارنامه تاکسی آنلاین ماکسیم

بانی‌شف باور دارد که مجموعه آنها به جهانیان ثابت کرده که می‌توان در ایران کسب‌وکاری مدرن راه انداخت و آن را با ثبات ادامه داد. او همچنین به رقابت با بازیگران بزرگ دیگر این حوزه در ایران همانند اسنپ و تپسی چندان فکر نمی‌کند و باور دارد که این رقابت‌ها باعث پیشرفت کار و حوزه فعالیت آنها می‌شود:

«ما در روسیه با ده‌ها رقیب دیگر و در کشورهای دیگر در کنار رقبای بسیار بزرگتری فعالیت می‌کنیم و تصور می‌کنم این بیشتر یک نوع همکاری است تا رقابت. مصرف کننده نهایی تصمیم می‌گیرد که در نهایت از کدام سرویس استفاده کند و ما باید به کیفیت خوب سرویس خود فکر کنیم و نه چیز دیگر. در حال حاضر ماکسیم کمتر از یک سال در ایران عمر دارد و هنوز به سوددهی نرسیده و باورهم نداریم که به این زودی‌ها به سوددهی برسیم.»

The post تاکسی آنلاین ماکسیم بعد از یک سال فعالیت در کشور چه حرف‌هایی برای گفتن دارد؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط