در آستانه سهمیه بندی احتمالی بنزین؛ جدول میزان مصرف سوخت خودروهای سواری داخلی

امتیاز دهید post

میزان مصرف سوخت شاید در نگاه نخست چندان برای مصرف کنندگان ایرانی مهم نباشد، اما تجربه نشان داده است که در صورت سهمیه بندی سوخت و رکود اقتصادی حتی رانندگان ایرانی نیز به میزان مصرف سوخت خودروهای خود اهمیت می دهند. این مورد حالا در حال تکرار شده است و البته که در سطح جهان یکی از ملاک ‌های مهمی که به هنگام انتخاب و خرید خودروها برای افراد مهم است، همین فاکتور است.

همین امر باعث شده تا امروزه اغلب خودروسازان برای تولید خودروهایی با مصرف سوخت پایین تلاش ‌کنند. ولی با این حال همچنان خودروهایی که با مصرف سوخت بالا هستند، بسیار زیاد در بازار ایران دیده می شوند.

اما از سوی دیگر براساس اخبار رسانه ها قاچاق سوخت طی ماه های اخیر افزایش یافته که دلیل آن را می توان در افزایش شدید نرخ ارز و ثابت ماندن قیمت سوخت در ایران توصیف کرد. به همین دلیل به نظر می رسد که سهمیه بندی مجدد بنزین در دستور کار مسئولان قرار خواهد گرفت و زمزمه فعال شدن مجدد کارت های سوخت بار دیگر به گوش می رسد.

راه حل جهانی برای مواجه با این نگرانی مصرف کنندگان، تولید خودروهای هیبریدی، افزایش راندمان پیشرانه ها، استفاده از موتورهای کم حجم توربو و امثال این موارد است که البته مصداق چندانی در بین دو خودروساز بزرگ کشور ندارد. در عوض خودروسازان داخلی برای تولید خودروهایی با موتورهای کم ‌مصرف اقداماتی مانند حذف یا کاهش تولید برخی محصولات پرمصرف، افزایش تولید موتورهای پایه ‌گازسوز و… انجام داده ‌اند.
البته علاوه بر کم ‌مصرف بودن موتور خودرو، بسیاری مسائل از قبیل شرایط محیطی، وجود باد، نحوه رانندگی، کیفیت پایین سوخت، تعداد سرنشین، میزان بار، شدت ترافیک و… در کم ‌مصرف‌ و پرمصرف بودن خودروها نقش دارد.

مصرف سوخت

The post در آستانه سهمیه بندی احتمالی بنزین؛ جدول میزان مصرف سوخت خودروهای سواری داخلی appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط