چگونه در مستر لیگ PES 2019 تیم رویایی خود را بسازیم؟

امتیاز دهید post

مستر لیگ بدون شک پرطرفدارترین بخش سری PES محسوب می‌شود و با وجود این که مستر لیگ PES 2019 نسبت به سال گذشته تغییرات کمی داشته، بازهم کیفیت خودش را حفظ کرده و می‌تواند برای مدتی طولانی شما را سرگرم کند. برای موفق شدن در مستر لیگ، دستورات ریز و درشتی وجود دارد که ممکن است عده‌ زیادی از کاربران بازی از آن‌ها بی‌خبر باشند، دستوراتی که در موفقیت تیم شما و جلب رضایت کاربران نقش حیاتی و تاثیر گذاری را ایفا می‌کنند.

قدم‌های اول

همانند روند چندساله‌ای که کونامی پیش گرفته، در مستر لیگ PES 2019 هم می‌توانید بین تیم‌های واقعی و بازیکنان کلاسیک مسترلیگ، یکی را انتخاب کنید، همچنین در همان ابتدای شروع این بخش میزان سختی نقل و انتقالات، چهره شما در نقش مربی و درجه سختی مسابقه‌ها مشخص هستند. نباید این نکته را فراموش کنید که نمی‌توان درجه سختی نقل و انتقالات را در میانه راه تغییر داد پس بهتر است تا از همین ابتدا و با توجه به سابقه خود در مستر لیگ، اقدام به انتخاب درجه این بخش کنید.

گزینه‌های ساخت مربی همانند گذشته هستند و می‌توانید مواردی همچون ملیت و چهره موردنظر خودتان را روی کاراکتر سرمربی پیاده‌سازی کنید. بعد از انجام این موارد ابتدایی، وارد بخش اصلی بازی می‌شوید.

در مستر لیگ PES 2019 می توانید فردی را برای جذب بازیکن‌های موردنظرتان تعین کنید.

از همان ابتدای کار و با توجه به قدرت بازیکنان و سطح تیمی که در اختیار دارید‌، مدیریت باشگاه به شما وظایف گوناگونی را ابلاغ می‌کند. برخی از این وظایف کوتاه مدت هستند و در ماموریت‌هایی نظیر پیروزی در اولین بازی فصل یا بردن کاپ دوستانه خلاصه می‌شوند. اما ماموریت اصلی که در واقع باعث بقای شما در باشگاه و افزایش محبوبیتان بین مدیران و طرفداران می‌شود، طولانی مدت هستند.

البته این ماموریت‌ها هم سختی معقولی دارند و بر اساس تیمی که در اختیار دارید، تنظیم خواهند شد. ممکن است باشگاه از شما بخواهد تا فصل را با قهرمانی پشت سر بگذارید یا حتی تیم‌تان را بالای رتبه ۴ در جدول لیگ نگه‌دارید. موفقیت در این ماموریت‌‌ها باعث می‌شوند که باشگاه در دادن بودجه به شما دست و دل بازتر شده و دست‌تان برای ساخت تیم رویایی‌تان بازتر از گذشته باشد.

چگونه بازیکن‌های قدرتمند را جذب کنیم؟

با همه این اوصاف، اگر بازی را با تیم‌های قدرتمندی مثل رئال مادرید، منچستر یونایتد یا بارسلونا شروع کرده باشید، از همان ابتدا به بودجه کلانی دسترسی خواهید داشت.

اولین پیشنهاد برای موفقیت در نقل و انتقالات این است که از همان روز اول ورود به باشگاه، بازیکن‌های اضافه را به لیست فروش اضافه کنید و از نگه داشتن بازیکنانی که مدت کمی تا پایان عمر حرفه‌ای فوتبالشان باقی مانده، اجتناب کنید. اگر درجه سختی نقل و انتقالات بازی روی کلاسیک باشد،‌ می‌توانید تا تعداد زیادی از همین بازیکنان را قبل از پایان مهلت نقل و انتقال بازیکنان به فروش برسانید.

برای این که فروش آن‌ها سرعت بگیرد، بهتر است تا در بخش نقل و انتقالات، به قسمت بازیکنان تیم خودتان مراجعه کنید و در آن‌جا بازیکنانی که فکر می‌کنید جایی در برنامه شما ندارند را به لیست فروش اضافه کنید. بازیکن‌هایی که در لیست فروش قرار دارند، معمولا با مبلغ کم‌تری نسبت به ارزششان فروش خواهند رفت اما همین میزان هم به شما برای ساخت تیمی با بازیکنان بهتر کمک خواهد کرد.

مستر لیگ PES 2019

بهتر است به حواستان‌ به خستگی بازیکنان باشد.

همزمان با فروش بازیکنان مازاد، بهتر است که کار ساخت تیم جدید خود در مستر لیگ PES 2019 را هم آغاز کنید. بر خلاف فیفا که در بخش مربیگری آن، به امتیاز بازیکنان تیم‌های دیگر دسترسی ندارید، در PES می‌توانید تا با انجام یک جست‌جوی ساده و تعین معیارهای خودتان، چه بازیکن‌های با تجربه با امتیاز بالا و چه بازیکن‌های جوان و مستعد را گزینش کنید.

جالب است بدانید که اگر در تنظیمات ابتدایی بازی اجازه استفاده از بازیکنان کلاسیک را در مستر لیگ داده باشید، تعداد زیادی بازیکن جوان با امتیاز بالا در دسترس شما خواهند بود که اکثر آن‌ها قیمت مناسبی دارند و برای ساخت تیمی قدرتمند حسابی به کارتان خواهند آمد.

یکی از نکات جالب در رابطه با جذب بازیکنان در مستر لیگ PES 2019 به مکانیزم جدید خرید بازیکن برمی‌گردد. با استفاده از این مکانیزم شما خواهید دید که با پیشنهادی که برای بازیکن ارسال می‌کنید، چقدر شانس کسب رضایت باشگاه و به طور جداگانه‌ای چقدر شانس جذب رضایت بازیکن را خواهید داشت.

این بخش تقریبا از پارامترهای ثابت و مشخصی بهره می‌برد. برای مثال بازیکنان جوان به بستن قراردهای بالای سه سال علاقه زیادی ندارند و همچنین افزایش مبلغی که برای خرید یک بازیکن حاضرید پرداخت کنید، میزان شانس شما برای کسب رضایت باشگاه را افزایش خواهد داد.

پارامترهای مختلفی برای بالا رفتن شانس جذب یک بازیکن وجود دارند.

علاوه بر موارد ذکر شده، پارامترهای دیگری نیز در این قسمت حضور دارند که روی درصد شانس تاثیر گذار خواهند بود. برای مثال اگر بند فسخ قرارداد را برای بازیکنی بالا ببرید، او ممکن است در پیوستن به باشگاه شما دچار شک شود.

این نکته‌ را هم فراموش نکنید که فسخ قرارداد‌ها می‌توانند به سوهان روحتان تبدیل شوند وباشگاه‌های رقیب با پرداخت رقم فسخ، مستقیم مذاکره خود را با بازیکنان شما انجام خواهند داد و در صورت بی توجه بودن به این بخش دستتان برای حفظ تعدادی از بازیکنان بسته خواهد بود.

در نهایت با اضافه شدن همه این المان‌ها، هنوز هم جذب بازیکن در PES 2019 کار سختی نیست و به راحتی و طی یک الی دو فصل نقل انتقالاتی می‌توانید به تمام بازیکنان مورد نظر خودتان دست پیدا کنید. البته از آن‌جایی که مسترلیگ بخشی نیست که بخواهید آن را تنها برای یک فصل ادامه دهید، بهتر است از همان ابتدا به فکر جذب بازیکنان با استعداد و جوان باشید.

طی فصل اهداف گوناگونی برای شما در نظر گرفته می‌شوند.

یکی دیگر از تفاوت‌های مستر لیگ با مربیگری فیفا به بخش بازیکنان جوان برمی‌گردد. مکانیزم یافتن بازیکنان جوان در فیفا بسیار پیچیده‌تر است و شما باید مربی‌های خاصی را برای پیدا کردن استعداد‌های فوتبال به سرتاسر جهان بفرستید.

اما این قضییه در PES کمی متفاوت بوده و شما بخشی به نام تیم جوانان دارید که می‌توانید بازیکنان با استعداد آن‌ها را برای بازی به تیم اصلی بفرستید. همچنین تمام بازیکنان شناخته شده‌ای که در بازی حضور دارند، بعد از بازنشستگی با یک امتیاز خیلی خوب و سنی کم به عنوان بازیکن جوان به مستر لیگ باز خواهند گشت و جذب آن‌ها جدا از زنده کردن خاطرات، می‌تواند کمک بسیار خوبی برای تامین آینده تیم‌تان باشد.

از چوب بازیکن بسازید!

در مستر لیگ PES 2019 هم مانند سال‌های گذشته می‌توانید تا نقش‌های به‌خصوصی را برای بازیکنان در نظر بگیرید و لقب‌های خاصی را به آن‌ها بدهید. این لقب‌ها اکثرا از طرف هوادارها به بازیکنان داده می‌شوند. برای مثال بازیکنی که سال‌های طولانی را در تیم شما سپری کرده، نقش رهبری را برعهده خواهد گرفت و بهتر است تا بازوبند کاپیتانی را به او بدهید.

دیگر نقش‌هایی که بازیکنان بر عهده می‌گیرند نیز روی نحوه بازی‌ آن‌ها تاثیر گذاشته و اگر ‌‌آن‌ها بتوانند به وظایفی که برایشان در نظر گرفته شده به خوبی عمل کنند، با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کنند و به بازیکن‌های بهتری تبدیل خواهند شد.

در ضمن، علاوه بر نقش‌هایی که پیش از این هم در مستر لیگ شاهد آن‌ها بودیم، نقش‌های تازه‌تری هم به بازی اضافه شده‌اند که هر کدام از آن‌ها تاثیر جداگانه‌ای روی بازیکنان خواهد گذاشت.

البته جدا از بحث نقش‌ها، دست شما برای پیشرفت دادن بازیکنان به سبکی که دوست دارید، باز است و می‌توانید آن‌طور که دلتان می‌خواهد به بازیکنان به صورت جداگانه‌ای تمرین دهید.

می‌توانید روی نقاط ضعف کار کنید تا بازیکن آن‌ها را پوشش دهد، می‌توانید بازی در پست‌های دیگر را به او بیاموزید یا کاری کنید که در پستی که مشغول بازی است، عملکرد بهتری داشته باشد. تمرین دادن به بازیکنان تاثیر زیادی رو رشد امتیاز تیم‌تان و بالا رفتن شانس موفقیت شما در مستر لیگ PES 2019 خواهد گذاشت اما از سمت دیگر، اگر به پیچیدگی‌های این بخش علاقه ندارید، انجام تمرینات نرمال از سمت بازیکنان هم ضربه‌ای به روند رو به جلو تیم نخواهد زد.

این نکته را هم فراموش نکنید که در مسترلیگ می‌توانید مربی تیم‌ ملی هم بشوید و در رقابت‌های معتبر ملی نیز شرکت کنید. بر اساس عملکردتان در بخش باشگاهی، بعد از گذشت مدتی از فصل سرمربیگری تیم‌ ملی به شما پیشنهاد خواهد شد. در ضمن در مستر لیگ می‌توانید در پایان فصل یا حتی در میانه راه اگر از شرایط راضی نیستید، به تیم‌های دیگری نقل مکان کنید.

از درون زمین در مستر لیگ PES 2019 غافل نشوید

با وجود آن‌که مستر لیگ PES 2019 بیشتر از همه چیز روی مدیریت تیم و بازیکنان استوار است، اما بازهم نباید از آن‌چه درون در حال رخ دادن است به راحتی گذر کنید. با توجه به فشرده بودن مسابقات بهتر است تا به صورت چرخشی به بازیکنان بازی بدهید و نیمکتی قوی داشته باشید تا بازیکن‌های کلید‌ی‌تان سریع خسته نشوند.

در بازی‌های آسان‌تر به بازیکنان جوان بازی دهید تا انگیزه بگیرند و تمام مسابقات را Skip نکنید تا لذت رهبری تیم و پیروزی در مسابقه برایتان از بین نرود. در انتها باید گفت که اگر می‌خواهید تا در مسترلیگ هم، تیم‌ها و مسابقات لباس و لوگو اصلی خودشان را داشته باشند، بهتر است نگاهی به این مقاله بیاندازید.

در قسمت‌های بعدی مقالات آموزشی PES 2019 به بخش‌های آنلاین این بازی و نحوه به ثمر رساندن گل‌های بیشتر و عملکرد بهتر در دفاع خواهیم پرداخت.

The post چگونه در مستر لیگ PES 2019 تیم رویایی خود را بسازیم؟ appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط