واردات دسته بازی بی سیم منوط به دریافت مجوز شد

امتیاز دهید post

دو ماه پیش بود که در لیست منتشر شده از سمت وزارت صنعت، معدن و تجارت، واردات کنسول‌ها و دسته‌ بازی ممنوع شد. حال، این ارگان اعلام کرده که واردات دسته بازی در صورت داشتن امکان ارتباط رادیویی و بی سیم بودن، نیاز به دریافت مجوز از رگولاتوری دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، وزرات صنعت، معدن و تجارت این قانون جدید را در نامه‌ای به نمایندگی‌های خود در سرتاسر کشور ارسال کرده است:

ثبت سفارش و واردات «دسته‌بازی برای بازی با رایانه‌ یا سایر کنسول‌های بازی» در صورت داشتن قابلیت برقراری ارتباط رادیویی بی‌سیم (اعم از BIuetooth.Wifi سیسم‌کارت، GPS و یا هر نوع ارتباط رادیویی و یا بدون سیم دیگر) با شماره تعرفه (95045010) منوط به اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌باشد. خواهشمند است مراتب را یادداشت و به متقاضیان اطلاع‌رسانی گردد.

لازم به ذکر است که اکثر دسته‌های بازی موجود در بازار، به صورت غیرقانونی و قاچاق وارد کشور شده‌اند. در ماه‌های اخیر و با توجه به نوسانات ارز، قیمت کنسول‌های بازی و قطعات جانبی آن‌ها با افزایش چشمگیری همراه بوده و قیمت پلی استیشن 4 که سال گذشته کم‌تر از یک و نیم میلیون تومان بود، در بازار امروز، از ۳ میلیون تومان فراتر می‌رود.

واردات دسته بازی و کنسول ها در شرایطی ممنوع است که هیچکدام از این کالاها نمونه داخلی ندارند؛ البته مدتی پیش بهروز مینایی، مدیرعامل سابق بنیاد ملی بازی‌ها از لزوم ساخت و توسعه کنسول بازی ایرانی گفته بود.

The post واردات دسته بازی بی سیم منوط به دریافت مجوز شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط