راهنمای بازی Monster Hunter World قسمت چهارم: اصطلاحات و نکات قابل توجه

امتیاز دهید post

جدیدترین نسخه از سری مانستر هانتر به دلیل کیفیت ساخت بالا به موفقیت‌های چشمگیری رسید و به یکی از عناوین محبوب جهان باز تبدیل شد. جهان این بازی بسیار پویاست و یک راهنمای جامع می‌تواند تجربه مخاطب از بازی را لذت بخش‌تر کند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

  • قسمت اول: شروع بازی و کلاس‌های مختلف
  • قسمت دوم: زره‌های مختلف
  • قسمت سوم: مبارزات و گرفتن هیولاها
  • قسمت چهارم: اصطلاحات و نکات قابل توجه

در قسمت چهارم راهنمای بازی Monster Hunter World به نکات قابل توجه و اصطلاحات رایج بازی می‌پردازیم.

Gathering Hub چیست؟

اگر شما مأموریت افتتاحیه‌ بازی را به پایان رسانده باشید، به مقری به نام Gathering Hub دسترسی دارد. Gathering Hub در اصل مقر اصلی بازی Monster Hunter World است. در آن امکان به عهده گرفتن مأموریت‌ها و صحبت با NPCهای بازی فراهم است.

 راهنمای بازی Monster Hunter

در ادامه لیست تمامی مکان‌ها و شخصیت‌های Gathering Hub را مشاهده می‌کنید:

  • Tradeyard: طبقه اول مقر که در آن می‌توان با فرماندهان مأموریت‌ها صحبت کرد. همچنین، منابع و مرکز تحقیقات گیاهی نیز در آن قرار دارند.
  • Workshop: در کارگاه، آهنگری (Smithy) و زراد خانه (Armory) قرار دارند و در آن می‌توانید علاوه بر خرید زره و اسلحه جدید، وسایل خود را ارتقاء دهید.
  • Canteen: در سالن غذاخوری می‌توانید خود را برای مأموریت‌ها تقویت کنید یا با نشستن در کنار مربی (Handler) انجام کوئست‌هایی را بر عهده بگیرید.
  • Gathering Hub: در قسمت آنلاین شما می‌توانید با دیگر بازیکنان سرتاسر جهان مأموریت‌هایی را به عهده بگیرید.

راهنمای بازی Monster Hunter

به یاد داشته باشید که در هر مقر می‌توانید مسئولیت کوئست‌های داستانی و کوئست‌های جانبی را از مربی یا کوئست برد (Quest Board) به عهده بگیرید یا به جلسه آنلاین دیگر بازیکنان بروید و به آن‌ها در شکار هیولاها کمک کنید. Gathering Hub حقیقی در بالاترین طبقه مقر اصلی قرار دارد که در آن می‌توانید با دیگر بازیکنان به صورت آنلاین دیدار کنید، با آن‌ها مچ بیندازید یا مأموریت‌هایی با امتیاز ویژه را قبول کنید. اگر برای از پا درآوردن هیولای قدرتمند خاصی به دنبال پیدا کردن همیار هستید، Gathering Hub بهترین جای ممکن است.

با گشت و گذار در دنیای مانستر هانتر و سر و کله زدن با هیولاهای مختلف، موارد جدیدی برای شما در مقر باز می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال با از پا درآوردن هیولای Anjanath به زره Anja دسترسی پیدا می‌کنید.

قبل از شکار غذاخوردن را فراموش نکنید

وعده‌هایی که در غذاخوری روی سلامتی، حمله، دفاع و بسیاری موارد دیگر تأثیر می‌گذارند. بعد از اینکه مدتی بازی را ادامه دادید، امکان اضافه کردن مواردی به غذا در دسترس قرار می‌گیرد. البته انیمیشن آشپزی بازی نیز بسیار خوب طراحی شده است. همچنین می‌توانید در کنار آتش غذا بخورید یا حتی با گوش‍ت‌هایی که از شکار هیولاها به دست آورده‌اید، غذا بپزید.

کرفت کردن را فراموش نکنید

راهنمای بازی Monster Hunter

هنگام گشت و گذار، شما بسیاری از گیاهان و دیگر موارد را جمع‌آوری می‌کنید. این موارد می‌توانند در بدست آوردن قدرت‌های خاص، مهارت‌ها و پادزهرها به کارتان بیایند. شما می‌توانید از Crafting List این کارها را انجام دهید و یا از سیستم اتوماتیک کرفت که از ابتدای بازی فعال است، استفاده کنید.

از Dung استفاده کنید

شاید مسخره به نظر بیاید ولی هرگاه که دانگی روی زمین دیدید، آن را بردارید. اگر دانگ را به طرف یک هیولای بزرگ بیندازید موجب فرارش می‌شوید. وقتی قدر دانگ را می‌دانید که هنگام مبارزه با یک هیولا، یکی دیگر نیز وارد مهمانی (!) شده و به شما هجوم می‌آورد. آن‌گاه با استفاده از Dung می‌توانید آن را فراری دهید.

نقشه جهان بازی را مرور کنید

راهنمای بازی Monster Hunter

نقشه جهان بازی Monster Hunter: World یکی از ابزارهای بسیار مفید شماست. وقتی شما مکان‌های جدیدی را کشف می‌کنید، آیکن‌های مختلفی از مناطق مختلف روی آن ظاهر می‌شوند. این مناطق شامل مقرها، هیولاها و تمام چیزهایی که نیاز به دانستن آن دارید، می‌شوند.

مرتبا به چادرتان بروید

در چادر می‌توانید غذا بخورید، وسایل و ابزارهای مورد نیازتان را بردارید یا آیتم‌های متنوعی را کرفت کنید. مهم است که بعد از مبارزات سری هر چند کوتاه به چادرتان بزنید تا به شخصیت خود جانیْ تازه دهید.

تفاوت میان Quest و expedition را بدانید

راهنمای بازی Monster Hunter

کوئست‌ها مأموریت شکار هیولا یا کشتن موجودات کوچک با محدودیت زمانی هستند. معمولا 50 دقیقه و تا سه بار مرگ به شما داده می‌شود. کوئست‌ها علاوه بر اینکه داستانی‌اند، حتما شامل شکار یک موجود بزرگ می‌شوند و معمولا بعد از به پایان رساندن آن‌ها چیزهایی به عنوان پاداش بدست می‌آورید.

اما سفرها (Expeditions) محدودیت زمانی و هدف معینی ندارند. شما باید در محیطی به گشت و گذار بپردازید و هر کاری که دلتان می‌خواهد انجام دهید. ممکن است کمپ جدیدی پیدا کنید، هیولایی را شکار کنید، گیاهان و موجودات کوچک را جمع‌آوری کنید یا فقط و فقط از مناظر لذت ببرید.

گجت‌ها و پوشش‌ها

راهنمای بازی Monster Hunter

در مورد گجت‌ها و پوشش‌ها نگرانی خاصی نداشته باشید؛ چرا که انواع مفید آن‌ها بعد از مدتی بازی کردن برای شما باز می‌شوند. اگر در بدست آوردن آن‌ها عجله دارید، مرتبا به کوئست‌های داستانی یا جانبی سر بزنید و هر چه می‌توانید جمع‌آوری کنید. همچنین در ابتدای بازی شما یک گجت سلامتی‌دهنده برای استفاده بر می‌دارید.

نگاهی گذرا به مهارت‌ها

هر زره مهارت‌های منحصر بفرد خود را دارد که در ادامه به مهارت‌های پراستفاده و مفید بازی نگاهی می‌اندازیم:

راهنمای بازی Monster Hunter

Earplugs: شما را در برابر غرش هیولاها ایمن می‌سازد و به جای اینکه به عقب رانده شوید، به مبارزه ادامه می‌دهید.

Bludgeoner: حمله را هنگامی که سلاح تیزی خودش را از دست می‌دهد، افزایش می‌دهد.

Divine Blessing: این مهارت بسیار پر استفاده و مفید است؛ چرا که آسیبی که می‌بینید را 50 درصد کاهش می‌دهد.

Agitator: شما را هنگام خشم هیولاها قدرتمندتر می‌کند.

Botanist: باعث افزایش توانایی در جمع‌آوری گیاهان می‌شود.

Detector: مقرهای داخل نقشه را پیدا می‌کند.

Intimidator: هیولاهای کوچک به شما هجوم نمی‌آورند.

Partbreaker: جداکردن اعضای هیولاها را راحت‌تر می‌کند

Speed Sharpening: سرعت اسلحه را بیشتر می‌کند.

به پایان آخرین قسمت از راهنمای بازی Monster Hunter رسیدیم. آیا این راهنمای جامع برای شما مفید بود؟

The post راهنمای بازی Monster Hunter World قسمت چهارم: اصطلاحات و نکات قابل توجه appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط