اپل حالا رسماً صاحب سرویس موسیقی آنلاین Shazam است

امتیاز دهید post

کمپانی اپل بالاخره فرآیند خرید Shazam را به پایان رساند و با پرداخت 400 میلیون دلار، صاحب این سرویس موسیقی آنلاین شد. خبر خوب برای کاربران کنونی Shazam حذف تبلیغات درون برنامه است که اپل در بیانیه رسمی خود به آن اشاره کرده.

همان طور که احتمالاً می دانید، اپلیکیشن شَزَم به کاربران اجازه می دهد موسیقی در حال پخش را شناسایی کرده و آن را به فهرست پخش خود اضافه کنند. این کار با ضبط بخشی از آهنگ توسط نرم افزار و جست و جوی آن در دیتابیس Shazam صورت می گیرد که چندین میلیون قطعه موسیقی را در دسترس دارد.

سرویس موسیقی شَزَم یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن های موبایل را در اختیار دارد که تا کنون بیش از یک میلیارد بار دانلود شده و ماهانه 150 میلیون کاربر فعال دارد که روزانه 20 میلیون قطعه موسیقی را با استفاده از نرم افزار مورد بحث جست و جو می کنند.

اپلیکیشن Shazam تا کنون بیش از یک میلیارد بار دانلود شده

البته Shazam با وجود محبوبیت بالا، نتوانسته مانند سایر اپلیکیشن های پرطرفدار از کاربران خود کسب درآمد کند و به همین دلیل اپل با خرید آن، به دنبال افزایش کاربران سرویس درآمدزای خود یعنی Apple Music است. اپل میوزیک که هم اکنون حدود 36 میلیون مشترک دارد، امیدوار است با اضافه شدن خدمات شَزَم، 7.5 میلیون کاربر جدید را به سرویس خود اضافه کند.

با یکپارچه شدن Shazam و سرویس موسیقی اپل، حالا پس از شناسایی موزیک توسط شَزَم، دو گزینه جدید در اختیار کاربر قرار می گیرد که یکی پخش آهنگ در Apple Music و دیگری خرید آن از سرویس اپل است. البته امکان استریم موزیک مورد نظر در اسپاتیفای نیز وجود خواهد داشت.

گفتنی است در روز خرید شَزَم توسط اپل، کمپانی رادیو ماهواره ای SiriusXM نیز معامله بزرگی انجام داد و پلتفرم استریم موسیقی Pandora را به مبلغ 3.5 میلیارد دلار خریداری کرد.

سرویس‌های استریم حالا 75 درصد از درآمد کل صنعت موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند

The post اپل حالا رسماً صاحب سرویس موسیقی آنلاین Shazam است appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط