کتاب متفکران بزرگ آلن دوباتن را فقط امروز رایگان بخوانید

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

فلسفه در ذهن بیشتر ما مساوی است با متن‌هایی که خواندن و فهمیدن آن‌ها چندان ساده نیست و به تبع دانستن فلسفه را نیز کار سختی می‌دانیم. تصور ما چندان نادرست نیست اما فلسفه چنان با زندگی ما گره خورده و ما برای بهتر زیستن، معنا بخشیدن زندگی و حتی فرار از روزمرگی به آن نیازمندیم که نمی‌توان از دانستن آن چشم‌پوشی کرد. آلن دوباتن در کتاب متفکران بزرگ، همانند گذشته سعی کرده با نگاه نجات‌بخشی که به فلسفه دارد، در قالبی خواندنی کاربرد فلسفه در زندگی را به خوانندگان خود بیاموزد.
کتاب متفکران بزرگ با زبانی بسیار ساده نوشته شده است. کتاب با افلاطون و اندیشه‌هایش شروع می‌شود و دیدگاه شصت متفکر بزرگ جهان در زمینه‌های فلسفه،‌ هنر و معماری، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و روان‌درمانی را همراه برشی کوتاه از زندگی آن‌ها بیان می‌کند.

کتاب متفکران بزرگساده‌سازی‌های آلن دوباتن پیرامون فلسفه همیشه باعث نگرانی عده‌ای شده و بعضی منتقدان به دلیل همین ساده‌سازی بر او تاخته‌اند. او درباره ساده‌سازی مفاهیم در مقدمه این کتاب می‌گوید «بعضی‌ نگران ساده‌سازی بیش‌ازحد هستند. نگرانی به حقی است و ما آن‌ها را درک می‌کنیم. البته بعضی از افراد فکر می‌کنند (به‌خصوص شماری از دانشگاهیان) که وقتی اندیشه‌ای را ساده می‌کنید به آن خیانت می‌کنید: ابعادی که به‌راستی مهم هستند را از قلم می‌اندازید. همان‌طور که گفته شد ما این نگرانی را درک می‌کنیم ولی اجازه نمی‌دهیم پیروز شود چون خوب می‌دانیم که اگر زیاد از حد آن را جدی بگیریم از کجا سر درمی‌آوریم: پیچیدگی بی‌دلیل. به‌این‌ترتیب افکار خوب نادیده گرفته می‌شوند. به اعتقاد ما حقایق مهمی که متفکران بزرگ درباره‌ی نحوه‌ی زندگی بیان کرده‌اند را می‌توان به شکل عامه‌پسند ارائه کرد. ما با این اعتقاد فاجعه‌بار مخالفیم که: چیزی که واقعا مهم باشد ضرورتا به مذاق عوام خوش نمی‌آید و بیشتر مردم قدرت درکش را ندارند.»

چه کسانی این کتاب را بخوانند؟

در پایان مطالعه این کتاب شما با نظرات شصت متفکر بزرگ دنیا از زمان یونان باستان تا امروز درباره تقریبا همه‌چیز از تغییر و عشق و تصمیم‌های شخصی گرفته تا هنر، سیاسیت و جامعه شناسی آشنا می‌شوید. اگر دوست دارید با آشنایی با کاربرد فلسفه در زندگی و استفاده از آن رنگ و بوی تازه‌ای به زندگی خود ببخشید این کتاب را مطالعه کنید.

فقط امروز می‌توانید کتاب متفکران بزرگ را رایگان از سایت فیدیبو دانلود و مطالعه کنید.

دانلود رایگان کتاب از فیدیبو

The post کتاب متفکران بزرگ آلن دوباتن را فقط امروز رایگان بخوانید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط