خداحافظی پورشه با موتورهای دیزلی؛ یک گام دیگر به سمت آینده الکتریکی پاک

امتیاز دهید post

موتورهای دیزلی این روزها منتقدان زیادی پیدا کرده و بسیاری از خودروسازان در حال فاصله گرفتن از آنها هستند. پورشه یکی از جدیدترین شرکت هایی است که به این جمع پیوسته و از کنار گذاشتن موتورهای دیزلی در آینده نزدیک خبر داده است.

به گفته مقامات پورشه، تقاضای بالا برای خودروهای الکتریکی شده (شامل مدل های هیبریدی و تمام برقی) به ویژه در قاره سبز به طور چشمگیری افزایش یافته و این مساله سبب اتخاذ چنین تصمیمی شده است.

همانطور که پیش تر به اطلاعتان رسانده ایم، پورشه برنامه جامعی برای تولید خودروهای الکتریکی تدوین نموده و شش میلیارد یورو (معادل تقریبا 7 میلیارد دلار) در این زمینه سرمایه گذاری کرده است. این سرمایه گذاری در سال 2022 به ثمر خواهند نشست.

پورشه برای حرکت به سمت مدل های سبز دلایل آماری محکمی دارد. در حال حاضر 63 درصد از پانامراهای فروحته شده در اروپا از پیشرانه های هیبریدی برخوردارند؛ در مقابل میزان تقاضا برای مدل های دیزلی با شیب تندی افت کرده، طوری که سال گذشته تنها 12 درصد از کل محصولات پورشه با موتورهای دیزلی به فروش رسیده اند.

کنار گذاشتن موتورهای دیزلی و تمرکز بر روی پیشرانه های پاک هیبریدی و برقی اقدامی کاملا منطقی و هوشمندانه به نظر می رسد، زیرا با چنین آمار گویایی دلیلی برای تولید مدل هایی که کم طرفدار هستند، وجود ندارد.

آقای الیور بلوم مدیرعامل پورشه در این باره گفته:

پورشه تصویر بدی از موتورهای دیزلی ارایه نمی کند. این موتورها تکنولوژی پیشران مهمی بوده و در آینده نیز مهم باقی خواهند ماند. با وجود این، ما به عنوان سازنده اتومبیل های اسپرت که همیشه موتورهای دیزلی نقشی ثانویه برایمان داشته اند، به این نتیجه رسیده ایم که آینده ما باید بدون وابستگی به دیزل باشد. طبیعتا ما از مشتریان محصولات دیزلی مان به طور کامل مراقبت خواهیم کرد.

علی رغم رویگردانی از موتورهای دیزلی، پورشه کماکان به تولید و بهینه سازی مدل های بنزینی ادامه خواهد داد تا طرفداران متعصب و علاقه مندان به غرش موتور را راضی نگه دارد.

The post خداحافظی پورشه با موتورهای دیزلی؛ یک گام دیگر به سمت آینده الکتریکی پاک appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط