تماشا کنید: گلکسی نوت ۹ در تست سرعت از آیفون XS مکس شکست خورد

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

یکی از کانال‌های معروف یوتیوب، PhoneBuff بوده که چندسالی است ویدیوهای مشهوری در زمینه مقایسه سرعت گوشی‌های هوشمند منتشر می‌کند. در این ویدیوها معمولا دو پرچمدار با یکدیگر مقایسه می‌شوند و شرایط تست برای هر دو گوشی برابر خواهد بود. حالا نوبت به آیفون XS مکس و گلکسی نوت ۹ رسیده که با یکدیگر مقایسه شوند.

روند کار به این شکل است که تمام اپلیکیشن‌ها در دو گوشی در حال مقایسه بسته شده‌اند و پیش از شروع، گوشی‌ها یک‌بار هم ری‌استارت می‌شوند. سپس هر دو گوشی به WiFi یکسانی متصل می‌شوند و یکی پس از دیگری آزمایش روی آن‌ها شروع می‌شود. خود آزمایش شامل باز کردن چندین اپلیکیشن و بازی یک‌سان در هر دو گوشی شده و سپس در پایان و پس از باز شدن آخرین اپلیکیشن، مجموع زمان به دست آمده برای باز کردن تمام آن‌ها ثبت می‌شود.

در مرحله بعدی، تمام اپلیکیشن‌ها دوباره از آخر به اول باز می‌شوند و به این ترتیب عملکرد حافظه رم در هر دو گوشی بررسی می‌شود و متوجه می‌شویم که آیا دو گوشی مورد مقایسه می‌توانند اپلیکیشن‌ها را در حافظه رم باز نگه دارند یا خیر. در پایان این مرحله نیز زمان دوم ثبت می‌شود و به این ترتیب گوشی‌ که کمترین زمان را ثبت کند، برنده این مقایسه خواهد بود.

در ادامه دعوت می‌کنیم مقایسه انجام شده بین گلکسی نوت ۹ و آیفون XS مکس را مشاهده کنید:

دانلود

  • mp4

همانطور که مشاهده کردید، در راند اول آیفون توانست سریع‌تر از گلکسی نوت ۹ ظاهر شود. اپل در زمان معرفی آیفون XS نیز اعلام کرده بود که پردازنده جدید این گوشی می‌تواند اپلیکیشن‌ها را تا ۳۰ درصد سریع‌تر از گذشته باز کند. البته هماهنگی iOS با سخت‌افزار این گوشی را هم باید در نظر بگیریم که در به دست آمدن چنین نتیجه‌ای بی تاثیر نیست. اما از طرفی سال گذشته گلکسی نوت ۸ توانست آیفون X را شکست دهد و به نظر می‌رسد اپل توانسته به خوبی در یک سال پیشرفت داشته باشد اما سامسونگ تقریبا رکوردی مشابه سال گذشته را با گوشی جدید خود ثبت کرد.

نکته مهم دیگر iOS 12 بوده که نسبت به iOS 11 خیلی سریع‌تر شده و توانسته مشکل باز نگه داشتن اپلیکیشن‌ها را هم حل کند. همچنین افزایش حافظه رم از سه به چهار گیگابایت در آیفون XS هم از دیگر دلایلی است که آیفون XS را توانست در این مقایسه پیروز کند. یک نکته قابل توجه دیگر که هماهنگی سخت‌افزار و نرم‌افزار در آیفون XS را نشان می‌دهد، این است که این گوشی با چهار گیگابایت رم توانست تقریبا تمام اپلیکیشن‌‌ها (به جز یکی) را در راند دوم که مربوط به مولتی تسکینگ می‌شد، باز نگه دارد در صورتی که سامسونگ در گلکسی نوت ۹ برای این منظور از هشت گیگابایت حافظه رم استفاده کرده که دو برابر آیفون است.

در نهایت باید بگوییم این تست‌ها نمی‌توانند مشخص کنند کدام گوشی واقعا بهتر است و این چند ثانیه اختلاف قطعا آنقدر در استفاده روزمره قابل لمس و تاثیر گذار نیست. فاکتورهای مختلفی در انتخاب گوشی هوشمند وجود دارند و یک مقایسه از سرعت باز شدن اپلیکیشن‌ها که نتیجه‌ای با چند ثانیه اختلاف دارد، فاکتور تعیین کننده‌ای نیست. اما در مجموع دیدن چنین مقایسه‌هایی خالی از لطف نیست. شما درباره این ویدیو چه فکر می‌کنید؟

منبع: PhoneBuff

The post تماشا کنید: گلکسی نوت ۹ در تست سرعت از آیفون XS مکس شکست خورد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط