دوربین مدیوم فرمت جدید فوجی فیلم، صد مگاپیکسلی است!

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

فوجی فیلم نیز فرصت نمایشگاه فوتوکینا را مغتنم شمرده و روز گذشته نسل جدید دوربین GFX-50S را با نام GFX 100S معرفی کرده و بله عبارت ۱۰۰S در نام این دوربین، اشاره به سنسور صد مگاپیکسلی آن دارد! این دوربین که سال آینده عرضه می‌شود، علاوه بر سنسور غول آسای مدیوم فرمت و البته صد مگاپیکسلی، به لرزشگیر سنسور هم مجهز شده تا اولین دوربین مدیوم فرمت دنیا باشد که لرزشگیر سنسور برای آن تعبیه شده است.

متاسفانه مثل اکثر محصولاتی که در فوتوکینا معرفی می‌شوند، فوجی فیلم نیز اطلاعات بیشتری از این دوربین منتشر نکرده و تنها می‌دانیم که احتمالا چیزی حدود ۱۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. همچنین علاوه بر لرزشگیر سنسور که با هر لنزی کار خواهد کرد، این دوربین به فیلم‌برداری ۴K هم مجهز شده که فوق العاده است.

دو سال از معرفی دوربین مدیوم فرمت GFX-50S که اولین دوربین مدیوم فرمت فوجی بود، می‌گذرد. از آن زمان شرکت فوجی لنز‌های مختلفی برای این سری و مانت G آن معرفی کرده و قرار است چند لنز جدید نیز به این خانواده اضافه شود. مدل جدید این دوربین یعنی GFX-100S نیز همانطور که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید، تقریبا طراحی مشابه نسل قبلی خود دارد اما اکنون کمی مدرن‌تر و جذاب‌تر شده است. گریپ پایینی دوربین نیز قابل جدا شدن نیست و درواقع بخشی از دوربین به حساب می‌آید.

دیگر بازیکنانی که در لیگ دوربین‌های مدیوم فرمت صد مگاپیکسلی حضور دارند، هاسلبلاد و PhaseOne هستند. هر دو برند همین حالا در بازار دوربین‌های مدیوم فرمت صد مگاپیکسلی دارند. پنتاکس هم همچنین از جمله تولید کنندگان دوربین‌های مدیوم فرمت است اما خب دوربین این شرکت سنسور ۵۱ مگاپیکسلی دارد. اگرچه دوربین جدید فوجی هم قیمت بسیار زیاد و ۵ رقمی دارد اما همچنان از مدل‌های صد مگاپیکسلی هاسلبلاد و PhaseOne ارزان‌تر بوده و بسیاری از عکسان استودیویی و فاین‌آرت را به سمت خود جلب خواهد کرد. فعلا این‌ها تنها چیزهایی بودند که از دوربین فوجی فیلم GFX-100S می‌دانیم و برای فهمیدن اطلاعات بیشتر درباره این دوربین، باید تا سال آینده میلادی صبر کنیم.

منبع: TheVerge

The post دوربین مدیوم فرمت جدید فوجی فیلم، صد مگاپیکسلی است! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط