کوالکام اپل را به سرقت اسرار مودم‌های این شرکت متهم کرد

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

طی ماه‌های اخیر، درگیری حقوقی اپل و کوالکام سر و صدای زیادی ایجاد کرده است. بعد از مدت‌ها رفت و برگشت به دادگاه بر سر نقض پتنت‌ها، اپل تصمیم گرفت که دیگر با کوالکام همکاری نکند. به همین خاطر آیفون‌های ۲۰۱۸ فقط از مودم‌های ساخت اینتل بهره می‌برند. در همین حین، روز گذشته کوالکام اپل را به سرقت اسرار مودم‌های این شرکت و ارائه آن‌ها به اینتل متهم کرده تا شرکت اینتل بتواند مودم‌های مشابه کوالکام را بسازد. طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶، کوالکام تنها تامین‌کننده‌ی مودم آیفون‌ها محسوب می‌شد.

در این شکایت جدید آمده که اپل‌ اطلاعات محرمانه مربوط به این مودم‌ها را در اختیار اینتل قرار داده است.

طرح این اتهام در راستای شکایت‌های قبلی کوالکام است که در ابتدا در ماه نوامبر مطرح شدند. در این شکایت جدید آمده که اپل اطلاعات محرمانه مربوط به این مودم‌ها را در اختیار اینتل قرار داده و با این کار، مفاد قرارداد همکاری را زیرپا گذاشته است. در این شکایت که خبرگزاری رویترز موفق به مشاهده‌ی آن شده، جزییات زیادی از این اتهام مطرح شده است.

زمانی که اپل‌ و کوالکام در اوج دوران دوستی خود به سر می‌بردند و کوالکام تنها سازنده مودم‌های آیفون‌ها بود، اپل به جزییات طراحی این مودم‌ها دسترسی داشت تا بتواند این تراشه‌ها را با گجت‌های خود یکپارچه‌تر کند. اما از ماه نوامبر که این جریانات آغاز شده، کوالکام می‌گوید که مهندسان این شرکت به شواهدی دست یافته‌اند که اپل‌ با بهره‌گیری از نرم‌افزار کوالکام، در راستای بهبود کیفیت مودم‌های اینتل قدم برداشته است. در نهایت باید خاطرنشان کنیم که در این شکایت جدید، نام اینتل به‌عنوان متهم ذکر شده و درگیری حقوقی کماکان بین اپل و کوالکام است.

منبع: Phone Arena

The post کوالکام اپل را به سرقت اسرار مودم‌های این شرکت متهم کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط