جدول فروش سینمای ایران؛ پاییز سرد گیشه با فیلم‌های جدید

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

بعد از تمام شدن دهه محرم دوباره اکران فیلم‌های کمدی از سر گرفته شده است اما بعد از ۱۱ هفته اکران «هزارپا» بنظر می‌رسد جادوی رضا عطاران هم به پایان رسیده است. در جدول فروش سینمای ایران فیلم هزارپا هفته گذشته کمتر از ۲۰ میلیون تومان فروخت. در عوض از این هفته فیلم‌های زیادی به چرخه اکران اضافه شده‌اند که البته بعید است در معادله فروش سینمای ایران تاثیر چندانی داشته باشند.

در حال حاضر در صدر جدول پرفروش‌های سینمای ایران «تنگه ابوقریب» فیلم جنگی ساخته بهرام توکلی با بازی امیر جدیدی و جواد عزتی قرار دارد. فیلمی که از لحاظ کارگردانی استانداردهای بالایی دارد و یکی از بیگ پروداکشن‌های خوب سال‌های اخیر سینمای ایران است. هر چند نسبت به فیلمنامه و اثرگذاری آن نقدهایی وجود دارد.

فیلم دوم جدول «کاتیوشا» اثر علی عطشانی است. کمدی با بازی هادی حجازی‌فر که از آن سوژه‌های ملتهب موردعلاقه عطشانی را دارد. مرد بسیجی که مجبور می‌شود چند روزی را کنار یک پسر پولدار جلف بگذراند و طبعا تناقض‌های میان سبک زندگی و تفکر این دو نفر شوخی‌های فیلم را شکل می‌دهد. البته که عطشانی هر چند در انتخاب سوژه جنجالی عمل می‌کند در پرداخت نتیجه کار بی‌حس و حال و بیمزه از کار درمی‌آید. با این وجود «کاتیوشا» به نسبت بقیه فیلم‌هایش قابل‌تحمل‌تر است.

شعله ور

دیدن درام جذاب حمید نعمت‌الله را می‌شود توصیه کرد.

بهترین فیلم روی پرده که هنوز می‌شود دیدنش را توصیه کرد «شعله‌ور» ساخته حمید نعمت‌الله با بازی امین حیایی است. فیلمی خوش‌ساخت درباره مردی که با عقده‌های بی‌شماری دست و پنجه نرم می‌کند و درست زمانی که رفته گوشه‌ای که هیچ‌کس او را نشناسد پسرش سراغش می‌رود. مرد می‌خواهد قهرمانی زندگی پسر باشد اما سر و کله یک قهرمان واقعی پیدا می‌شود که عقده‌های مرد را به طرز جنون‌آمیزی تحریک می‌کند. «شعله‌ور» هفته گذشته بیش از ۱۵۹ میلیون دلار فروخت.

فیلمی با اسم کنجکاوی‌برانگیز «داش آکل» هم روی پرده است و در جدول فروش سینمای ایران جایگاه چهارم را به خودش اختصاص داده است. طبعا اسم فیلم شما را یاد «داش آکل» مسعود کیمیایی می‌اندازد که اقتباسی از یکی از داستان‌های کوتاه مشهور صادق هدایت است. «داش آکل» جدید ساخته محمد عرب هم سراغ همان داستان رفته است. جالب اینکه گریم شخصیت اصلی فیلم دقیقا مشابه گریم بهروز وثوقی در فیلم «داش آکل» مسعود کیمیایی است ولی این «داش آکل» کجا و آن کجا. تازه «داش آکل» جزو فیلم‌های برجسته کیمیایی هم محسوب نمی‌شود. عرب خواسته رویکردی نوستالژیک داشته باشد. آدم‌ها با لباس‌های قجری قصه رابطه عاشقانه‌ داش آکل و مرجان را روایت می‌کنند. فیلم در طول سه هفته اکرانش بالای ۲۷۵ میلیون تومان فروخته است.

«دارکوب» بهروز شعیبی در دوازدهمین هفته اکرانش آنقدر فروخت که توانست در رده پنجم جدول فروش قرار بگیرد. درام تلخ اجتماعی شعیبی با نقش‌آفرینی سارا بهرامی در نقش یک زن معتاد به خوبی کارهای قبلی شعیبی نیست ولی بنظر می‌رسد در جذب مخاطب چندان هم ناموفق عمل نکرده است.

سه فیلم جدید که به اکران اضافه شده بودند در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. مهم‌ترین‌شان احتمالا «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» ساخته فرزاد موتمن است که مدت طولانی در صف اکران بود. یک فیلم پلیسی با بازی فریبرز عرب‌نیا که این روزها دیگر کمتر در سینما او را می‌بینیم. متاسفانه فیلم ضعیفی است و در گیشه هم چندان موفق نبود.

سوفی و دیوانه

فیلم «سوفی و دیوانه» مهدی کرم‌پور به جمع فیلم‌های اکران پیوست.

از این هفته اما چند فیلم جدید داریم. «مغزهای کوچک زنگ زده» هومن سیدی فیلمی بود که سال گذشته اکران شد و در جشنواره فجر دو سال قبل به شدت موردتوجه منتقدان قرار گرفت. سینمادوستان از فیلم سیدی استقبال کردند و تقریبا همه متفق‌القول هستند که سیدی فضای جنوب شهر را خیلی خوب درآورده است. این‌بار فیلم سیدی البته با سانس‌های محدود در گروه هنر و تجربه اکران می‌شود. بعد از چند سال فیلم «سوفی و دیوانه» مهدی کرم‌پور قرار است روی پرده برود. فیلمی با بازی امیر جعفری و به‌آفرید غفاریان که این دومی بازیگر تئاتر است و اولین حضورش در سینما محسوب می‌شود. فیلم فضایی بین فانتزی و رئال دارد. آخرین فیلم کرم‌پور «پل چوبی» بود.

«جاده قدیم» منیژه حکمت فیلمی با موضوع تجاوز از آثار جدیدی است که روی پرده سینماها می‌رود. فیلمی با بازی مهتاب کرامتی که سال گذشته در جشنواره حضور داشت.

جنجالی‌ترین فیلم اکران احتمالا «عرق سرد» سهیل بیرقی خواهد بود. کارگردانی که سال گذشته با فیلم خوب «من» در سینما حضور داشت و سوژه فیلم جدیدش هم جنجالی است. «عرق سرد» برمبنای داستان فوتسالیست زن ایرانی ساخته شده که به دلیل عدم اجازه همسرش نتوانست در مسابقات جهانی شرکت کند. باران کوثری بازیگر نقش اول فیلم است.

فیلم هفته اکران فروش کلی
تنگه ابوقریب ۶ ۴,۳۵۴,۳۹۳,۰۰۰
کاتیوشا ۸ ۲,۲۷۳,۸۸۶,۰۰۰
شعله‌ور ۵ ۹۵۷,۵۵۴,۰۰۰
داش آکل ۳ ۲۷۵,۱۶۸,۰۰۰
دارکوب ۱۲ ۲,۱۳۱,۶۰۲,۰۰۰
آخرین بار کی سحر را دیدی؟ ۳ ۱۴۳,۸۷۹,۰۰۰
همه چی عادیه ۵ ۲۴۷,۲۳۰,۰۰۰
یک کیلو و بیست و یک گرم ۲ ۵۱,۸۶۱,۰۰۰
خاله قورباغه ۱۲ ۲,۳۴۱,۲۹۱,۰۰۰
هزارپا ۱۱ ۱۳۶,۵۶۰,۰۰۰

The post جدول فروش سینمای ایران؛ پاییز سرد گیشه با فیلم‌های جدید appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط