فوجی فیلم لنز ۳۳ میلی‌متری f/1 را برای مانت X معرفی کرد

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

اگر فکر می‌کنید دو دوربین مدیوم فرمت GFX-100S و GFX-50R تنها محصولات هیجان انگیزی بودند که فوجی معرفی کرد، باید بگوییم اشتباه می‌کنید. این شرکت در نمایشگاه فوتوکینا علاوه بر این دو دوربین، یک لنز با نام دقیق XF33mm F1 R معرفی کرده که برای دوربین‌های مانت X و کراپ این شرکت ساخته شده است. فاصله کانونی ۳۳ میلی‌متر روی این لنز برابر است با ۵۰ میلی‌متر روی دوربین‌های فول فریم و دیافراگم بزرگ ۱ برای آن، این لنز را برای پرتره به بهترین لنز شرکت فوجی تبدیل می‌کند. پیش از این لنزهایی با اف۱ و یا حتی اف۰.۹۵ که دستی باشند نیز از طرف برندهای چینی برای دوربین‌های فوجی و سونی عرضه شده بودند اما نکته قابل توجه در این لنز، پشتیبانی از اتوفوکوس بوده که فوق العاده دست.

البته فوجی اولین شرکتی نیست که لنزی با این دیافراگم و قابلیت اتوفوکوس معرفی می‌کند. پیش‌تر و در سال ۱۹۸۹ کانن نیز لنز ۵۰ میلی‌متری با اف۱ و اتوفوکوس برای دوربین‌های فول فریم خود ساخته و عرضه کرده بود که مدت زیادی از آن می‌گذرد و این لنز دیگر از خط تولید کانن خارج شده است. متاسفانه فوجی فیلم تاریخ عرضه یا قیمت این لنز هیجان انگیز خود را اعلام نکرده اما گویا باید در سال ۲۰۲۰ منتظر عرضه XF33mm F1 R باشیم.

فوجی فیلم لنزهای عالی و زیادی را برای خانواده دوربین‌های X عرضه کرده که همین الان هم تعدادی لنز عریض با اف۱.۴ برای فروش عرضه می‌کند. آنطور که نویسنده ورج از لنز‌های اف۱.۴ فوجی نوشته، بوکه در این لنزها معمولا خیلی خوب نمایش داده نمی‌شود و بیشتر شاهد بلور کلی در قسمت‌هایی که فوکوس نیستند، بوده است. گشادگی دیافراگم اف۱ در این لنز حالا نه تنها نور بیشتری را به سنسور می‌رساند بلکه احتمالا بخش‌های خارج از فوکوس در پس زمینه، تار تر از گذشته خواهد بود و باید ببینیم که بوکه‌ها با این لنز به چه صورت تشکیل خواهد شد. عرضه این لنز همچنین بار دیگر دوربین‌های سری X فوجی را تبدیل به گزینه عالی برای عکاسان حرفه‌ای تبدیل می‌کند و اگر اخبار را دنبال کرده باشید، چند وقت پیش این شرکت نسل جدید سنسورهای کراپ خود را با دوربین X-T3 معرفی کرد. شما درباره این لنز و به طور کل محصولات فوجی فیلم چه فکر می‌کنید؟

منبع: TheVerge

The post فوجی فیلم لنز ۳۳ میلی‌متری f/1 را برای مانت X معرفی کرد appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط