مشکل آنتن دهی آیفون XS احتمالاً ناشی از نقص طراحی است

امتیاز دهید post

در روزهای اخیر برخی از کاربران گوشی های آیفون XS و XS Max خبر از آنتن دهی ضعیف تر شبکه مخابراتی و وای فای گوشی های خود در مقایسه با آیفون های قدیمی تر داده بودند. اکنون با بررسی اسنادی از کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC) مشخص شده که این موضوع دلایلی دارد.

«اندرو شِفِرد» مهندس حوزه امواج رادیویی با بررسی این اسناد دریافته که تقویت کننده های سیگنال آیفون بسیار قدرتمند هستند ولی نقطه ضعف آنها به میزان بهره آنتن ها مرتبط است. آنتن ها نمی توانند سیگنال به اندازه کافی قوی را ارسال کند. این موضوع می تواند در مناطقی که از نظر سیگنال دهی ضعیف هستند مشکل ساز شود.

به نظر می رسد این مشکل می تواند با افزایش قدرت از طریق یک به روز رسانی نرم افزاری یا افزایش میزان بهره آنتن ها به واسطه تغییرات در فرایند تولید سخت افزار حل شود. علاوه بر این اشکالاتی مرتبط با شبکه های وای فای 5 گیگاهرتز مطرح شده بود. برخی اعلام کرده بودند که این گوشی سرعت انتقال داده نصف آیفون های سال 2018 دارد.

تئوری دیگری که درباره مشکل آنتن دهی مطرح شده اشاره به سیستم مدیریت باندهای شبکه های LTE دارد. آیفون های جدید برای اولین بار از شبکه های مایمو 4X4 پشتیبانی می کنند که امکان ارتباط 4 آنتن از سمت گوشی با 4 آنتن از سمت آنتن مقابل را فراهم می کند. ممکن است با یک به روز رسانی فرم ویر یا به روز رسانی تنظیمات بتوان مشکل سوییچ کردن بین باندهای متفاوت را حل کرد. به نظر می رسد این مشکل به تلاش گوشی برای تغییر باندهای LTE در شرایط آنتن دهی مخابراتی ضعیف مرتبط باشد.

پیش از این برای آیفون 4 هم مشکل آنتن دهی با عنوان «آنتنا گیت» یا رسوایی آنتن پیش آمده بود. اپل که از بدنه ای فلزی برای این گوشی بهره برده بود تلاش کرد آنتن ها را مخفی کند. با این حال این موضوع موجب شد برخی از افراد در حین مکالمه به طور نا خواسته با دست خود انتقال سیگنال ها را مختل کنند.

در نهایت اپل این مشکل طراحی را پذیرفت و اعلام کرد که با استفاده از کاورهای محافظ گوشی که فاصله ای بین دست کاربر با گوشی ایجاد می کنند می توان این مشکل را حل کرد. البته این بار به نظر می رسد مشکل آنتن دهی آیفون XS با یک قاب ساده حل نشود.

در صورتی که می خواهید میزان آنتن دهی آیفون خود را بررسی کنید می توانید با مراجعه به این لینک میزان کارایی ارتباط را آزمایش نمایید.

تماشا کنید: تست سقوط آیفون XS از مقاومت بالای آن خبر می‌دهد

The post مشکل آنتن دهی آیفون XS احتمالاً ناشی از نقص طراحی است appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط