سونی عقب نشینی کرد؛ کراس‌ پلی به پلی استیشن می‌آید

امتیاز دهید post

کراس پلی در چند ماه اخیر به یکی از پر بحث‌ ترین موضوعات مرتبط با صنعت گیم تبدیل شد که در مرکز آن فورتنایت، محبوب ترین بازی رایگان این روزها، قرار داشت. علیرغم گسترش استفاده از این قابلیت در بازی‌ها، سونی تمایل چندانی به استفاده از آن نشان نداد و با پافشاری روی سیاست‌های قدیمی خود اعلام کرد قابلیت کراس پلی به کنسول‌های خانواده پلی استیشن نخواهد آمد. البته به نظر می‌سد سونی از موضع پیشین خود عقب نشینی کرده است.

جان کودرا، رئیس بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی، با انتشار یک پست در پلی استیشن بلاگ اعلام کرد از امروز نسخه‌ی پلی استیشن 4 بازی فورتنایت به صورت آزمایشی از قابلیت کراس پلی پشتیبانی خواهد کرد. این بدان معناست که حساب‌های کاربری فعال شده این بازی روی پلی استیشن 4 تنها محدود به این کنسول نخواهند بود و می‌توان از آن‌ها روی دیگر پلتفرم‌ها از جمله ایکس باکس، نینتندو سوییچ، پی سی، اندروید و iOS نیز استفاده کرد. کودرا در این باره گفت:

برای 24 سال، تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا بهترین تجربه‌ی گیمینگ را برای طرفدارانمان مهیا کنیم. امروز، جامعه‌ی گیمرها به سمتی سوق پیدا کرده است که در آن تجربه‌ی بین پلتفرمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل، بررسی‌های جامع و کاملی را انجام دادیم تا مطمئن شویم که تجربه‌ی کاربران ما همچنان در سطح بالا باقی می‌ماند.

این اتفاق را می‌توان یک تغییر بزرگ در سیاست‌های سونی در بخش سرگرمی‌های تعاملی دانست. در حال حاضر مشغول برنامه ریزی هستیم تا تمامی بخش‌های سازمان ما با این تغییر هماهنگ شوند. در آینده‌ی نزدیک، جزئیات بیشتری را از مدت زمان در دسترس بودن این قابلیت روی فورتنایت و تاثیرات این اتفاق روی دیگر عناوین به اشتراک خواهیم گذاشت.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که سونی بارها از سیاست‌های خود در قبال کراس پلی دفاع کرده است. مدیران این شرکت در مصاحبه‌های خود گفتند پلی استیشن در حال حاضر بهترین پلتفرم برای تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی است و به همین دلیل نیازی به تغییر در آن ندارند. هر چند به نظر می‌رسد نظرشان پیرامون این مسئله تغییر کرده است و پس از فعالسازی آزمایشی این قابلیت، احتمالاً شاهد دائمی شدن کراس پلی خواهیم بود.

The post سونی عقب نشینی کرد؛ کراس‌ پلی به پلی استیشن می‌آید appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط