راهکار سامسونگ برای بهبود امنیت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

امتیاز دهید post

سامسونگ اخیرا پتنتی را در «سازمان جهانی مالکیت فکری» ثبت کرده که به استفاده از نور صفحه برای افزایش امنیت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مربوط است.

حسگرهای اثر انگشت به لطف مزیت های متعدد نسبت به الگو، پین کد و دیگر روش های امنیتی در موبایل فراگیر شده اند. طبیعتا کلیک روی سنسور برای یک لحظه از ترسیم الگو یا وارد کردن پین ساده تر و در عین حال ایمن تر است. علاوه بر این در اغلب شرایط امنیت این حسگرها از ماژول های شناسایی چهره (به ویژه مدل های دو بعدی) بالاتر است. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز عضوی دیگر از این خانواده است که اخیرا راه خود را به موبایل های پرچمدار باز کرده است. با این حال همانطور که در پتنت سامسونگ به آن اشاره شده، همزمان با گسترش استفاده شرکت های موبایل ساز از این فناوری، احتمال سوءاستفاده از آن از طریق اثر انگشت های جعلی نیز افزایش می یابد. کمپانی کره ای برای جلوگیری از نفوذ غیرمجاز به دستگاه های دارای این تکنولوژی یک پتنت را به ثبت رسانده است.حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

در این پتنت سازوکار دستگاهی توضیح داده شده که قدرت دستگاه های دارای پردازنده و سنسور زیر نمایشگر در تشخیص اثر انگشت تقلبی را افزایش می دهد. در این سیستم به منظورشناسایی تقلب ابتدا شی خارجی اسکن شده و پس از آن با ایجاد تغییراتی جزیی در نور نمایشگر مجددا اسکن صورت می گیرد. در نهایت نتایج دو اسکن با هم مقایسه شده و در صورت عدم تشخیص تقلب قفل باز می شود.

علی رغم اینکه سیستم مذکور فعلا در حد یک پتنت باقی مانده، در صورتی که سامسونگ واقعا قصد پیاده سازی این فناوری را داشته باشد ممکن است در پرچمدار گلکسی اس ۱۰، شاهد عملی ساختن آن باشیم که اواخر سال از راه می رسد.

The post راهکار سامسونگ برای بهبود امنیت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط