رنو اولین جزیره هوشمند کشور فرانسه را می سازد

امتیاز دهید post

فوریه گذشته بود که رنو گام هایی را در راستای الکتریکی کردن جزایر مادیرا و پورتو سانتوی پرتغال برداشت. این اقدام که مشابه اقدام تسلا در هاوایی بود، اکنون به جزیره Belle-Île-en-Mer واقع در فرانسه نیز گسترش پیدا کرده و خودروساز فرانسوی قصد دارد آن را به یک جزیره هوشمند تبدیل کند.

بر این اساس در عرض 2 سال آینده گروه رنو یک اکوسیستم الکتریکی هوشمند در این جزیره توسعه خواهد داد. هدف از این سیستم کاهش میزان آلایندگی و استقلال جزیره از لحاظ انرژی اعلام شده است. بد نیست اشاره کنیم ساکنین این جزیره به دلیل وابسته بودن به کابل های زیر دریایی و ژنراتورها، هزینه های بسیار زیادی را برای الکتریسیته پرداخت می کنند.

Renault is creating France's first 'smart island' (2)

برنامه رنو شامل به کارگیری ناوگانی از مدل های Zoe و Kangoo ZE می شود. با استفاده از این خودروها و قابلیت به اشتراک گذاری مسیر، ساکنین جزیره خواهند توانست بصورت گروهی به نقاط مختلف منتقل شوند. انرژی لازم برای این خودروها از طریق پنل های خورشیدی که بر روی سقف خانه ها نصب شده اند، تامین می شود. این پنل ها وظیفه تامین انرژی مورد نیاز برای روشنایی و گرمایش مدارس را نیز بر عهده خواهند داشت.

باتری هایی که دیگر برای خودروها مناسب نیستند، برای ذخیره سازی برق مورد نیاز شبکه شهری مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به همین خاطر رنو در نظر دارد از این باتری های دست دوم برای جمع آوری و ذخیره سازی انرژی های تجدیدپذیر کمک بگیرد.

Renault is creating France's first 'smart island' (3)

اگر چه این اقدام رنو یک راهکار کامل نیست، اما گامی بزرگ در راستای رفع نیازهای احتمالی شهروندان جوامع کوچک که با چالش های مرتبط با انرژی روبرو هستند، محسوب می شود.

درس ها و تجاربی که از حضور رنو در جزیره Belle-Île-en-Mer بدست می آیند، مسلما در درک بهتر و پیوند دادن اتومبیل های الکتریکی، باتری ها و انرژی های تجدیدپذیر به بهینه ترین شکل ممکن، توسط محققان استفاده خواهند شد. شاید این یافته های حاصل از این جزیره هوشمند روزی در مقیاسی بزرگ تر در کل کشور فرانسه به کار گرفته شوند.

The post رنو اولین جزیره هوشمند کشور فرانسه را می سازد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط