گوگل لنز طی هفته‌های آینده به Image Search گوگل می‌آید

امتیاز دهید post

احتمالا با گوگل لنز آشنا هستید؛ هوش مصنوعی گوگل که می‌تواند با آنالیز تصویری اشیاء، آن‌ها را تشخیص داده و در اینترنت به دنبال اطلاعات تکمیلی بگردد. به تازگی خبر رسیده که گوگل طی هفته‌های آینده، این تکنولوژی را به پلتفرم جستجوی تصاویر خود می‌آورد.

با آمدن گوگل لنز به Image Search گوگل می‌توانید در مورد محتوای تصویری که حین جستجوهایتان به آن‌ها برخورد می‌کنید، اطلاعات بیشتری بدست بیاورید. برای دسترسی به این اطلاعات یک آیکن اختصاصی گوگل لنز زیر هر تصویر قرار می‌گیرد.

گوگل لنز با اضافه شدن به پلتفرم جستجوی تصاویر گوگل، می‌تواند عکس‌ها را آنالیز کرده و موارد مرتبط به آن را به شما نمایش دهد. همچنین در صورتی که سوژه جستجوی شما از اینترنت قابل خرید باشد، لنز می‌تواند تصویر آن را به فروشگاه‌های فروشنده سوژه لینک کند. همچنین می‌توانید هنگام جستجوی تصاویر، با انگشت‌تان قسمت کوچکی از عکس را علامت بزنید تا نتایج جستجو روی آن بخش به خصوص متمرکز شوند.

تیم گوگل اخیرا با انتشار یک پست وبلاگی، در مورد نحوه کار گوگل لنز اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران قرار داده:

ما در تلاشیم که محتوای تصویری و ویدیویی بیشتری را به سرچ گوگل بیاوریم، از جمله گزارشات هواشناسی تصویری و کلیپ‌های زنده ورزشی و حتی آموزش آشپزی ویدیویی. به لطف پیشرفتی که در تکنولوژی بینایی کامپیوتری حاصل شده، ما قادر به انجام این کار بوده‌ایم و حالا می‌توانیم از تصاویر مفاهیم مختلفی استخراج کنیم. ما از هر تصویر و ویدیو، میلیون‌ها مفهوم مختلف را مدلسازی می‌کنیم. به عنوان مثال، تصویر یک ببر می‌تواند شامل مفاهیمی مثل «گربه»، «حیوان» یا «گربه بزرگ» باشد. این کار سبب می‌شود که ما تنها با نگاهی به پیکسل‌های یک عکس، آن را شناسایی کنیم و نیازی به توصیفات نوشتاری در صفحات اینترنتی نداشته باشیم.

همچنین بد نیست بدانید که قابلیت تازه‌ای به نام «Featured Videos» در گوگل لنز هم می‌تواند کلیپ‌هایی مرتبط با کلیدواژه مورد جستجویتان را هم به نمایش درآورد.

The post گوگل لنز طی هفته‌های آینده به Image Search گوگل می‌آید appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط