بدرود دکتر؛ «دیتر زچه» از مدیریت دایملر و مرسدس بنز کنار می رود

امتیاز دهید post

«دیتر زچه» یکی از شاخص ترین مردان حاضر در صنعت خودرو به حساب می آید. این مرد 65 ساله با آن سیبیل معروف و لباس های جوان پسندش، نقش بسیار مثبتی در موفقیت دایملر و مرسدس بنز ایفا کرده و این برندها را به جایگاهی فراتر از رقبا رسانده است.

در بیانیه ای که اخیرا دایملر منتشر کرده، مشخص شده این مدیر موفق بالاخره از سمت خود کنار رفته و میز مدیریت دایملر را به اُلا کالنیوس (Ola Källenius) اعطا خواهد کرد. آقای کالنیوس که اولین در سوئد به دنیا آمده، نخستین مدیرعامل غیر آلمانی تاریخ دایملر لقب خواهد گرفت.

Ola Kallenius, right, stand with Daimler Chairman Dieter Zetsche

این اتفاق سال آینده و در گردهمایی سالامه سهامداران دایملر رسما اتفاق خواهد افتاد. پس از کنار رفتن آقای زچه، وی از سال 2021 جایگزین دکتر مانفرد بیشوف (Manfred Bischoff) رئیس هیئت مدیره نظارت دایملر از خواهد شد. برای حضور در این سمت آقای زچه باید 2 سال به دور از سمت های اجرایی در کمپانی دایملر باشد، به همین خاطر سال 2019 برای ایجاد تغییرات در مدیریت این شرکت بزرگ آلمانی انتخاب شده است.

Dieter Zetsche (3)

الا کالنیوس اینک عضو هیئت مدیره بوده و مدیریت بخش تحقیقات گروه دایملر و توسعه محصولات مرسدس بنز را از سال 2015 بر عهده دارد. این فرد 45 ساله پیش تر بر صندلی مدیریت AMG تکیه زده بود و در اواسط دهه 90 میلادی نقشی تعیین کننده در پیوستن AMG به مرسدس بنز داشت.

Portrait Ola Källenius

دایملر در بیانیه ای که منتشر کرده به دلایل این تغییر و تحولات در بالاترین رده اشاره ای نکرده، اما مسائل مربوط به آلایندگی ناشی از خودروهای دیزلی و عوض شدن مسیر صنعت خودرو در سال های اخیر احتمالا در تصمیمات اتخاذ شده بی تاثیر نیستند.

dieter-zetsche-during-mercedes-benz-generation-eq-concept-launch-at-the-2016-paris-auto-show_100577111_l

انتظار می رود امسال نیز مرسدس بنز زودتر از موعد به اهداف تعیین شده دست یابد. حجم موفقیت های این کمپانی در چند سال گذشته به حدی زیاد بوده که تداوم این روند و حفظ جایگاه برند مسلما بسیار سخت خواهد بود.

جدایی از کرایسلر و پایان دادن به برنامه های دایملر در صنعت هوانوردی، دو اتفاق مهمی بودند که در طول 12 سال مدیریت دکتر زچه رخ دادند. با این تصمیمات سرمایه های موجود به سمت مرسدس بنز روانه شدند؛ نتیجه اینکه این برند با سابقه سرانجام توانست پس از مدت ها از زیر سایه ب ام و خارج شده و از سال 2016 به این طرف مدام عنوان پرفروش ترین برند لوکس را از آن خود کند.

The post بدرود دکتر؛ «دیتر زچه» از مدیریت دایملر و مرسدس بنز کنار می رود appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط