نوجوان استرالیایی که شبکه داخلی اپل را هک کرده بود به 8 ماه تعلیق مراقبتی محکوم شد

امتیاز دهید post

یک هکر نوجوان استرالیایی که توانسته بود به شبکه داخلی کمپانی اپل نفوذ کرده و اطلاعات مهمی را به سرقت ببرد، چند وقت پیش دستگیر شده و امروز در دادگاه، به 8 ماه تعلیق مراقبتی محکوم شد.

لازم به توضیح است که در تعلیق مراقبتی، مجرم زندانی نمی شود اما کاملاً تحت نظارت بوده و باید شرایط خاصی مانند گزارش مستمر به نهادهای قانونی و معرفی منظم خود به پلیس محلی را رعایت نماید.

هکر نوجوان ممکن است در نهایت به سه سال زندان محکوم شود

البته حکم مذکور مجازات نهایی هکر نوجوان (که نامش افشا نشده) نیست و او که در زمان ارتکاب جرم به سن قانونی نرسیده بود، تحت پیگرد و محاکمه قرار داشته و ممکن است در نهایت به سه سال زندان محکوم شود. به گفته دادرس پرونده، حملات نوجوان استرالیایی به شبکه داخلی اپل جدی، مستمر و ماهرانه بوده است.

هکر نوجوان توانسته بود در طول مدت دو سال به سرورهای اپل دسترسی داشته باشد. این موضوع بالاخره توجه مسئولین امنیتی کمپانی آمریکایی را جلب کرد و آنها موضوع را به FBI اطلاع دادند. FBI نیز پرونده را در اختیار پلیس محلی استرالیا (ملبورن) قرار داد.

لازم به ذکر است که پلیس استرالیا از منزل هکر نوجوان دو دستگاه لپتاپ اپل، یک گوشی و یک هارد دیسک (مرتبط با پرونده) پیدا کرد که در مجموع حاوی یک ترابایت اطلاعات حساس از مشتریان و بخش تجاری اپل بودند. البته کمپانی ساکن کوپرتینو به کاربران خود اطمینان داده هیچگونه اطلاعات خصوصی یا امنیتی از آنها به بیرون درز نکرده.

گفتنی است هکر نوجوان استرالیایی یکی از طرفداران برند اپل بوده و دوست داشته برای این شرکت کار کند. حملات وی به شبکه داخلی اپل نیز احتمالاً نوعی خودنمایی برای استخدام در کمپانی بوده چرا که او از اطلاعات مسروقه هیچ سوء استفاده ای نکرده است.

خودرو مدل S تسلا در عرض دو ثانیه هک شد [تماشا کنید]

The post نوجوان استرالیایی که شبکه داخلی اپل را هک کرده بود به 8 ماه تعلیق مراقبتی محکوم شد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط