زایس یک دوربین فول فریم با لایت‌روم معرفی کرد!

امتیاز دهید post

دیجی‌کالا مگ – منبع جامع اخبار و مقالات تخصصی در حوزه‌ی محصولات دیجیتال، دانش و فناوری و بازی

بگذارید یک بار دیگر تیتر خبر را مرور کنیم؛ زایس یک دوربین فول فریم با لایت‌روم معرفی کرده است. یعنی بلافاصله پس از عکس برداری با این دوربین می‌توانید درون خود دوربین از لایت‌روم استفاده کرده و عکس خود را ادیت کنید و سپس بلافاصله آن را به اشتراک بگذارید! در نمایشگاه فوتوکینا امسال محصولات هیجان انگیزی معرفی شده‌اند اما این دوربین شاید از همه آن‌ها هیجان انگیزتر باشد: یک دوربین فول فریم و کامپکت با لنز ثابت که روی آن نرم افزار لایت‌روم وجود دارد.

این دوربین به صورت مستقیم با دوربین‌هایی مثل Sony RX1 و یا Leica Q رقابت می‌کند و جزو دوربین‌های کامپکت و فول‌فریم قرار می‌گیرد که طبیعتا قیمت بالایی هم دارند. روی این دوربین هیجان انگیز یک لنز ۳۵ میلی‌متری با دیافراگم f2 نصب شده که طبیعتا قابل تعویض نیست.

Zeiss ZX1 که نام این دوربین جذاب است که از ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند و این یعنی حتی به SD Card برای عکس‌برداری احتیاج ندارید (هنوز حتی مشخص نیست که ZX1 از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند یا خیر). کنترلرهای دوربین نیز خیلی مینیمال و ساده هستند. درواقع از عکس‌هایی که دیده‌ایم، دو پیچ در بالای دوربین برای سرعت شاتر و ISO قرار گرفته و دیافراگم هم از روی لنز تنظیم می‌شود. به نظر می‌رسد تنها یک دکمه فیزیکی در پشت دستگاه و بالای نمایشگر وجود داشته باشد.

به جای استفاده از دکمه، زایس ترجیح داده رابط کاربری مناسبی را برای نمایشگر ۴.۳ اینچی این دوربین در نظر بگیرد تا کاربر تمام کارهای خود را با این نمایشگر انجام دهد. این رابط کاربری تا آن جایی پیش رفته که نسخه موبایلی لایت‌روم هم درون آن قرار دارد و می‌توانید با خود دوربین عکس‌هایتان را ادیت کنید. پشتیبانی از WiFi و بلوتوث و همینطور پورت USB Type-C در این دوربین وجود دارد که این یعنی راه‌های زیادی برای انتقال عکس‌هایتان به کامپیوتر یا گوشی خود دارید اما انتقال به کمک SD Card جزو این گزینه‌ها نیست.

دانلود

  • mp4

البته زایس برای راحتی ترجیح داده از اندروید به عنوان رابط کاربری این دوربین استفاده کند که با اینکار آن‌ها خیلی راحت‌تر توانسته‌اند لایت‌روم نسخه موبایل را هم در این دوربین اجرا کنند. اپلیکیشن لایت‌روم موبایل درواقع خیلی کاربردی و مناسب است و برای استفاده کامل از آن باید اشتراک ماهیانه اپلیکیشن لایت‌روم را هم داشته باشید. همچنین نسخه اندروید دستگاه مشخص نیست و بعید به نظر می‌رسد کاربر بتواند اپلیکیشن دیگری روی آن نصب کرده و یا سیستم عامل را آپدیت کند. این نسخه از اندروید آنقدر توسط زایس شخصی سازی شده که اصلا حال و هوای اندروید روی گوشی‌های هوشمند را نخواهد داشت.

این دوربین از شرکت زایس تقریبا همه را شگفت زده کرد. این شرکت بیشتر به ساخت لنزهایی با کیفیت مشهور است و کمتر پیش می‌آید که وارد حوزه ساخت دوربین‌های دیجیتال بشود. زایس می‌گوید سنسور این دوربین را خودش توسعه داده و لنز دوربین نیز با دیگر لنزهای قبلی این شرکت تفاوت خواهد داشت.

زایس به این دوربین لقب «دوربین مفهومی» داده اما این دستگاه به نظر اصلا قرار نیست مفهومی باشد و انتظار می‌رود از اوایل سال ۲۰۱۹ فروش آن آغاز شود. خبری از قیمت دستگاه نیست اما می‌توانیم حدس بزنیم که این دوربین خیلی گران است؛ آنقدری که باید بالای ۳۰۰۰ دلار برای آن پول پرداخت کنید.

منبع: TheVerge

The post زایس یک دوربین فول فریم با لایت‌روم معرفی کرد! appeared first on دیجی‌کالا مگ.

مطالب مرتبط