سامسونگ چیپ‌های مخصوص استخراج ارزهای رمزپایه می‌سازد

امتیاز دهید post

شور و شوق مردم نسبت به ارزهای رمزپایه مدتی است که اندکی فروکش کرده اما این تکنولوژی هنوز آنقدر محبوب هست که کمپانی ها را به درآمدزایی از حوزه ارزهای دیجیتالی ترغیب کند. سامسونگ به عنوان بزرگ ترین کمپانی نیمه هادی جهان مدتی است که فرصت را غنیمت شمرده و از ابتدای سال جاری میلادی به تولید ASIC (یا مدار یکپارچه مخصوص به اپلیکیشن) برای کمپانی های فعال در حوزه سخت افزارهای استخراج ارز پرداخته.

حالا به نظر می رسد که سامسونگ مشتری دیگری در کانادا یافته است. Squire یک شرکت فعال در زمینه ماینینگ بیت کوین است که قراردادی بر سر تولید چیپ های ASIC را با سامسونگ به امضا رسانده است. چیپ های ماینینگ ASIC طراحی می شوند تا به استخراج ارزهای رمزپایه شکلی سریع تر بخشیده و مصرف انرژی را بهینه تر کنند؛ به همین خاطر گزینه ای ایده آل برای سخت افزارهای ماینینگ تلقی می شوند. Squire در ساخت تجهیزات ماینینگ تبحر دارد و یکی از رقبای اصلی شرکت نام آشنای Bitmain به حساب می آورد.

کمپانی کانادایی در بیانیه ای به تمجید از سامسونگ به عنوان شریک خود پرداخته و خبر از بهبودهای تازه در سخت افزارهای خود داده است. با این همه هیچ یک از جزییات مربوط به توافق دو کمپانی به صورت عمومی اعلام نشده و سامسونگ هم هنوز کنفرانس خبری لازم برای تایید رسمی این خبر را برگزار نکرده.

تا به امروز کمپانی کره ای سامسونگ رویکردی چندان سلطه جویانه در حوزه ارزهای رمزپایه نداشته که اصلی ترین دلایل آن را می توان در ناپایداری و عدم قطعیت این بازار جستجو کرد. علاوه بر این امکان دارد که سامسونگ حداقل تا به امروز، راهی برای درآمدزایی از این بازار پیش پای خود ندیده بوده باشد. همه این ها در حالی است که TSMC، رقیب تایوانی سامسونگ از مدت ها پیش به صنعت استخراج ارزهای رمزپایه ورود کرده.

The post سامسونگ چیپ‌های مخصوص استخراج ارزهای رمزپایه می‌سازد appeared first on دیجیاتو.

مطالب مرتبط